liten modergudinna i lera
tänkte att jag skulle va lite inspirerad av dom där 30 000 år gamla ler och elfenbensfigurerna som man hittat. och gjorde en egen när jag hade bild och form i skolan. hade rätt mycket problem med att få brösten tillräckligt stora :P
vad tycker ni? duger det?
funderar på att göra en lergud i samma storlek. vet inte riktigt vad för gud det ska föreställa bara.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Den vart jättefin! 

Jättefin verkligen! Jag har en liknande hemgjord variant på mitt altare. Kanske ska fota och visa upp jag med vid tillfälle.

åååh, vad duktig du har varit, du har ju verkligen talanger. Titta i böcker från inkariket på bibblan, så kanske du hittar din gud, är det någonting som säger mig.
Superfin!!! Du måste fota om du gör en lergud också!!
/jeanette

åh det är en sån jag varit sugen på att öra mig länge :) var det svårt?

tack så mycket :D
njaa… den första är alltid lite svårare att göra. och jag hade ingen bild på hur de skulle se ut brevid. så den blev inte så lik som jag tänkt mej, och fick göra om saker flera ggr. men det är ju inte en massa små knepiga detaljer. så dom är ju rätt lätta ändå. skönt att de inte ska ha ansikten tex :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Jättefin skulptur Hennum. Hoppas du fortsätter som skulptris, du har verkligen talang.

Men vad duktiga ni är. Jättefina gudinnor Gaia. Bränner ni alstren själva eller hur gör ni?

ååh, gaia, får man lov att säga gulliga om dom, kanske inte. men talang det har du också. Vad kreativa ni är allihopa, Jag har bara ett enkelt altare, på uteplatsen, där jag offrar alla årstider. Till naturandarna, småfolket, förfäderna, guden/gudinnan, och skaparkraften.

vad använder ni för lera? är det någon som ska härdas i speciel ugn eller sån man kan härdi i husugnen eller rent av lufttorka?

Jag använde lera från Panduro. Minns inte om den skulle brännas eller inte, men det går bra i vanlig hushållsugn med den leran jag köpte i så fall.

Tack vad gulligt sagt av er. Jag använde lera som lufttorkade. Jag tycker det är roligt att göra det själv och få det som man vill.
Ljuvliga Gudinnor ni gjort!
Hennum!
jättevaker gudinna! blev verkligen inspirerad nu :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Det var en jättefin gudinna du gjort, Hennum!! Jag har länge tänkt att jag skulle vilja göra mig en egen av lera, men det har fallit bort ur agendan av någon anledning. Tror jag ska slå slag i saken nu, blev inspirerad! :-)

Jättevackra gudinnor