Häxor iFokus

Häxor

Etiketti-häxans-trädgård
Läst 1078 ggr
[Fabulous.]
0

Hjälp :s

Jag är en tjej som har wolf spirit  spirit animal och jag älskar vargar, men jag och min kompis har wolf spirit, och vi båda har alltid velat bli en varulv / kontakta en varg på ett enkelt sätt, tips hur vi kan göra? ;s en ritual eller något?

skogsbergs-anna
1

Hur menar du "wolf spirit" förklara lite mer… Du kanske ska gå till en djurpark och försöka få mental kontakt med vargen där (med staket emellan) innan du går ut i skogen för att spåra upp en varg. De är skygga och inte fullt så vanliga som många tycks tro.

Gör hellre fel än inget alls.

[Fabulous.]
0

#1 wolf spirit alltså, lite svårförklarat här men försöker. Alla har en animal spirit ( djur ande ) jag har vargen. enligt mig så har min kompis sagt hon som jag skrev om i inlägget, hon vet typ ganska mycket om vargar, men ja. enligt dom som har varg kan prata med en varg. På normalt sätt.

[Fabulous.]
0

#1 finns mycket mer men aa. svårt att förklara.

skogsbergs-anna
1

Är det som ett kraftdjur eller totem eller andlig guide? Hur har du fått reda på att ditt djur är just varg? Du kanske ska försöka möta en varg om du gör en trumresa, om det är ditt kraftdjur vill säga.

[Fabulous.]
0

#4 " hur har du fått veta att ditt djur är just varg " jo det är ganska svårförklarat. min kompis som jag skrev i inlägget hon vet mycket om kraftdjur/spirit animal och hennes är ju varg så hon vet nog exakt att jag också har en. och jag har ju en så vi försöker att bli varulvar.

[stass]
0

Har du själv kunnat kommunicera med din djurande? Även om schamaner kan hämta ett kraftdjur (djurande) åt en brukar man bli medveten om djuret själv efteråt, finna ett sätt att kommunicera på.

[Fabulous.]
0

#6 nej :s men vill lära mig, så jag letar fortvarande på internet..

Kuutar
3

Som skogsbergs-anna skrev så är trumresa alldeles utmärkt, jag tycker det är väldigt viktigt att du själv får kontakt med ditt kraftdjur och inte bara tar någon annans ord för givet. Det finns mycket entusiasm kring sånt här men inte lika mycket verklig kunskap, så lita inte på något innan du har egna starka upplevelser, vilka du kan utforska och dra lärdom av. Det är jättelätt att tro på andra, men det för dig inte långt på vägen. Så fortsätt att leta och läsa (med källkritiska glasögon på) men glöm inte att den yttre informationen måste möta med dina inre upplevelser för att du ska kunna gå vidare och inte fastna i träsket.

[Fabulous.]
0

#8 Aa, men det är nog ganska svårt att hitta en varg. :s Men försöker vad allt jag kan, men vet inte hur bara.

Kuutar
2

#9 Om jag var du skulle jag koncentrera mig på att få kontakt med mitt kraftdjur i drömmar, meditationer och/eller trumresor. Det är bra att veta själv vilket djur är ditt kraftdjur, inte bara ta någon annans ord som sanning. Besök en djurpark senare:-)

[Fabulous.]
0

#10 Mitt kraftdjur är vargen. Lite jobbigt när dom inte visar sig jätte ofta i djurparken..😉

skogsbergs-anna
3

Jag är inte säker på att man kan kommunicera med alla vargar bara för att man har en varg som kraftdjur. Meditera eller gör trummresa för att möta ditt djur.

[Fabulous.]
0

Kanske verkar lite dum här, men hur exakt gör man på en trummresa?

[stass]
0

#13 det är en form av meditationsresa där man ska (försöka) möta sitt kraftdjur. Kolla youtube =)

arandeira
1

#13 Det är viktigt när man gör en trumresa att man är helt neutral innan man går in i meditationen och inte styr sina tankar. Trumresa handlar om att möta vad som finns, inte möta vad man vill se. (Ibland/förhoppningsvis är dessa samma sak)