Kan inte gå vidare!
Hej jag undrar om man kan verkligen få tillbaka sin ex man med kärleks magi. Vi har barn tillsamman. Isåfall gör jag vad som hellst bara han fick tillbaka kännslorna till mig igen
Oavsett om det fungerar eller ej, så tycker jag det är fel att försöka ändra på någons känslor via magi. Alla har rätt till sina egna känslor och äger dom. Rikta istället magin på att dra kärleken till dig istället utan att tänka på någon specifik person. Skulle han då ha känslor för dig innerst inne så kanske han kommer tillbaka. Om inte, se till att bearbeta dig själv så du kan gå vidare :) Lycka Till!
Tvångs magi? Inge bra… De flesta häxor undviker den sortens magi… :/

Den här artikeln kanske kan vara till hjälp:
Hejdär!! Jo jag tror att det finns " kärleks magi, jag är en häxa. Men det finsn en slags olja som kan göras så hans känslor/han blir kär i dig, hoppas du hittar en. :)
#2 Känner du personligen de flesta häxor? Om inte, tala inte för dem då. Tvingande magi har visst sin finess, beroende på problemets karäktär och syftet med det magiska arbetet. Så länge utövaren kan reflektera över sin egen moral.
Kan kan man, men som #5 påpekar så bör man ta sig en ordentlig funderare på om det är något man är villig att göra.
Personligen skulle jag inte kunna leva i ett förhållande där jag vet att den andra parten inte frivilligt valde mig. Tänk att varje dag vakna upp med osäkerheten om han gillar mig för mig själ eller bara för att jag tvingade honom.
Det finns ju även den mer långtgående moralen där man kan fundera på att man kanske tar honom i från någon annan som då får sitt hjärta krossat, eller att man hindrar honom från att hitta en kvinna som han känner sig lycklig med och att man därför kanske låter honom leva med en obestämd känsla av att något saknas, eller att han inte blir helt lycklig i sitt nya liv. Man kan fundera i all evighet på sådana saker.
Den mest tvingande kärleksmagin är dessutom komplicerad och man bör veta vad man gör innan man ger sig på den. Som med allt annat här i livet så är det ju så att ju mer komplex magin är desto mer kan gå fel.
Men det är som sagt upp till dig. Men det är definitivt magi som man behöver tänka igenom noga ur flera olika synvinklar innan man ger sig i kast med den.
Sen kan man ju också försöka med att jobba på det som redan finns i känsloväg, förstärka, försona, söta upp mm
#5 jag menar inte att alla häxor undviker den sortens magi, men vad jag vet och har fått lära mig, och sett själv, vill de flesta hellre ha äkta och ren kärlek, inte någon kärlek som man själv har gett upphov till…. :)
#8 det gäller att skilja på betvingande och uppmuntrande kärleksmagi. Det förstnämnda brukar innehålla en del mörkare entitet som får hemsöka offret tills den söker upp en, rastlöshet, förvirrande "ingredienser" och diverse andra metoder. Jag personligen har ej sett sånt på HIF, bara dom uppmuntrande som fungerar när det redan finns något intresse i botten. Varför anses kärleksmagi så ont tro?
Ja, jag visste inte hur jags kulle få till det, växande kärlek, men att tvinga någon få känslor för dig är en annan sak… Jag vet inte varför kärleksgudar syns så ond, men det är väll förmodligen för att man inte ska tvinga på någon kärlek, utan precis som du skriver uppmuntra till den :)
Varför skulle det vara så mycket värre att använda magi än list eller förförelsetrick?
Trodde att allt? var tillåtet i krig och kärlek?
Däremot kan det i ett sånt här fall kanske vara viktigt att fundera på varför det tog slut första gången. Finns det nåt där som behöver läkas eller lagas? Har man själv skuld i uppbrottet, eller låter man sej "utnyttjas" ännu en gång?
Magi är inte ett förstahandsval och väldigt kraftfullt, så man bör vara väldigt klar över vad man vill och varför.
Men varför skulle man vilja vara tillsammans med någon som innerst inne inte älskar en?? Utan som man har bundit till sig på magisk väg eller med någon annan form av list??
Håller fullständigt med Sol här ovan.
Tycker det är bra att både Stass och Dennas tar upp att det finns en annan sida av (kärleks)magi än den som generellt visas fram. Vet du vad du gör, har tänkt över konsekvenserna kring det hela och är beredd på att ta dem om de kommere, så varför inte?
MEN, problemet med magi är att gemene man verkar fortfarande tro att det är en snabb-lösning, ett karlssons klister för brustna hjärtan. De har ingen aning om hur magi fungerar, konsekvenserna av magi eller värst av allt egentligen - vad de kan göra om allt skiter sig.
Även om det kanske inte är så juste så vet vi ändå det grundläggande kring vad konsekvenserna av det kan bli. Vi vet vad som kan hända om vår list blir påkommen (the shit hit the fan bokstavligt). Vi vet vad vi kan försöka göra för att få förlåtelse (kravla i gruset). Men som sagt, väldigt få vet konsekvenser och lösningar med magi. Jag trot det är därför så många höjer ett varningsfinger för "kärleksmagi" i olika former. Plus att många så klart se världen i svart eller vitt!
Me. Myself & My Sims
#14 så kan det vara. Sen tror jag att man tror att man skapar något artificiellt. Min ganska begränsande erfarenhet säger att det inte går. Att mottagaren måste vara mottaglig D.v.s. Redan ha känslor/intresse i grunden. En annan sak att tänka på är att magi ofta tar "minsta motståndets väg".
Jag tror att många håller kärleken för helig och därför upprörs många. Själv har jag inga sådana illusioner och upprörs inte.
Däremot finns det många som vill tillbaka till relationer som inte på något sätt är bra för dem. Det är långt värre.
Jag tror inte heller att man kan väcka kärlek från ingenting. Man måste ha något att dra i, även om det inte behöver vara mycket, men så är det ju när man lockar till sig en partner på det vanliga sättet också ;-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax