Läs här :)
Hej finns det någon häxa/wicca i Borås? skicka i PM ( privat meddelande ) till mig ! :)
Ett tips kan vara att du går till Tarot katten så kan de säkerligen peka dig i rätt riktning. Sist jag var där hade de en del kurser bland annat.
Åh, tarot katten, dem är trevliga där! ;)
#1 #2 vad är tarot katten förnågot? :) är det en sida?
Jag brukar besöka stengården, eftersom jag har ett sammarbete med dem:)
#3 det är en butik i knalleland i det lila huset, gå dit vetja!
#5 Haha kanske någongång men kommer nog dit någongång, iallafall min skola ligger ju vid knalleland så det var ju tur att det ligger där!
#4, jag har oxå vart på stengården ;) min första tarotlek var därifrån:) #3 det är en affär bredvid knalleland, det är ett lila svart hus om jag inte minns fel…
Jag besökte tarotkatten idag! Väldigt bra hus, Blev jätte glad, fanns massa bra böcker,oljor,stenar osv. Träffade en tjej som var medium, Hon sa att jag var en häxa redan, vill lära mig kunskapen men hur? Asså eld, vatten, kontakt med döda sidan, det är väl vad jag ska kunna.
Ganska billigt också :D
Du bestämmer själv vad du ska kunna, vad vill du lära dig? Börja med ett område i taget, tex elementen, lär dig så mycket som möjligt och öva gärna praktiskt, att ägna mycket tid i skogen, prata med träd är en bra sak att göra också. ;) :)
#10 hurlänge exakt ska jag prata med träd och vad ska jag göra med elementet? Jag vill typ kontrollera eld/vatten, kontakta dom döda, det ska väl häxor kunna? :)
Att kontrollera är nästan ingen ide. Försök sammarbeta med elementen, och hitta elementet just du känner extra samhörighet med. Hur länge du ska prata med träd bestämmer du helt själv! Det kan vara en kvart eller bara i en minut. Du bestämmer :) Kontakta andra sidan är lite mera knepigt. Vill du ha kontakt med andarna som är kvar på jorden, eller som gått över?
Kvar skulle nog vara ganska bättre än den andra sidan. Men den enklaste iallafall, men vad exakt för kunskaper har häxor? :)
Häxor har tålamod och vet att man ska skynda långsamt.
Ska lära dig något som hjälpt mig länge.
The way of the witch is to know, to will, to dare and keep silent.
Hur du tolkar det är helt upp till dig, men det brukar hjälpa till ett fokus.
Det finns inget ska, måste eller borde att göra.
Jag har alltid gjort så att jag läser lite där, lite här. När man hittar något man vill jobba med så känns det inom en och jag har alltid gjort så.
Jag brukar finna mig puttad åt det jag behöver lära mig just då eller ramla över prylar jag tydligen ska ha och lära mig just då.
Känn efter. Vad känner du dig dragen mot?