Västerås-fika
Bor du i närheten av västerås så kan vi ju träffas på en fika!
funkar det bra så kan man ju ha regelbundna möten..På fik, pubar, hemma hos varandra, ute i skogen.. förslagsvis en fast tid en gång i månaden, som första torsdagen varje månad, osv.
Har någon av er bil kan vi ju åka ut till spindeltorpet som ligger i sala, plocka pinnar och blommor och fika.
Jag blev så avundsjuk på göteborgarna, så jag var tvungen att starta en tråd jag med! Jag är så trött på att resa runt i landet för att träffa människor.. När man har ett litet barn är det jättedrygt att åka ifrån dem, men det är även jättedrygt att åka tillsammans med dem.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Iofs är det en bit till Västerås, men inte längre än att jag kan tänka mig en fika där ibland. Sala är lite närmre, det funkar också.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

kul!
Jag har märkt att många verkar bo i närheten av västerås, tex örebro, köping, e-tuna.. Att kunna gå på fika en gång i månaden borde vara överkomligt tänkte jag!
Det är i sala som torpet ligger, kan du vara chaufför kan man ju alltid fika där, eller göra något annat. Det är ju en mer omständig bit dit ut så ska man dit är det snarare så att det är värt att stanna en hel dag eller över natten.
Jag hoppades förut på ett samhainfirande där, har byggt en så fin eldstad och snickrat bänkar.. samlade ben från boskap jag ätit för att kunna bygga en ben-eld men det verkar inte bli av. Är någon/några intresserade av ett litet party där till samhain så är jag fortfarande på.
Jag kan visst oxå tänka mej en fika.. och Sala ligger ju närmare ändå :)

#3 ja du bodde ju granne med torpet :)
känner du för en slapp fika eller en samhain-fest?
#4 Jag måste säga att jag känner mer för en slapp fika, dels för att jag inte firar Samhain, dels för att jag tycker att ceremonier/ritualer generellt ska firas med folk man känner minst någorlunda så man vet vad man kan förvänta sig. :)
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

#5 slapp fika är helt ok för mig :) mindre att styra upp.
#4 Slapp fika med värme.. ;) och goda bullar. Ja Sala är ungefär fyra mil bort.
#5 Jo jag håller nog med dej där.. och vad som händer sen vet vi ju ännu inget om ;) Vi kanske känner varandra någorlunda så småningom. Time will tell..

men det känns snurrigt nu - vill ni fika i sala stad eller vill ni åka till spindeltorp. vi kan grilla korv/ bullar vid elden om det inte regnar! *stolt över eldstaden med bänkar*
eller.. vill ni åka till västerås?
Jag bor i närheten av Eskilstuna, så jag kan mycket väl tänka mig att fara till Västerås för en fika. Kan nog tänka mig en sväng till Sala också, för den delen. Får se hur min nästan obefintliga ekonmi utvecklar sig bara. ^^

puffi
#11 Det är väl bara att bestämma dag, tid och mötesplats?

Knepigt tycker jag. för jag förstår inte var vi skulle vara någonstans?
sala, västerås, torpet?
Men vad sägs om.. den 24 oktober? Omkring 13-snåret? Nu får ni bestämma var ni ska vara någonstans bara.
Jag tycker att vi träffas i Sala (Centralstationen?) och åker till Spindeltorp. Min bil har plats för Spindelfot + 3 till (såvida du inte vill ha knodden med dig Spindelfot, jag har bilbarnstolar i alla storlekar).
Om vi ska till torpet; blir det till att stanna över natten då, eller bara över dagen?
#14 Bara över dagen för min del.

Ja, över dagen är nog bäst.. därför får man träffas lite tidigt, typ 13.Om det går, det är ju en vardag. Vi kan ju träffas den 25e också.Ska vi vara i torpet tar det ca 15-20 min att åka från sala.
Vilka är med? Ganna kan ju skjutsa oss :)
Blir det plats i bilen så tar jag gärna med mig min son, ifall det känns som om han har lust till det.. kan vara kul för honom att få valla sig lite där i naturen.
#16 Hur gammal är han? Så jag vet vilken stol jag ska ladda upp med. :)

han är snart två år, så det är den här viktklassen som kommer efter de allra minsta stolarna.. är det från tio kg?
#18 Ja, jag vet vad han ska ha. :)

*kassa mamman, noll koll*
ja det är snällt om du kan låna oss en stol.. slipper man släpa på det där enorma åbäket..
nu får vi ragga ihop dom andra som anmält sitt intresse, så spikar vi en dejt!
#20 Lättare för mig också, vår stol vet jag ju säkert hur den ska fästas.
Hallå alla andra, häng med nu! :)

Hmm jag funderar lite. Är faktiskt ledig den dagen. Stämmer det Ganna att du bor i Dalarna, var isf? Har ju som sagt svärföräldrarna där, jag kan ju alltid ha dem som utgångspunkt. Hmm??
#22 Skickar dig ett meddelande.
Blir det 24:e eller 25:e? Jag hänger troligtvis med i vilket fall som helst. =)

puffi puff
ja hitills så är det bestämt den 24e, har inte hört några klagomål på det! Har astraea och ganna talat med varandra?
#25 Japp, tyvärr får jag inte sällskap i bilen förrän du hoppar in, Spindelfot - iaf om inte någon annan anmäler sitt intresse. :)

#25 Mmm dum pojkvän är på turné och jag känner inte för att umgås själv med hans föräldrar en hel helg. De är visserligen jättesnälla men neeh..
Apropå Samhain-matstråden kanske vi skulle börja komma överens om vem som tar med vad på vår träff (den innan Samhain, 24/10).
Vilka är det nu som kommer, vad jag kan utläsa av tråden är det jag, Spindelfot, Blodeuwedd, Lady Darkness och Spindelfots ättelägg?

ja, men det är bara du och jag som har viss kontakt hitills..
Jag hade tänkt ta med kaffe och te, och kanske ngt paket grillkorv för lunch åt mig och mitt spawn. Sedan finns det inte rent vatten på torpet, så jag ska även ta med mig vattenbehållare, så får man fylla på vatten på passande mack på vägen från sala.
Fikabröd + ev. lunch får ni andra stå för :) finns spis, micro, etc i huset. (bara rinnande vatten som saknas)
Jag kan ta med mig vatten, det är mindre besvär att ha med det i bilen på en gång.
Då tar jag med mig någon form av fikabröd, men om det är fler som tänker komma, säg till i god tid så jag dimensionerar mängden korrekt.

Känns lite tomt ifrån de andra som anmält intresse..:/
Men jag känner att vi kan väl åtminstone vara tre pers.. Ifall du känner någon likasinnad, ganna, kan du ju fråga ifall de vill följa?
skönt ifall du kan ta med dig vatten, typ fem liter bör ju vara bra?
#31 Absolut, jag ska fråga de jag känner som befinner sig på lagom avstånd. :)
Japp, jag tar med 5 liter vatten! Eftersom vattnet kommer från Dalarna kommer det att smaka extra bra. ;)

dalarna.. den här fantasiplatsen.. fantasivatten fyllt med kraft!
#33 Du får komma upp och följa med mig till källor & tjärnar. :)
Försöker att komma jag oxå.. det kanske funkar… jag vet bättre snart.

du är så välkommen blodeuwedd :)

Dalarna spindelfot, är det som verkligen finns. Inte nå fjollträsk-wannabees här inte. Med Vatten från heliga trefaldighetskällor direkt i kranen och skog så milsvid att man kan vandra i dagar om inte veckor utan att stöta på en stad. :D
Var ju en felstavning på den där knappen.. Dalarna är fantastiskt skulle det stå;)
Mvh Sebastián
#37 Sebastian, det är synd om dem, för dem hägrar Dalarna blott som en fantasi, ett vackert land i fjärran de aldrig tror sig kunna nå. ;)
Hahahaha.. jomenvisst ä Dalarna underbart vackert. Och vattne ä gott…. fast int i Hedemora!
#39 Hedemora, hä e för närå gräns'n. Kum upp jennä får du si.
#39 ja ha gött vatt´n hänne ja fast ähä närå gräns´n.. di säg att hä ä gött alla söm smaka. Fast di vet int att ja ha trolla till ä. Å ni ha så store kuppjärker dänna uppa så ja bli jennä ja.
Hahahaha..
Nu utgång.. solen skiner ju
#41 Hä e ingan fara, våre klossär har jäti âll kuppjärker.
Hej hej!
Ursäkta min frånvaro i denna tråd, har haft annat för mig.
Tänkte bara meddela att det fortfarande ser ut som att jag kommer.
Ganna: Finns det plats i bilen för lilla mig? Vill du ha några pengar för bensin? Så jag vet hur jag ska planera min knappa ekonomi, menar jag. ^^
#43 Ja och nej, dvs det finns plats och ev. bidrag till drivmedel är högst frivilliga - jag vet hur knapp en ekonomi kan bli. :)
Varifrån vill du åka med?

Jag anländer 12:50 till sala station, om jag inte hittar ngt billigare och bättre alternativ.. det kostar tydligen 46 spänn att ta sig från västerås till sala, vilket rån!
Hej, igen!
Måste tyvärr meddela att jag måste lämna återbud. För det första för att jag måste jobba och för det andra för att vi får besök vars födelsedagar skall firas.
Det får helt enkelt bli en annan gång, om möjlighet ges.
*Sparkar liv i tråden*
Fika i Sala kanske? ;)