Jultävling - omröstning!
Nu är alla bidrag inkomna och det är dags att rösta fram vinnaren. Omröstningen pågår fram till nyårsafton och kommer vinna ett fantastiskt pris från Tunrida Craft & Design:
"Från doftande rosor till kärlek och åtrå; min kärlekstinktur är full med lockande magi och pockande trolldom. Kärlekstrolldom är en av de vanligaste önskningarna jag får och därför har jag tagit fram de här tinkturerna, för alla som jag inte har tid att ta mig an eller som har en mer generell önskan om att bli älskade och åtrådda utan att vet exakt vem de söker. Tinkturen finns i två varianter, en märkt med blå pärla som lockar män och en med röd pärla som lockar kvinnor.
Jag har också hittat hängen i glas som har ett litet utrymme där man kan förvara några droppar tinktur. Det kan vara bra om man inte tål dofter men ändå vill utnyttja tinkturens kraft, eller om man vill ha den med sig, redo att blomma fullt ut när man möter någon som verkar intressant."
Vinnaren får en ampull med 1 ml tinktur samt ett hänge i rosa eller lila. Tack, Ganna! Här är bidragen. Vilket av ämnena skulle du helst se i en artikel här på iFokus nästa år?
1. Häxornas mörka hemligheter och hur man undviker dem: Demoner, förbannelser mm.
2. Magiskt partnerskap: Att samarbeta med andra häxor och väsen
3. Mitt liv som häxa: En personlig berättelse från en av sajtens häxor
4. Besvärjelser: Hur skapar man en, och hur har de sett ut historiskt?
5. Om runor och runmagi
6. Samisk trolldom och läkekonst
Rösta fram er favorit!
Och hörni… den som inte kunde delta i tävlingen denna gång, får en ny chans efter årsskiftet!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg