Häxor iFokus

Häxor

Etikett: övriga-övernaturligheter
Läst 3401 ggr
magiskblomma
7

Ett tips om blockering eller vara vaksam

Jag vet inte riktigt om vissa tycker om att man ger förslags och varnar för vissa personer… men jag känner att jag i alla fall borde i alla fall meddela om en viss person…. sedan är det upp till andra vad de vill göra

Som vissa kanske vet så skriver jag ju ibland lite artiklar, bloggar och driver själv en hemsida/blogg om just det ockulta. I och med detta så postas vissa inlägg automatiskt på min facebook sida. Inte mig emot, jag står för vad jag tror på…. och det har ju inte varit några större problem…

Förutom en person. Som jag vill varna er för. Hans uttalanden är väldigt starka. han utger sigför att vara biblisk präst…. och ja, de typen av person som han är kallar jag inte kristen.han är väldigt… väldigt… ja grovhuggen..

Han heter Torbjörn Beckfries

Hans uttalanden, notera, det här är inte frågan om diskussion eller citering av det slaget eller exempelvis säga information på det sättet det är rent och slätt uttalanden han gör. Han poänterar och utropar om man påstar något som "stödjer" det spirituella och det ockulta med exempelvis "Du ska brinna i helvetetet", "du kommer aldrig att komma till himelen". Sedan andra saker som inte är speciellt roligt att höra.Framför allt inte när det postas direkt exempelvis på väggen…

Jag är ganska tålig när det kommer till "motparten" till de som gilla det ockulta. Men det sättet han säger är inte kul.

Jag tänkte att det skulle vara lite utav en skyldighet att meddela mina likasinnande om den här personen utiallatt ni kommer i kontakt med honom, eller kanske helt vill avstå att vara i närheten utav sådana personer.

Jag har haft Torbjörn som vän länge på listan, och han är inga som helst problem att ha göra med om det gäller små ting och obetydligt snack. Men när det kommer till ämnen, som exempelvis ockultism så blir det en helt annan visa och han uttalar sig skrämmande grovhugget och förbannande…

Jag meddelar och ni får naturligtvis göra helt som ni vill… sedan tänke jag också så inte han kanske kommer ikontakt med fb gruppen för häxor i fokus.

[stass]
4

Tack, då vet jag.

Jag hoppas du inte tar åt dig om vad han skriver. Det är ganska givet vart hans tro ligger och som bäddat för det egenligen. Ta bort honom om han inte kan respektera dig.

Eller så kan du ju när du har tråkigt träna argumentationsmusklerna..eller annat =)

magiskblomma
2

hahahah argumentationsmusklerna… den var väldigt bra… jag har funderat på det men det är inte värt tiden.

jag stör mig inte så och tar åt mig.. men det är bra det att det är väl inte alla gånger det trevligaste språket att lösa… även om jag kanske inte påverkas kanske jag har andra besökare på FB profilen som kanske inte tycker om han sätt att utrycka sig.

rubus chamaemorus
0

Bra att du inte tror att det är kristet att bete sig så; det tycker inte jag heller. Han är inte heller bildad och är ingen präst; har inte ens gått Bibelskola och är ingen man kan diskutera med. Han tror han gör rätt och vill inte lyssna ens på Bibel-argument, så inget man kan göra så mycket åt. Han uttrycker sig överdrivet grovt i vissa fall men han tålde ingen argumentation eller tillrättavisning så han blockade mig istället. Så kan det gå. Lite synd, men bra att ni inte låter er såras av honom eller bildar er en bild av kristna utifrån hans sätt. Sköt om er!🙂