Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1444 ggr
[8sara8dormin8]
3

skriver av mig

jag vet att detta inlägg kommer reta många, men ja måste skriva vad jag känner, det är så att jag är andlig och söker hjälp men ni är bara dömande och kritiserande mot mig, det har varit mycket obehagligt och vistas här, jag kan förstå att de inte tyckte om häxor under medeltiden.

VildaVittra
2

Så beteendet från några få ska representera hur ett stort antal separata individer är?

Det är tråkigt att du känner så, men försök att se det från den andra sidan. Häxor dras ju med en bild av vad denne ska kunna göra eller tro som förmedlas genom media, vilket kanske inte är vad denne verkligen gör. Något som dessa kanske blir ganska trötta på i längden.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[8sara8dormin8]
0

Jag har fått många påhopp när jag säger att jag är andlig, kan faktiskt inte förstå varför, har försökt mejlat många genom pm, jag vill inte gå in på detaljer du förstår säkert vad ja menar

VildaVittra
0

Mitt råd är att läsa på innan du söker. För vad är en ond häxa för dig egentligen?  Är det en som lurar in barn i pepparkakshus eller är det någon som är villig att hjälpa dig med destruktiva saker?

När du vet vad som finns och vad det är som du söker är det nog lättare att få hjälp.

Har du sett att det finns artiklar på sajten? Sätt dig gärna och läs dom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[8sara8dormin8]
0

Ni har inte förstått mig jag är inte ute efter det onda, jag är andlig och har bara en gud och han är ljus, och jag står på guds väg och följer hans lagar så gott ja kan, 

Det här blir svårt och förklara men det är så att jag har problem med mina laster och jag söker någon med kraft som kan frysa de, som tex. en helt utvecklad andlig person utan laster och jag har inte hittat någon bland andliga här på iFokus, så ja sökte mig in här på häxor med förhoppning att hitta någon med kraft för att hjälpa mig, men jag vet inte så mycket om häxor.

Praefatio
8

Var känner du att du har blivit påhoppad för att du är andlig? Ge gärna konkreta exempel, för jag hittar inte ett enda.

Har tittat igenom dina trådar och tror att du skördar det du sår. Många försöker hjälpa dig, men du vill inte riktigt ta åt dig av det som sägs. Du skapar många nick vilket ger ett väldigt märkligt intryck, och du är oerhört inkonsekvent. I en tråd skriver du att du besitter djup kunskap, i en annan frågar du vad en häxa är eftersom du inte vet och blir missnöjd när du får flera svar men ingen vill "läsa av dig", i en tredje söker du en ond häxa men börjar hugga vilt omkring dig redan efter första svaret och nu startar du en tråd där du vill visa ditt missnöje.

I slutändan är det inte någon som vet någonting om dig, mer än att du är nyckfull och opålitlig. Det påminner mig om när jag var liten, och en kompis frågade vad jag åt för mellanmål i skolan. Jag svarade:
"Jo, det är kräm med…"
"Men jaja," avbröt hon mig aggressivt, "du bara tjatar, jag vill ju inte veta!"
Varför hon frågade när hon inte alls ville höra mitt svar, vet jag inte. Men jag var inte speciellt sugen på att svara på fler frågor från henne, för hennes reaktion var obehaglig. Du beter dig lite på samma vis. Du ställer en fråga, får ett svar men blir av någon anledning väldigt arg och missnöjd, och börjar hugga på de som svarat. Till slut måste man få säga ifrån.

Jag förstår att det är någonting du är här för att säga, jag förstår att du vill någonting. Jag förstår däremot inte vad. Jag föreslår att du tänker över vad du vill få ut av forumet, hur du vill att andra ska uppfatta dig (ett tips är att vara trevlig, respektfull och tillmötesgående, då brukar man bli bemött på samma sätt), och sedan tänker efter noga innan du postar nya inlägg så att varje inlägg speglar hur du vill uppfattas och leder dig mot de svar du vill ha.
Respektera de som svarar dig, och acceptera deras svar. Skriv inte en massa PM till folk utan ställ dina frågor i dina trådar. Känner du dig påhoppad, vänd dig till mig eller stass med konkreta exempel på inlägg så ska vi se om vi tycker att de bryter mot forumsreglerna.

Och byt inte nick igen. Du kommer inte bli tagen på allvar om du avslutar och öppnar konton hela tiden.

[8sara8dormin8]
0

Jag har inget och dölja ja kan öppna min identitet till den som vill ha, men jag öppnar nya konto pga. ja har en tjej som kan följa mina inlägg in hit och de kan inte se bra ut om hon skulle se att ja söker en häxa

Och har jag varit otrevlig mot någon så ber ja om ursäkt

VildaVittra
0

Fast svarar du i tråden med din nya identitet så ser hon ju det ändå?

Vad vill du göra med häxan om det nu skulle påverka ditt förhållande?

Praefatio
6

Nej, du ska inte behöva öppna din identitet, det är absolut inte det jag menar. Du har all rätt att vara anonym, precis som alla andra. Det du måste tänka på är att bli mer konsekvent i vad du säger. Nu motsäger du dig nämligen hela tiden vilket blir förvirrande för de som läser dina inlägg, och förvirring leder till misstänksamhet. Här kommer några konkreta exempel:

Antingen så är du djupt kunnig, eller så kan du inte så mycket.
Antingen så söker du någon du vill utvecklas med, eller så söker du någon som kan hjälpa dig (du kan söka båda dessa så småningom, men börja med en av dem).
Antingen så söker du hjälp och gör detta tålmodigt och öppenhjärtigt, eller så hugger du runt dig och kallar de som svarar okunniga, oandliga, "inte för dig" etc.

De här tre exemplen har jag tagit rakt av från saker du har skrivit. Du behöver inte berätta vad du bestämmer dig för här om du inte vill, du behöver bara svara till dig själv och sedan agera efter de svaren.

Du väljer ju nick som är snarlika, så hon lär förstå utan några större problem, att det är du som ligger bakom alla nicken.

Twinflamewolf
4

# 6 Ingen fara be inte om ursäkt för du har det jobbigt men nu hamnar jag lite OT i din tråd,sorry 😊

Min tanke blir att varför inte skapa ett nick som den tjejen inte alls kan känna till och på så vis bli helt anonym 😉

Ingen ber dig om att öppna din identitet för vi är ju på forum som tillåter att vi kan vara anonyma om vi vill,nåt vi helt väljer själva så om du är skraj att nån ska känna igen dig använd ett nick som inte alls går att spåra till just dig.

Jag vet inte vem Saradormina är men kanske är det ett namn du använt som kan kännas igen av just den tjejen så vill du vara helt anonym se till att inget i ditt nick leder till dig som person,det är mitt råd 🌺

Twinflamewolf
3

Men vart tog du vägen Nu då 😮

Manutar
0

Nämen, vad irriterande!

[Sol69]
0

Det är synd om personen denne mår troligtvis inte alls bra. Men det hade ju varit bättre att använda samma nick och inte byta hela tiden.

[8sara8dormina8]
0

Det är så att många känner igen denna alias på iFokus drömmar ja är där mycket det är anledningen att ja väljer en liknande, härinne kan hon inte hitta mig men kommenterar jag något på andliga eller drömmar så blir ja tvungen och stänga den

[8sara8dormina8]
0

Och jag har skrivit till sajtvärden för att stänga vissa trådar men hon vill inte

Manutar
0

#13 Jag läste dina pm men du såg nog inte mitt svar. Om du vill ha svar på pm av folk måste du orka vänta mer än ett par timmar, många kommer in hit bara då och då. Och om du byter konto emellan så blir det ju närmast omöjligt att svara dig!

VildaVittra
1

#13 Låter inte som ett sunt förhållande om  du inte kan vara ärlig mot henne.

[8sara8dormina8]
0

Jag förstår vad du menar, har jag något val om ja är på väg och bli schizofren

VildaVittra
1

#17 År du på väg att bli  det så är det kontakt med psykiatrin du behöver och inte med en häxa.

Manutar
1

#17 Du borde kontakta sjukvården, vi är häxor inte läkare.

[8sara8dormina8]
0

---

VildaVittra
0

Vilka laster?

[Sol69]
3

Schizofreni är en sjukdom och inga laster. Om man är schizofren behöver man hjälp från psykiatrin för att må bra 🙂

[8sara8dormina8]
0

Det känns inte bekvämt och prata om såna djupa saker här öppet

VildaVittra
4

#23 Ring din vårdcentral imorgon och se till att du får komma och prata med någon.

Manutar
2

#23 Man kan få hjälp av sjukvården. Du behöver inte må dåligt.

[8sara8dormina8]
0

ja har kontakt med psykiatrin men jag törs inte prata om andliga jag blir rädd att de tar mig för knäppis och låser in mig

VildaVittra
4

#26 För att bli inlåst måste man vara en fara för sig själv eller andra. Annars skulle ju varenda medlem i livets ord sitta bakom lås och bom.

Se till att öppna dig, annars hjälper ju inte behandlingen.

[Sol69]
0

Beror nog på hur du formulerar dig. Att man tror på det andliga i sig hör inte till schizofrenin, utan det gör även en frisk person tro på andar. Men är du sjuk då är det psykiatrin som har den rätta hjälpen att ge dig så att du kan må bra. Och även om man har en vanlig djup depression så psykiatrin bra att gå till. Det finns många andliga personer som söker hjälp hos psykiatrin men inte blir inlåsta för det.

[stass]
4

#23 du behöver inte prata om det om du inte vill. Dessutom kan det bli fel om någon som inte är legitimerad ge dig råd, det kan rentav vara farligt. Om det är det "laster" syftar på, annars får du gärna diskutera det som trycker dig. Och söka rätt hjälp! Du måste rå om dig själv. Ang att jag inte raderar kontaktannonstråden: Jag modererar när jag måste. Exempel är när någonting bryter mot Sveriges lagar eller går emot iFokus regler. Att plocka bort trådar för att TS ångrar sig i efterhand är ganska vanligt att få PM för. Skulle jag moderera på det viset hade trådar försvunnit hej vilt. Denna sajt har i min mening aldrig sköts så, trådar låses sällan, inlägg försvinner inte och sensur gäller sällan här (häxkittel när till för ämnen som kan vara känsliga). Det är högt i tak.

Manutar
0

#26 Jag har själv tagit hjälp av psykiatrin i min ungdom, pratade mycket öppet om olika saker och har inte blivit inlåst eller ens diagnoserad med schizofreni eller psykos. Det bästa du kan göra är att tala öppet.

[8sara8dormina8]
0

Jag har kontakt med en psykiatriker men jag har inte vågat berätta

[8sara8dormina8]
4

Tack för era råd, jag ska ta kontakt med psykiatrikern och berätta som det är, och det känns bra att ni bryr er, jag kommer in sen och berättar om det har blivit bättre

Manutar
0

#32 Lycka till! Önskar dig allt bra på vägen :)

[Sol69]
1

Ärlighet varar längst och det ger dem chansen att ge dig rätt hjälp 🙂

[8sara8dormina8]
1

Nu förstår ni väl varför ni fick en sån skev bild av mig, ja tror inte jag behöver förklara närmare😉

ALPHIRA
1

Det kommer att bli bra, allting! ❤️