Min sten
Jag har en sten som betyder mig väldigt mycket. Efter uppbråttet med min pojkvän lagom tills när mitt hopp runnit ut hittade jag denna sten ute på landet. Den är formad som ett hjärta och när jag tog upp den fick jag för mig att ringa honom vilket jag inte gjort på drygt en månad. Vi pratade och bestämde oss för att träffas och strax därpå försökte vi igen. Sen dess har denna sten betytt väldigt mycket för mig.
För att komma till saken- Jag har köpt mig en magibok som fokuserar på tacksamhetens magi. Jag har läst mig in till andra övningen och då skrev hon att man behöver en sten som "tilltalar en" och det första jag tänkte på var just denna stenen jag hittat. Men nu börjar jag fundera lite.. denna stenen symboliserar ju våran kärlek och jag har fyllt den med så mycket positiv kärleks energi. Fungerar det verkligen om jag börjar använda den i tacksamhetsmagi då? Förstörs inte syftet med stenen då eller funkar det att fylla den med både och..? Vad tycker ni och vad hade ni gjort?
Du kan försöka gå ut (till affären eller naturen) och med just det du vill göra i åtanke och hitta en ny sten =) Om du inte hittar rätt kan du alltid använda den du har.
Tack! Jag tror det känns bäst att hitta en ny sten. :)
Har en fråga till:
Jag ska göra mig en ritual som ska göras på fredagar. Mina andra ritualer jag gjort kan göras lite när som men inte denna. Kan jag då göra ritualen idag efter 12-slaget då det tekniskt sätt är fredag eller är det fredag kväll/natt mot lördag man ka gör det?
Fredag som fredag 00.00-24.00🙂! Gör det som känns rätt för dig!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!