Var alltid en häxa.
Jag har träffat medium och hon sa att jag var en häxa, och jag blev ganska glad, så har varit häxa hela tiden. Tack till dom som sa att jag skulle gå till lila huset i knalleland. Tack. Men behöver kunskapen för häxorna. Alltså, kunna kontrollera eld, vatten.
Varför ska du kontrollera eld och vatten?
Bättre är att sammarbeta med dem, och dess olika gudar…
#2 vad exakt menar du? ;)
Varifrån kommer denna övertro på medier??? Jag säger inte att just ditt medium ska vara ett låtsas-sådant, men jag börjar bli less på att höra hur medier säger si eller så som om det per automatik vore sanningen.
Sammarbeta med elementen, tänk dig som två sidor av ett mynt. Du jobbar tillsammans med elementet för att kunna skapa under. Det kan vara till hjälp att kontakta gudarna för det elementet, men inte för alla. :)
#4 denna medium var ganska seriös så jag ska dit igen och se med en annan medium.

Jag blir också tveksam när jag hör att man litar så mycket på vad någon annan påstår om en själv, medium eller ej. Nu beror väl det här fallet till stor del på hur man definierar vad en häxa är, men för mig är en häxa någon som utövar häxkonst. För mig handlar häxa alltså mer om vad man gör än något man lite luddigt "är". Därför blir det för mig väldigt märkligt när det påstås att man skulle vara häxa utan att någonsin ha utövat häxkonst eller har ett klart begrepp om vad det innebär. Men om detta tvistar förstås de lärde! :)
Har inte lärt mig än så, somsagt ska dit imorgon igen.

#9 Som sagt, för mig blir det som att kalla sig ingenjör redan innan man gått sin utbildning. :) Fast känner du dig kallad så hoppas jag att du finner vad du söker.
Så, du vill lära dig att kontrollera elementen om jag har fattat rätt!
Am I man or woman. No. I'm genderless.
Varför vill man kontrollera elementen?
Gör hellre fel än inget alls.
Vad ska du göra med dem om du kan kontrollera dem ?
Gör hellre fel än inget alls.
Jag skulle inte ta någons annans ord för "vad jag är" ifall jag inte kände den personen sedan långt tillbaka och visste att personen vill mitt bästa. Eller om jag inte redan hade erfarenheter sedan förut man inte kan förklara bort. Jag säger inte att mediumet har fel eller ljuger (det kanske Sas mer om saken?) Måhända ville mediumet ge dig tro på dig själv och din förmåga på din resa. Men det är din resa, ingen annans. Fokusera, läs och Praktisera om en sak i taget, förslagsvis någonting som du tycker är extra kul. Se om det ligger för dig, prova dig fram och bestäm vad du är sedan :)
#14 inte för att bränna hus eller göra det blött i hus, men till nödvändigt, behöver inte vara både och jag kan kontrollera, kan vara vatten isåfall..

#16 Men hur menar du med att kontrollera? Rent konkret? Var har du fått den idén ifrån?
Jag blir också lite orolig när jag läser det du skriver. Mycket möjligt att jag uppfattar det du skriver fel, så ursäkta i förskott om d et är så! Men i mina ögon låter det väldigt mycket som en bakvänd variant av de "du-har-en-förbannelse-över-dig-som-bara-jag-kan-fixa": "Du är/har varit häxa i många liv. För att bli det i detta livet också så måste du lära dig. Jag kan undervisa dig". Det lilla jag vet om elementmagi är att det inte går att lära sig över en natt, VÄLDIGT få kan ha direkt inflytande över dem… Gå gärna och prata med de som jobbar där, men betala ABSOLUT inte några pengar för det hela!
Som jag ser häxkonst så är det en del teori och 99 delar egen erfarenhet och övning. Alltså du kan genom andra, kurser och böcker lära dig hur du skall göra och så vidare. Men att faktiskt LÄRA dig är något som kräver övning, övning och övning! Egentligen inget som du behöver någon annan för! Ungefär som när du tar ditt körkort: Du kan spendera tusentals kronor på körlektioner, men när du har börjat kunna hantera grunderna lär du dig oftast snabbare genom att övningsköra på egen hand!
Om du behärskar engelska relativt bra så finns det flera böcker jag skulle rekommendera:
Spiral Dance ---> StarHawk
Earth, Air, Fire, And Water… ----> Scott Cunningham
Me. Myself & My Sims
Sist men inte minst är det också tveksamt om "mediumet" får ta betalt av dig som minderårig utan målsmans vetskap och godkännande.
Satsa på att lära dig mer "gratis" - biblioteket är en fantastisk resurs. Just nu låter du bara som ännu en i raden av stjärnögda unga nybörjare - läs, lyssna och fundera i några år.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
betalade aldrig heller.. :s
Det här ganska nya vurmet för att kunna kontrollera element som dyker upp här med jämna mellanrum har nog sina rötter i diverse seriealbum, ungdomsböcker, tv-serier och amerikanska ungdomsfilmer. Visserligen finns det en magisk skola runt elementen, men det är ju något helt annat än vad en del unga nyfikna idag tror att det är.
Fabulous, vad tror du att det innebär att kontrollera elementen, och vad vill du använda den kunskapen till?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#21 Egentligen, kunskapen skulle jag kunna jag använda till något nödvändigt. Nej jag vet inte vad det innebär.
#22 Ibland kan det vara bra att fråga sig själv, vad är det jag egentligen vill med det här? På så sätt kan man snabbare hitta, dit man vill vara. Och det kan vara så, att kontrollera element inte är det sättet man hittar dit, utan något helt annat.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#22 denna bok tar upp natur elementen, en del tekniker osv det kanske kan vara nått för dig? Earth, air, fire and water, av Scott Cunningham - enda kruxet är att den är på Eng.
http://www.adlibris.com/se/bok/earth-air-fire-and-water-9780875421315