Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 6456 ggr
Sofie-A
0

Ionas trolldomshörna

Jag kommer ihåg när jag var yngre och precis börjat intressera mig för wicca, magi och häxkonst. Då fanns det en sida på internet som var den allra bästa tyckte jag. Och det var Ionas Trolldomshörna.

Surfade runt lite på internet nu och hittade tillbaka. Tyvärr är den övergiven nu och fungerar inte alls lika bra som förut. Men den väckte ännu en mängd känsor som den 13-åriga Sofie hade.

Blev nostalgiskt lycklig på något sätt :)

Någon mer än jag som var inne på den sidan?

Bappho
0

Undrar om inte jag hittade Iram på den sidan för länge, länge sedan när hon efterlyste häxor i Dalarna och Hälsingland.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Endroppeihavet
0

Oh, den hittade jag också i tolv-13 års åldern.. Jag brukade bubbla där varenda dag^^

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Sofie-A
0

Undrar vad Fröken Iona håller på med nuförtiden. Lever livet utanför cyberspace kanske Flört

Astraea
0

Själv kände jag inte till den men hade dött av glädje om jag upptäckt den när det begav sig. Jag var helt svältfödd på häxigt umgänge när jag var yngre.

Simelion
0

Jag var där för jämnan när jag var yngre. Tyckte åxå det var den bästa av utbudet som fanns då. :) Har dock inte hittat den igen.

spindelfot
0

haha, jag var där nångång för många år sedan och fick en mailkompis som var jätteelak. Jag blev riktigt arg!

, jag undrar om iona fortfarande sysslar med häxkonst. *nyfiken i en strut*

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

varulven
0

hihi jag hökade oxå där back in the days :)

Tistel-
0

åh ionas trolldomshörna!

hittade jag när jag var 12 tror jag, satt där o lästa alla berättleser o historier! Blev så otroligt inspirerad! Jag tyckte speciellt om sidan men skogsvrået, vättar o troll, älvor och alver!

Den var kvar många år efter hon slutade skriva…!

Sofie-A
0

den finns fortfarande kvar. Bara lite nedgången som sagt.

google på ionas trolldomssida så kommer den upp :)

Endroppeihavet
0

Så många här kunde ha crossed paths för 10 år sen^^ kul tanke.. kanske har man mailat med någon här också.. tom..

trampolin
0

Var även min favoritsida :)

Hennum
0

ja. min favorit med, väldigt länge. den kändes så hemtrevlig och mysig och inspirerande. :) blev väldigt ledsen när den försvann… för ja har för mej att den var borta ett tag, är den tillbaka nu?

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Sofie-A
0

#12 den finns där. men är nog mer bara ett skal av vad den en gång varit. inte alla länkar fungerar och å,ä,ö har nog flytt fältet.. men annars fullt fungerande :)

Tistel-
0

Jag trodde denförsvann helt… hm!

Morgonoga
0

Jag fick söka efter den för att hitta en spegling av sidan

häxsajten finns ej mer, men magi och wicca hänger med än utan å ä ö

ionas trolldomshörna

magi

wicca

MarsFire
0

# 3

Har för mig att Iona håller på med speldesign av något slag. Tror jag såg det på henens helgonsida.

contrast
0

Åh jag älskade den sidan förut, lusläste allt den var så informativ och bra :) saknar den jättemycket, speciellt historierna som fanns på wiccasidan om naturväsen och dyl.

Jag tror att människor är som blommor, de behöver solsken, kärlek, näring och vatten

Men de växer alltid bättre med en sporadisk påse bajs

Hwinya
0

Det verkar som att många har haft användning för denna underbara sida, lixom jag =) Jag satt till och med i skolan för massa år sen och skrev av massor av sidorna som jag tyckte allra bäst om! =) Hade nog gärna skrivit ut Allting oxå om jag hade vågat :p Dessa underbara förgångna tider.. :)

DanielF
0

ååh,. det va en så mysig sida,. älskade den när jag va ung me,. vore dröm om hon tog upp den igen,.

Morgonoga
0

Jag forskade lite och uppdaterar mitt tidager inlägg

OBS Sidan är inte längre i aktiv! (och har tappat å ä ö )

( TIPS! spara ner sidorna genom att högerklicka på sidan, välj Spara sida som … då kommer bilder med där du sparar det )

Häx-Sajten

Magi-Sajten

Wicca-Sajten

-> skulle det ändå vara bekymmer med att få fram någon sida, notera att det ska stå

http://paranormal.se/mirror/Iona_Rosin/~u51104354

i början av varje fil/vid varje klick, det kan ha missats någonstans

{ jag sitter och sparar och printar ut själv nu hihi }

FluffigaLuna
0

Min favvosida! Skrev ut en massa därifrån och hade som kvällsläsning när jag var 12-13 år! Skrattande Där väcktes större delen av mitt intresse!

|| Angelica ||

pelle1234
0

#16 Japp hon pluggade på högskolan i Skövde. Och håller nu på med datorspel. Det va en av de första sidorna jag själv kom i kontakt med häxkonst o de va ju ett antal år sedan.

[Golgadoth]
0

#20 bra sidor! :)

[Ariadna]
0

En glad nyhet till alla fans av Ionas Trolldomshörna - Iona har meddelat att hon har för avsikt att starta upp den igen. Är man intresserad av att få vara bland de första som meddelas när den är uppe igen så kan man skriva upp sig på hennes mailinglista om man klickar på denna länk: http://iona.se/trolldom/

Trevlig Ostara och Var Välsignad!

[Ariadna]
0

Ops, länken fungerade inte - här kommer den:

http://iona.se/trolldom/

;)

Viper
0

Glad Trodde inte den dagen skulle komma, men där ser man. Väldigt roliga nyheter.

Endroppeihavet
0

#24 Jättekul!

siddelina
0

Ja, där har jag också hängt  en delSkrattande

WillowsEpona
0

Japp, en klar favorit back in the days!!! Kan tydligen bli igen ser jag!!! MYCKET goda nyheter!

contrast
0

hurra :)

Jag tror att människor är som blommor, de behöver solsken, kärlek, näring och vatten

Men de växer alltid bättre med en sporadisk påse bajs

Searchingmoonwolf
0

härligt. jättekul!

Nouvel
0

Verkar som att det aldrig blir av, tyvärr :(

Precis som många ovan hittade jag också sidan när jag var 12-13 år gammal. I princip allt jag kan om detta är vad jag lärt mig från Ionas trolldomshörna. Det var magiska tider det :) Som tur är skrev jag ner nästan alla formler och ritualer som hon hade lagt upp.