Val av rökelse
Använder ni rökelse och i så fall vilken. Jag har gjort egen men använder även köpt. Annars är jag lite dålig på att använda rökelse mest för att jag är stig med dofter. Dela gärna med er av åsikter och idéer.
Gör hellre fel än inget alls.
Jag är en ganska stor doftnörd och luktar med glädje på det mesta, från gamla vintage-parfymer till det mer jordnära dofterna jag möter ute på mina promenader, och därför "röker" jag en hel del.
Då oftast rökelser jag gjort själv av örter, rötter och kådor, både i lös form och fast. Jag köper också rökelse från andra som tillverkar själv. Det händer att jag även köper pinnar och konor i butik, men bara speciella märken och sorter eftersom jag har allergi.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#1 Vilka märken och sorter köper du? Är allergisk själv och har dålig koll på sånt.
Skulle gärna göra rökelsekoner/pinnar själv om jag bara visste hur man kunde göra sådana på sånt jag kan odla själv eller finna i vår natur.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag älskar dofter och blir väldigt påverkad av dem, så jag använder mycket rökelse och ofta. Jag köper pinnar men bara ett visst märke (finns inte många saker somär hemskare än dålig rökelse bläää) men mest gör jag själv .När rökelsen används till magiskt arbete så använder jag endast egengjord, köpta har jag till vardags och möjligen i aromaterapeutiskt syfte.
Jag har fått avstå rökelse det senaste, både i magiskt syfte och rent rekreationssyfte. Hemma har jag annars alltid bränt Nag Champa, bara för att det är en härlig doft som påminner mig om när jag var liten, mamma brände den hela tiden. Rituellt har jag använt egengjord. Nu har jag hund igen sedan drygt ett år tillbaka och det känns inte bra att hålla på att tända rökelse inne, det doftar så starkt för oss så jag vill inte ens tänka på hur det måste påverka honom.
Ute händer det fortfarande att jag använder rökelse i rituellt syfte, men jag har inte haft en uteritual sedan i somras.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
# Jag gissar att det kan vara individuellt men av någon anledning klarar jag bättre av SAC. Jag är också allergisk mot olika örter så vissa saker kan jag bara bränna utomhus.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Rituellt använder jag mig mest av lös rökelse som jag blandar själv med örter, kådor och trä m.m. Ibland kör jag dock med köpta blandningar och då är märket Starchild en favorit. Otroligt fin kvalitet på deras produkter. Jag har en stor samling med pinnrökelse men de bränner jag mindre och mindre ju mer åren går.