Altarbilder 2

Åh vad fint det blev med alla stenarna o så.
Härligt!!
Kul att se att de kom till nytta
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
Wau, din svarta duk är supersnygg. Annars är dina altaren skitsnygga!! Härligt!

Tack #6 jag hoppas fler kan lägga till lite nyare bilder /Krax

Hias! Vart har du fått tag på de där solarna du har i balkonglådan? Jättevackra!
Hias, helt underbara bilder! Jag blir så glad när jag ser dina bilder. Själv visar jag mitt altare i mitt album, om någon vill kika in så är ni välkomna dit. Blessed Be /Månstråle

#9 Solarna fann jag av en slump på Rusta idag då jag va där och handlade endast 14 kronor st /Krax

Jättefina solar!
MVH Isnornin
Så fint kära systrami :) altaret o allt, jag har en gul sån sol ;)

Tack kära systrami#12 Isnornin Krax Hias
Ingen annan som har några altarbilder?
Jag ¨håller på att ordna med mitt, skickar upp före och efterbilder sen ;-)
Mvh
Marika "Ioma"

#15 mitt altare ser lite likadant ut som sist jag postade en bild. ;) ja.. mer rörigt. respekten för det har försvunnit och barnen lägger sina prylar där.

#17 Lorelai de är någe visst me det oxå och de jag kände va att lägga ut en bild hur de ser ut just i nuet har flera i gammla tråden oxå men tänkte kunde vara kul att lägga ut hur de ser ut just i nuet och dagen Krax o Kramar Hias

#14 älskade systrami så de kan bli och VISST är de vackra dessa solar Krax o Kram

#18 Min kära syster.. det abrnen ser är värt är blöta papperstussar som är bollar en stund. Innan de läggs på tork på mitt altare. ;) Inget kult som stenar.. pinnar eller nappar.

Men kära Lorelai systrami papper är pressad trämassa så någe visst må så de vara me (L) Krax

#21 nu är vi OT men.. tror du det? Får fråga pojken vad han känner för sina bollar.
Iofs.. jag har ett lågt altare.. det är i perfekt höjd för knotten. Får skylla mig själv så. men det gör inget.. delad glädje är dubbel glädje. *s*

Jupps tala me sonen så återgår vi till ämnet Altare Krax Krax

Jag tycker att det är bra att barnen får vara med jag!

Som sagt va jag har barn i olika åldrar och systrar som varit i mitt näste vet oxå att de har sina altare fast helt olik mitt sonen på 18år har sitt och dottra på 8år har sitt och de skiljer sig alla tre altare som finns i mitt hem.
Jag har ju ett på min balkong samt i vardagsrummet men skall även påbörja ett köksaltare som jag lovar att lägga på bild då de är klart. Krax

#11 Rusta? Ah! Då blir det en tur till Karlstad så fort det går att vara utomhus (vilket faktiskt verkar bli imorrn redan ;o) Tja, jag ska ändå handla annat i K-stad också men det blir en tur förbi Rusta också =)
När det gäller altare så är mitt på gång att bli ombyggt. Men än är det för varmt för att jag ska orka, och så väntar jag på en tavla som är på inramning. (Sophia_doos tavla jag bytte till mig under träffen. Helt underbar!!!)
#4 , the witche's bible , vart kan man beställa en sådan? ^-^ , jättefina altare by the way ^-^

#29 häftigt! Snygg mangel. :P gillar äldre prylar.

#30.. Tack.. jag gillar med äldre saker :))
Ceriadwen. Vem är den behornade mannen med solskivan??
Han gör mej glad.
Vandra i Ljus å Skönhet

det var ett vackert altare, ceriadwen, statyerna var riktigt snygga.. du får gärna berätta mer om dem.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Nu så.. nu har jag möblerat lite och försöker med ett altare som är lite mer i min ögonhöjd.
duken gör det lite rörigt på bild såhär och det otroligt övergivna herbarriet där skall vi undvika att se så noga i. ;)
det kommer att kliva fram mer prylar och så. Men ikväll vet jag inte om jag får tid och/eller ork att ordna emd bild.

Jag tyckte att duken var snygg.. fick det snarare att se rent ut än rörigt.. och det är läckert att ha herbariet bakom också.. all heder till dig som orkar ha det fint på altaret trots klåfingriga barn (eller är altaret 2 och en halv meter upp i luften med mur runt?;) )

#33 Han gör mig glad också. :) Stället jag köpte honom på benämnde honom som "Herne" och "Satyr". Jag tycker han funkar bra eftersom han har både hornen, solen och… det där mellan bena. ;) Fast det syns visst inte riktigt på fotot. Det var i alla fall de attributen jag letade efter i en gudsstaty.
#34 Tack. :) Den andra statyn föreställer Isis, den Gudinna jag jobbat närmast med längst. Jag fick statyn på årsdagen av min självdedikering, av min sambo. Sedan dess har han tyvärr varit lite snål med statyer. ;P Haha!
#35 Fint altare Lorelai! Vad färgsprakande! :)

Jag gillar verkligen Isis! Jag lånade en bok på biblioteket som handlade om inkriptioner i Isis-templet, vackra dikter som var många tusen år gamla.. Sådant är intressant i kraft och kvinnoperspektiv! Isis är väldigt mäktig.. fick nu inspiration att forska lite mer om henne.

#36 *fniss* nej då.. Altare är helt lagom för den ena och ur ögon för den andre.. men det där är helt nyordnat dagen till ära. Sedan drog vi till stranden så dom har inte hunnit. *s*
Nu har jag fyllt korgen till bredden med offergåvor, så hittade vi en näckros på stranden. Den ligger där med..
Ja nu när jag kikade på bilden efter lite tid hemmifrån så såg det faktist väldigt frägsprakande och läckert ut! Skoj. :P Får se om jag tycker det ser bättre ut på bild nu. då får ni en till tror jag. när ljus och cermoni är i full gång.
Ja, nu har jag sett det… det var förträffligt.

Fint Lorelai!
Vad kul att vi är flera som dras till Isis. :)
Äntligen har jag tagit mig i kragen att ta bild på mitt nya altare.
Lite rörigt ännu men jag har än så länge bara ställt dig allt som jag ska ha i den hörnan lite sisådär och inte fått till det riktigt som jag vill.
Det kommer strax ett par bilder till så ni får se hur jag dekorerat altaret på utsidan när den är stängd oxå.
Sekretären är inte klar, lite färg har lossnat då färgen inte ville torka ordentligt så det ska bättras på och så ska det dit knoppar på lådorna och sista lådan ska dit osv.
men ungefär så här kommer det se ut….
Mvh
Marika "Ioma"
Här är pentagrammet under duken
Mvh
Marika "Ioma"
Dekorationen på utsidan. Har skurit ut dekaler jag dekorerat med
Så här ser den ut när den är stängd.
Som ni ser är det ganska mycket färg som ska fyllas i framöver…. hihi
Mvh
Marika "Ioma"
Lite av dekalerna jag satt inuti plus den vackra bägaren jag fyndade på loppis igår för 15kr (har stället en blomljuslycka däri)
Mvh
Marika "Ioma"

Vad läckert Ioma! Skitsnyggt med dekalerna. Jag måste säga att det var mycket snyggare än hur jag förväntade mig att det skulle se ut. Den där bägaren var JÄTTEVACKER!!! Att du placwerade en lotusblomma gjorde det verkligen eget. Förstår att du föll för den. Jag vill oxå ha…
Tack.
jag blev störtförälskad i den i samma sekunde jag fick se den och roffade åt mig bägaren på en tiondels sekund. HAHA
Jag är supernöjd med altaret förutom att det känns liiite för förigt för mig och det är något som inte stämmer men jag finner inte vad.
Jag kommer nog på det om ett tag när jag "bott in" mig vid altaret. heeh
Mvh
Marika "Ioma"

Mmm ibalnd får man känna in ett tag. Så "bo" in dig du. :)
Precis… Måste få iordning på resten av vardagsrummet så man slipper stressa upp sig för allt annat. hehe.
möblerade ju om sovrummet häromdagen och det står massa grejjer som vi ställt ut i vardagsrummet som ska ut i förrådet när vi lyckas få plats med det där. HAHA
Så nu är det rörigt som fanken här *S*
Mvh
Marika "Ioma"

Det var ett fint skåp du fixat med!
Mvh Sebastian
tack-
Mvh
Marika "Ioma"

Mycket vackert #55 blodtopp Krax o Kram Hias

Hias, nu har jag köpt 2 röda solar på rusta;)
MVH Isnornin

Blodtopp, vart kar du köpt pentagramet på väggen?
MVH Isnornin

#56 Tack!
#58 Det nere bakom ljusstaken? Eller det längst upp?

#58 är de samma som jag har tro vet att systrami blodtopp frågade just mig om de pentagramet /jag har ett sådant sitter på min ytterdörr och ett i vardagsrumet /beställde mitt på solvinden Krax Hias
OT Jag bor 1 mil från solvinden, eller rättare sagt Mona som äger solvinden, så är det något ni vill att någon annan ska kolla på åt er så är det bara att säga till.
Har hon det hemma så kan jag åka dit och kika på det och sen säga vad jag tycker om det typ…
Mvh
Marika "Ioma"

Om det är det översta så fanns det i alla fall inte kvar hos Solvinden när jag letade efter det. Hittade det inte alls i Sverige (via nätet). Jag beställde det från e-bay och det var inte särskilt dyrt heller =)
Om det är det bakom ljusstaken så har jag gjort det själv ;o)

Detta pentagram tillverkade jag nu ilördags kväll samt några små ting till bland annat ett annorlunda andefångare /Krax Hias

Detta pentagram gjorde jag som gåva till Vildblomma

Denna egenhändigt tillverkade speciella kraftfulla andefångare också en gåva till vildblomma
Jag har planerat exakt hur mitt ska se ut! (Onej, inte exakt..)
Grönt ljus mot norr, med en växt brevid eller framför.
Blått ljus mot väster, med något med vatten i.
Rött ljus mot öster, med ett mindre ljus.
Gult ljus mot söder, men tillbehör vet jag inte.
Lila ljus i mitten, vet inte tillbehör där heller.
Vad kan Luft och Ande ha bredvid sig?
Och sist en svart duk, som har en vit eller lila symbol i mitten.
Rovvan: Blir nog fint. Luft/ande kanske en fågelfjäder?
Kram & lycka till med att skapa ditt altare.
Är jag den enda som inte har ett altare? Jag har liksom inte plats för ett altare inne på mitt rum. Jag har allt i en låda ist, och så har jag mina statyer och grejor i min bokhylla. Om jag nu skulle få för min att utöva magi, så skulle jag gå ut i skogen eller något.
Till luft kan man ha rökelse eller fjädrar och till ande tycker jag att det passar bra med en bergskristall eller en sådandär lila kristall som fortfarande sitter fast i sten eller hur man ska beskriva det.. De är bra att rena saker med också har jag för mig. Annars en cirkel (vid ande) eller ett pentagram.
Det är väl för att det är privat. Det är ju det ställe där man använder den del av sig själv om bara är en självs. Det är precis som att man spiller ut en touch av sig själv på sina grejor. Grejorna blir en del av vad som är Du. Du, som i den privataste Du som finns blad Duar.
Haha, lite svårt att förklara hur jag tänker men jag hoppas att man kan förstå något sånär.
May Elune be with you.
#72 Vad fint!