Drömmar som varnar?
Jag har upplevt två gånger att en dröm har som "varnat" mig. Första gången var att jag drömde om två killar som gillade mig. Vi säger att den ena får heta Sam, den killen jag även tyckte om, sen den andra som jag mera kände som en kompis får heta Kim. Men iaf, jag drömde att Sam, den jag gillade då, han sa till mig att han gillade mig och att han ville ha mig. Men på något sätt kändes det inte rätt, jag såg hur Kim, killen som gillade mig men jag tyckte mer att han va som en vän. Han kollade på mig, jag kände på något sätt hur jag tyckte om honom. Utan att vara medveten om de, så står jag där helt plötsligt och kramas med Kim. Killen jag bara kände som en kompis, inget annat!Sam såg det och blev arg på mig. Nu några veckor efter drömmen, så vet jag att Sam bara vara ett stort missförstånd. Det va inte han jag ville ha! Och just nu är den ända jag vill ha är Kim! Men nu gillar han mig inte längre. Är det på något sätt en varnade dröm? Jag drömde en till sak som en "varning" bara några veckor efter. Men jag kommer inte ihåg dröm just nu för tillfället. Ps, killar i min dröm heter inte Sam och Kim på riktigt. Vill bara inte nämna deras riktiga namn här.
Jag tolkar det inte så mycket som en varning som att du undermedvetet visste vad du egentligen ville och att detta blev tydligare i drömmen.
#1 Håller med. Det är ingenting ovanligt att man inser saker när man drömmer, som man inte riktigt vill eller vågar se när man är vaken.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg