Vampyr/varulv
Hej jag e ny här Och jag har letat efter svar i flera PR men jag har aldrig hittat nåt svar.. Jag vill vara en vampyr eller varulvs Men hur blir man det Jag vill dricka blod och kunna Höra så bra som en vampyr Och ha sånna ögon. Hur kan jag blir en vampyr eller varulv?
19/1 -14: Tillägg av moderator:
Vi tycker och tror olika. Alldeles oavsett, så är det så att det här är ett forum om häxkonst och häxor. Vampyrer och varulvar står utanför ämnet och det börjar bli ett problem att ämnet tas upp gång på gång.
Vill ni diskutera varulvar och vampyrer så vill vi, Sajtvärd och moderator, att ämnet från och med nu diskuteras ur ett (globalt/internationellt!) folktro-/historiskt perspektiv och/eller med tydlig anknytning till häxor och häxkonst.
Diskussioner kring varulvarnas och vampyrernas varande och icke varande är inte ett ämne knutet till häxkonst och därmed inte ett ämne för det här forumet. Hybrider är det inte heller. Punkt slut.
Taket här på forumet är högt och vi stänger inte av medlemmar eller trådar som inte direkt strider mot iFokus regler eller Svea Rikes lagar, det håller vi väldigt hårt på. Men det är tydligt att majoriteten av medlemmarna inte vill ha de här diskussionerna här, och därför blir tonen tråkigt hård i dessa trådar. Det är inte kul, för någon.
Nu sätter vi ner foten: I det här forumet diskuterar vi häxor, inte vampyrer och varulvar.
Vill ni prata om varulvar och vampyrer, speciellt Hollywood-inspirerade sådana, så får ni göra det på ett annat forum.
Månväsen i Fokus är ett bra forum för er som vill diskutera varulvar och vampyrer. Där är ämnet relevant och omtyckt! Där kommer diskussionen bli trevligare. Gå dit!
/Moderator
Välkommen!
Det låter som att du har en väldigt tydlig uppfattning av vad en vampyr eller en varulv ska vara. Tyvärr har verklighetens "vampyrer" och "varulvar" ganska lite gemensamt med Hollywoods versioner. Det råder dessutom väldigt stor oenighet kring vad en verklig vampyr/varulv är, eller om de finns överhuvudtaget.
Dricka blod kan man göra om man vill, men man får vara försiktig. Blod av nöt (dvs. ko) borde vara hyfsat riskfritt förutsatt att det varit fryst innan, och går troligen att hitta hos din lokala slaktare. Blodet ska givetvis hålla livsmedelsstandard.
Människoblod bör man vara väldigt försiktig med, med tanke på alla sjukdomar det finns idag som smittar via blod, och givetvis ska blodgivaren vara med på det hela. Man bör ta sig en lektion i kroppens anatomi innan man tar sig för såna aktiviteter dock, annars är risken mycket stor att man gör extremt stor skada.
Människokroppen brukar dock vara väldigt dålig på att klara av rått blod, man brukar kräkas tillslut.
För att höra bra får du träna.
"Såna ögon" vet jag inte riktigt vad det innebär, men vill man byta färg på sina ögon så finns det linser i regnbågens alla färger att köpa.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Väl skrivet #1, skulle inte kunna säga det bättre själv!
Tack så mycket!
Såklart man kan bli varulv/vampyr, är själv en hybrid. Men blod är såklart inget problem om man är varulv eller vampyr men det kan vara sjukdomar i blodet. Om man är varulv eller vampyr så tar kroppen hand om sjukdomarna. Vill du veta mer får du kontakta mig.
Kanske kommer låta dum nu, men tror ni på varulvar och vampyrer? :o
Inte i den form de flesta ser framför sig då de tänker på dem.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Vad tror ni då? :D Det här är ju jätteintressant!
Såklart jag tror på de, jag är ju en hybrid!
Jag kan inte tala för "oss", som i alla på forumet, jag kan bara tala för mig själv. Jag ser vampyrer som vanliga personer med en otäck förmåga att suga kraft och energi ur människor. Människor som dessa får all sin livskraft genom att ta den från andra. De är inte speciellt ovanliga. Skulle troligen inte kalla någon varulv.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Det är så, ingen varulv, vampyr eller hybrid vill vara det dom är. Ingen av oss har bestämt detta. Jag hatar det, men jag älskar det samtidigt.
Undrar om det inte snart är dags för någon (du kanske Hybriden) att starta upp ett varulv iFokus.
Även om en och annan häxa löper varg så tror jag att det är något helt annat än det som diskuteras här och i några andra trådar.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Ja, #11 och #13 håller med, verkar vara populärt samtalsämne nu för tiden !
Gör hellre fel än inget alls.
Det finns. Månväsen i Fokus är en sajt som, om jag minns rätt, behöver mer aktivitet och diskuterar såna här saker. Det här forumet är kanske inte riktigt rätt plats.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
De flästa ber om hjälp av er.
Vilka flesta menar du?
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Ja, men ni förstår inte det.
Jag tycker att Hybriden talar varken med kunskap eller erfarenhet, och det är lika bra att konstatera det. Så att inte andra, som är ärligt men naivt intresserade, fattar fel galopp. Och det är inte att mobba Hybriden, utan att sätta vettiga gränser och krav på diskussionskvaliten.
hur som helst passar det inte på den här IFsidan eftersom det är låt mig tänka… HÄXOR vi diskuterar här. det är som att gå in i glaskonstIF och prata om metall…
Vad i hela friden är en Hybrid?
hobbyfotograf
#22 Någonting från Twilight.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
hybrid är en korsningsform av två olika arter. En hybrid är inte en enda art utan en korsning mellan två. Nu är det ju också så att de är mycket få arter här i världen som är så nära besläktade att dom faktiskt kan paras och "skapa" en hybrid.
Hybriden är alltså en hybrid av varulv och vampyr. Men det bör ju egentligen vara omöjligt om inte föräldrarna var en varulv och en vampyr. För rent genetiskt så kan inte en människa helt plötsligt bli två andra arter om dessa arter nu existerar. Sen kan hen ju också självfallet vara en "själslig" vampyr/varulv hybrid(vilket jag anser är mycket troligare).
Man kan väl inte ha vampyr-gener? En vampyr är väl en levande död som suger energi och liv ur folk?!
Gör hellre fel än inget alls.
Ja jösses
Det ör ju för att vi inte ska dö på riktigt.
#27 Hur ska du ha det, blir man odödlig av en vampyrgen eller av en förbannelse?
#25 Jag syftade mer om man såg en vampyr eller varulv som en egen art, med tanke på att en hybrid är en korsning mellan två ARTER.
Sen skrev jag också "Sen kan hen ju också självfallet vara en "själslig" vampyr/varulv hybrid(vilket jag anser är mycket troligare)." :)
Varför skulle en vampyr eller en varulv vara en sorts art? Det är människor, döda eller levande. (Om man nu tror att det ö h t är en möjlighet.)
Tillhör man någon annan sorts art eller är en hybrid av något slag då borde man kalla sig något som beskriver det och inte kalla sig vampyr eller varulv som beskriver något annat.
Fast det är väl som med ordet häxa förstås. Man gör lite som man vill nu för tiden och inte orkar man läsa på.
Haha, alltså.. Jag tycker bara det låter konstigt att folk tror att dom är vampyrer, varulvar & hybrider, men det kanske är för att jag inte tror på sånt.
hobbyfotograf
#30 Min egen teori (säger inte att det är så men de är ialf vad jag tror) är att om nu vampyrer skulle finnas så skulle dom ju vara en egen art för i mina ögon kan man inte vara vampyr och människa på samma gång. Samma sak gäller nästan varulvar. Men hur som helst tror jag inte att det finns några vampyrer. Det va som sagt OM dom fanns.
Tycker dock att folk som är blodtörstiga (lr vad dom nu än är som får dom att kalla sig vampyr/varulv) eller tycker att dom beter sig som vargar kanske bara ska säga t.ex "jag gillar blod" eller "jag är som en varg" istället för att kalla sig vampyr eller varulv.
Följande text skriver jag i egenskap av moderator och jag vänder mig till alla här på sajten:
Vi tycker och tror olika. Alldeles oavsett, så är det så att det här är ett forum om häxkonst och häxor. Vampyrer och varulvar står utanför ämnet och det börjar bli ett problem att ämnet tas upp gång på gång.
Vill ni diskutera varulvar och vampyrer så vill vi, Sajtvärd och moderator, att ämnet från och med nu diskuteras ur ett (globalt/internationellt!) folktro-/historiskt perspektiv och/eller med tydlig anknytning till häxor och häxkonst.
Diskussioner kring varulvarnas och vampyrernas varande och icke varande är inte ett ämne knutet till häxkonst och därmed inte ett ämne för det här forumet. Hybrider är det inte heller. Punkt slut.
Taket här på forumet är högt och vi stänger inte av medlemmar eller trådar som inte direkt strider mot iFokus regler eller Svea Rikes lagar, det håller vi väldigt hårt på. Men det är tydligt att majoriteten av medlemmarna inte vill ha de här diskussionerna här, och därför blir tonen tråkigt hård i dessa trådar. Det är inte kul, för någon.
Nu sätter vi ner foten: I det här forumet diskuterar vi häxor, inte vampyrer och varulvar.
Vill ni prata om varulvar och vampyrer, speciellt Hollywood-inspirerade sådana, så får ni göra det på ett annat forum.
Månväsen i Fokus är ett bra forum för er som vill diskutera varulvar och vampyrer. Där är ämnet relevant och omtyckt! Där kommer diskussionen bli trevligare. Gå dit!
/Praefatio, moderator
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg