Häxor iFokus

Häxor

Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 3408 ggr
Thistle
1

The Daemon Tarot

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis köpt ett exemplar av The Daemon Tarot: The Forbidden Wisdom of the Infernal Dictionary,en av de "tarot"lekar jag har varit mest nyfiken på i år. Tänkte att denna lek kunde vara av intresse för andra också.

Joggan
0

Vart har du köpt den?

[stass]
0

Här sitter jag och urletar efter en just sådan lek, TACK! efter att ha lagt Mary-El i korgen och även Russian Tarot av st Petersburg ska jag kolla in denna!

#1 här verkar den finnas:http://www.bookdepository.co.uk/daemon-tarot-Ariana-Osborne/9781454906247?b=-3&t=-20#Fulldescription-20

[stass]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hittade en youtube presentation, inte lika stämningsfull som ditt fotografi dock Thistle, jag har egentligen bara en undran; varför finns inte sigillen med, i boken iaf?

Thistle
0

#1 På Vattumannen.

http://www.vattumannen.se/Product.aspx?ProdNo=9781454906247

#3 Bra fråga, men tyvärr inget jag kan svara på. Jag hittade Dictionnaire Infernal som PDF och det verkar inte finnas några sigill i den heller. Jag måste säga att The Daemon Tarot har en ganska snäll framtoning, för att handla om demoner. Författaren varnar för att åkalla dem eftersom hon tycker att det är oartigt, samtidigt menar hon att alla demoner nog inte är så onda som de framställs.

Inom kristendomen verkar det ju ha varit vanligt att demonisera allting som inte passar in och religionen bygger ju egentligen på motsättningar. Jag har själv inte arbetat med demoner tidigare och kan därför inte uttala mig om deras karaktärsdrag.

http://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k5754923d

[stass]
0

#4 lite märkligt är det, fast kanske ändå förståligt om man ska popularisera en sådan lek. Fin är den iaf :) jag vet inte om jag kommer att kunna spå med den bara. Vi får se :-) Hur tycker du den fungerar?

Jag var på en intressant föreläsning för ett tag sedan där bl.a goetian diskuterades, rent historiskt. Och visst, precis som du säger så demoniserades en hel del. Fallna änglar, babyloniska (och från andra kulturer) gudar och whatnot blev till en salig blandning som Salomon upptäckte (samorganiserade?), därefter har det väl utvecklats av sig självt.

Thistle
0

#5 Leken fungerar fint. Jag är dock mer imponerad av beskrivningarna av demonerna i boken än av själva korten. Jag gillar ju bilderna, vilket är en av anledningarna till att jag köpte leken, men den är inte direkt ett super-genomtänkt spådomsystem.

dennas
1

Förlåt Thistle att jag våldgästar din tråd, men skulle det inte vara roligt att ha en tarot-tråd, där man recenserar korten? Man behöver ju inte begränsa sej till enbart tarot heller för den delen. Din tråd är väldigt bra och informativ…

[stass]
0

"Våra Tarot lekar"…?

jag tror Tarot är en bra rubrik, ur rent sökperspektiv.

Tarotstollan
0

En intressant lek, i alla fall bildmässigt! Synd att det inte är en nummer mässigt full tarotlek med 78 kort! Hade faktiskt kunnat tänka mig att köpa den i så fall!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!