HÄXA?
hej! jag undrar hur det här med häxor, vampyrer och varulvar egentligen ligger till.
hur kan ni verkligen veta att ni är en häxa tex? Om ni nu är det så ska ni ju kunna trolla fram rätta lotto nummer på något sätt. Om ni kan det så kan ni kontakta mig. 🙂
Jag har pratat med en som kallade sig själv för vampyr, han sa att han får en kick då han ser blod, att han blir sugen på det
.
[…text bortmodererad eftersom den är av kränkande karaktär//stass…]
/Roberto
Fetto?
👍 [bild bortmodererad/stass]
/Roberto
Jo men varför just ett fetto`?
enligt statestiken så är feta människor mindre attraktiva, så därför valde jag ett fetto/fet/överviktig/tjock.
/Roberto
håller med, tycker också att det här med häxor, vampyrer och varulvar låter väldigt konstigt. skulle vilja ha en bra förklaring varför och hur kan man tänka sig att va nått av dom?
Äger du rättigheterna till den bilden?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
ja jag känner hon, hon ligger här brevid mig. Hon tycker att det är okej att jag har den bilden, hon skäms inte för den hon är.
men nog pratat om tjocka människor det är inte därför jag kom hit. svara på mina frågor istället tack.
/Roberto
Kan man vara sånt? Trodde det rvar myt/saga
Du kan ju alltid återkomma när du har respekt för häxor och andra människor, t.ex. överviktiga kvinnor. En seriös fråga, kan mycket väl få ett svar.
Orkar hon gå? Kan du ta kort på dig o hon?
vad menar du med att jag inte respekterar häxor och överviktiga kvinnor?
jag respekterar alla människor och vad dom tycker och tänker.
/Roberto
#10 nej det kan hon inte. och jag vill inte vara med i bild för min säkerhet.
/Roberto
Då får du kanske läsa igenom vad du skrivit och se om du har lyckats förmedla "respekten". Jag har väldigt svårt att uppfatta dina inlägg som respektfulla.
Varför skulle nån härinne till exempel vilja trolla fram de rätta lottonumren till dej? Varför välja ut nån som enligt statistik ska vara mindre attraktiv, som ett exempel, när detta bara leder till att förstärka en nidbild?
Bara för att en majoritet eller stor minoritet tycker nåt, så behöver det inte vara en sanning. Att som du gör, lyfta fram överviktiga som nåt att förfäras över är på gränsen till mobbning eller annan trist behandling av medmänniskor.
Att jag över huvud fortsätter denna diskussion beror enbart på att jag vill sätta punkt för att oskyldiga utsetts för påhopp.
Skulle det nu ligga nån sanning i att detta är din flickvän, så har du chikanerat henna å det gruvligaste genom att använda en bild av henne som ett exempel på f-ordet du så gärna använder.
Roberto jag klistrar in iFokus Skrivregler, så du kan läsa dom och förstå varför jag kommer att moderera #0 inlägget och bilden. Om du kan bevisa att du äger rättigheterna för den bilden är du välkommen att skicka ett PM till mig.
Det är inte tillåtet att:
- Bryta mot svenska lagar och förordningar.
- Kopiera upphovsrättsskyddat material.
- Skriva inlägg i reklamsyfte eller marknadsföra produkter/tjänster utan sajtvärdens medgivande.
- Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet.
- Ägna sig åt personangrepp.
- Använda svordomar eller annat ovårdat språk.
- Skriva inlägg med innehåll av diskriminerande karaktär.
Läser du om HiFs Skrivregler kommer du att inse att förlöjligande inlägg inte heller tolereras.
Jag själv tycker inte att feta människor är äckliga.
Vi tyckte att det här var roligt och det behövs inte ta på så blodigt allvar.
det där med lotto numret var bara ett skämt.
/Roberto
ska se film nu med min älskling så stör inte.
/Roberto
?
VARNING FÖR IRONI
Din insiktsfullhet och ödmjuka ursäkt tarvar djup respekt.
Förlåt om jag lägger mig i här men jo man kan bli en vampyr. Och om man inte har respekt för övervikt / häxor så ska man nog inte skriva. Och detta med varulv går också har en wolf spirit 🙂
Kan man bli en vamyr?
#20 Jadå. Men det är jätte svårt. Här har du fakta om du verkligen vill bli en vampyr (ifall du vill)
Om du vill vampyr så kan du ångra dig. Du kommer ha törst och vela dricka blod, aldrig kunna vara vid skolskenet ( TÅL EJ ) och om du dör så kommer du upp levande igen, du är ändå död du kommer alltid leva och komma igen om du dör. Ja du kommer ha " häftiga tänder " effekterna som filmer säger är sanna men vampyrer är inte som filmer, inte heller varulvar. Vampyrer är lite bleka. Det var det jag vet om vampyrer i verkligheten. :)
#20 Såg ditt status i din profil, jag älskar djur också somsagt har en varg ande. ( wolf spirit ) jag kan kunna tala med vargar och mycket mer. Jag och min kompis är ute efter att bli varulv, kom på ett sätt men ska prova det med henne på måndag. Vi båda (jagochminvän) har wolf spirit. :)
Okej, förlåt men jag tror inte på det xD
Men intressant :)
Tror på övernaturligt iaf
#23 vad exakt tror du inte på? 😂
At man blir vampyr och att man blir likadan som på filmer :S Då har ju filmer rätt
#25 Somsagt att bli vampyr är ganska svårt. Dom är ju anonym. Men menade att vampyrer är inte som filmer. Absolut inte som twilight 😃
Ok
Vi har lite gamla trådar där det diskuterats om vampyrer och varulvar. http://m.ifokus.se/haxor/519cc8ee8e0e74791a000664
Gör hellre fel än inget alls.
Själv tror ja då inte att man kan gå och bli vampyr/varulv vill ha bevis för det isf.
#29 det finns ett konto här i iFokus som heter Anonym. prata med henne, hon är hybrid av halv vampyr & halv varulv
Okej det ska jag göra tack!
Att bli vampyr kräver att man först dör, sedan blir osalig och tar sig hem och suger livskraften ur sin familj, sedan ger man sig på hela byn om ingen kunnig stoppar dig.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Haha vilket skämt
#33 Jag borde väl inte fråga, men var finns skämtet?
Tar du livet av dig kommer du inte tillbaka…
/Roberto
precis, om man dör kommer man inte tillbaka till jorden som en vampyr. och suger livskraften ur sin familj. tyvärr
Om ni verkligen är intresserad av gammal folktro, såsom t. ex. vampyrer, så ta och läs ett par böcker i ämnet så ska ni få se att det var det vampyrer ansågs göra. Det var döda personer som hade dött på ett sätt, eller behandlats på ett sätt efter döden som gjorde att de inte fick någon ro och gick igen. Dessa döda ansågs vilja ha de levandes kraft och därför upplevde man dem som väldigt farliga.
De vampyrer vi ser idag i film, tv och litteratur är fiktiva varelser byggda på gammal tro.
Ni kanske inte tror att människor kommer tillbaka efter döden, men det finns och har funnits människor som trott just detta. Så det här är en trosfråga och inte en vetenskaplig.
finns det bevis på att en människa har dött och sedan kommit tillbaka som en vampyr? isåfall vill jag gärna se beviset.
#38 Jag har så fruktansvärt svårt att förstå varför vetenskapliga bevis alltid väger så tungt hos folk.
Okapin, djuret, upptäcktes av människan (läs: vita människor) under 1800-talet. Innebär detta att okapin omöjligtvis existerade innan 1800-talet?
År 1665 såg Isaac Newton ett äpple falla till marken, insåg att någonting låg bakom och gjorde en fantastisk uträkning som bevisade gravitationens existens. Innebär detta att vikingarnas äpplen föll uppåt?
1847 beskrevs gorillan av en människa (läs: vit man) för första gången i skrift. Ingen brydde sig. 1859 kom Paul de Chaillu tillbaka från en jaktresa med 20 gorillaskinn och berättade hemska historier om "människolika, håriga bestar" på sin resa och alla häpnade över den fantastiska upptäckten. Innebär det att inga gorillor fanns innan 1859, trots att en människa (läs: vit man) faktiskt visste mycket väl att de fanns, hade sett dem med egna ögon och beskrivit dem noga redan 12 år innan?
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Tack!
Infernaliskt klokt och kul.
#38 Som jag skrev tidigare, vampyrerna tillhör en trossfär. Tro, inte veta.
Det jag försöker säga är, att bara för att det inte finns vetenskapliga bevis på att någonting finns så betyder det inte att det inte existerar. Bara för att dagens människor (läs: dagens gemene vita människor världen över) inte har fått bevis på det vi gör, så innebär det inte att det inte existerar. Dagens människor lever i något slags fantasi av att vi har utvecklats så långt i vetenskapen som vi någonsin kan, att vi har resurser och kunskap nog att mäta, väga och förstå allt som händer runt omkring oss.
Människan är ett oerhört naivt djur på det sättet. Upplever individen inte någonting själv, så hävdar individen å det mest bestämda att det inte kan finnas. Speciellt inte om det inte finns på papper, och speciellt inte om det är lite komplext och svårt att förstå för den oinvigde. Var är bevisen? "Jag har inte upplevt det, så du måste ljuga om att du har gjort det."
Men häxkonst är ingenting nytt. Det har alltid funnits, och för bara hundra år sedan så visste även gemene man det. Jag har dåligt med kunskap historiskt bortom det antika Grekland, men vet i alla fall att man med säkerhet kan veta att häxkonst florerade redan då. Under minst tre tusen års tid har häxor funnits. Sedan hundra år tillbaka har människor i västvärlden slutat bry sig och så småningom börjat skratta åt det. För de bryr sig inte om att förstå det. Jag kan lova att nio av tio gånger, när man får frågan: "Vad då, vad är häxkonst, finns magi?" så ställs frågan som en öppning till att håna. Man är inte intresserad av att få lära sig.
I andra delar av världen ("mindre civiliserade", säger den vite mannen, precis som han gjorde för tvåhundra år sedan, eftersom han anser sig stå över andra folkslag med sin teknologi och allmängiltiga kunskap) är häxkonst och magi fortfarande alldeles verkligt och levande i samhället. Afrika, Sydamerika och Asien är alla världsdelar där många accepterar att allt inte går att mäta med ett instrument. Vissa saker står över teknologin. Vissa saker kan man kanske inte förstå, men man kan uppleva dem ändå och förstå att de är verkliga. Utan mätverktyg.
(Ursäkta eventuell konstigt formulerad text, huvudet är tungt efter gårdagen… ;))
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#42 Häxkonst finns beskrivet (i någon form) i de sumeriska skrifterna. Vad blir det då, 6000 år?
alla kan öva på häxkonst men skulle inte rekommendera det.
/Roberto

I första inlägget undrar du hur man vet att man är häxa. I sista inlägget verkar du veta en del om hur häxkonst fungerar. Hur rekommenderar du att någon som är nybörjare lär sig att utöva häxkonst? Vad är häxkonst för dig?
Jag undrade bara vad andra trodde. Men jag vet att söker du så finner du. men i slutet tror jag att du ångrar vad du hittar.
/Roberto