Jobbigt!
Jätte jobbigt, jag träffade medium blabla, Sägs att jag var en häxa sa till mamma att medium,häxor,övernaturligt inte finns.. Jätte jobbigt och jag ljög till henne det var ju så att jag gick till lila huset vid knalleland i borås och träffade en medium, men sa att jag träffade en medium vid en park så Mamma trodde att det var en pedofil och jag önskar att jag inte sa något eller ljög.. Någon ide hur jag kan göra?
Berätta som det är!
Gör hellre fel än inget alls.
Kommer aldrig kunna få gå dit igen.. Men på onsdag så ska vi handla och kan berätta allt sen kan jag fråga om Vi kan gå dit men hon tror inte på häxor,övernaturligt /:
Huvudsaken är vad du tror på. Hon kanske inte kan omvändas på direkten men du kanske sår ett frö i henne. Om du är omyndig eller bor hemma bestämmer hon över dig så ta inga onödiga fighter om vem som tror vad. Ligg lågt, lyssna på din mamma och håll dig till sanningen är mitt råd.
Om din mamma gör bedömningen att du inte bör återvända, så kanske hon har rätt. Varför ljög du för henne? Försöker mediet att blåsa dej på nåt vis?
Minns att det är troligast att din mamma älskar dej, och att mediet älskar det du kan ge!..
Min mamma tror att jag kommer bli sjuk, hamna på "sjukhus" för hennes kompis trodde som mig och hon blev inlåst i några år
Du kanske börjar i fel ände. Häxa är ett provocerande ord än idag. Du kanske ska börja lite försiktigt med örter, örter är en bra början och upplevs som positivt av omgivningen. Låna böcker om örter och dess olika egenskaper, medicinskt och magiskt, på bibblan. Där finns också böcker om folktro och bygdehistoria som är bra att läsa. Och läs mycket här på HiF.
Det är alltid bäst att vara ärlig i sådana här situationer.
Dels så visar du din mamma att du inte skäms för vad du tror och att du inte tycker det är något farligt eller konstigt. Ljuger man om något så visar man att det är något man skäms över eller är rädd för att visa.
Dels så arbetar inget seriöst medium eller liknande med omyndiga utan målsmans medgivande. När du var där första gången kom det ens på tal om du hade din mammas medgivande?
Visst kan det vara jobbigt att vara ung och vilja pröva något som man känner starkt för och sedan inte få göra det. Men då är det bara att tänka på att så småningom kommer du att flytta hemifrån och då är det upp till dig vad du gör och inte gör.
Men den bästa lösningen just nu är nog att sätta dig ner och prata med din mamma. Berätta varför du vill gå till ett medium och varför du tror som du gör. Berätta att det betyder mycket för dig att få utforska allt det här men att du ändå kommer att respektera hennes åsikter och tankar. Om hon har invändningar så fråga varför och prata igenom dem med henne. Kanske inser hon att de bygger på ogrundade rädslor, kanske inser du att hon har rätt och att du bör vänta lite innan du utforskar allt det här.
Framför allt, gå inte till ett medium innan du själv vet vad du går för och är trygg i dig själv; jag har sett för många människor som blivit försvagade i sig själva för att de jämt måste få bekräftelse av medier (att de är på rätt väg, att de ska gå den där kursen om medial healing, att de fortfarande är med i den utvalda skaran av andliga höjdare etc) Vill du BLI en häxa, så får du jobba själv som många redan påpekat, det kan inget medium ge dig.