Allt jag vill är sova!
Jag sover jätte dåligt! Mitt i natten är där någon som skriker mig i örat jätte högt att jag ska vakna! Och så känner jag närvaro av någon! Jag har tappat ork o lust till allt vilket inte alls är likt mig! Vad kan jag göra?
Har du provat de två mest basic grejerna: att helt enkelt säga ifrån ("nu är det dags att du låter mig sova, jag vill inte bli störd i min nattsömn/alls") och sedan, om det krävs, rena rummet/huset med saltvatten och ljud? Det brukar räcka långt.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Tack! Har renat rummet nu hoppas det blir bättre!
Jag renar mitt rum med salvia regelbundet för att slippa bli störd om nätterna. Det hjälper :)
Ja, salvia går förstås också bra! Men är man känslig för rök, ogillar lukten eller helt enkelt inte vill/kan/orkar köpa specialgrejer, så går som sagt saltvatten utmärkt! Liksom att klappa i händerna, trumma, sjunga eller ringa med en liten klocka. Jag gillar att kombinera saltvatten med ljud. Hunden och sambon uppskattar att jag inte använder salvia 😃
Kommer ihåg när min dåvarande pojkvän och jag som tonåringar renade hans rum och oss själva i en ritual. Ritualen gick bra, tills det bankade hårt på dörren: "Vad fan gör ni, röker ni på eller?!?" Hahaha!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Det skulle ju kunna vara någon som vill dig något också, en död släkting eller nära vän, och då är det bättre att ta reda på vad den vill istället för att jaga iväg den.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax