Personlig pendel
Hej!
Jag har funderat ganska mycket kring det här med pendlar. Jag hade en kristallpendel för ett tag sedan. Men vi kom inte överens och sedan när jag flyttade runt en massa i mitt rum kändes det som om det blev obalans i den och en kort tid efter det gick den sönder. Jag försökte klistra ihop den men det känns bara fel och "tomt" när jag försöker använda den… Så jag gav upp.
Hursomhelst, jag tycker om att pendla och vill inte sluta bara för att jag och min pendel inte gillade varandra. Jag har under två års tid (eller mer, tappat räkningen) haft ett halsband hängandes kring min hals. Jag har aldrig känt mig så starkt dragen till ett föremål som till mitt halsband - Känner mig helt vilsen när jag inte känner tyngden från berlocken i halsgropen.
Skulle jag kunna använda den till pendel? Eller bör jag låta den vara?
Och sedan, hur ska jag göra mig av med min andra pendel? Den stör mig lite och vill inte ha den liggandes och dra energi, men det känns helt fel att slänga den…
Hoppas någon kan svara!
//Emma
p.s vet inte vad jag ska posta det här inlägget i för grupp…
Visst kan du använda halsbandet som pendel. Den gamla kan du gräva ner i jorden tex.
#1 Tack för ditt svar! Ska genast börja pendla med mitt halsband då :) Jag har varit inne lite på idéen att gräva ner min andra pendel, har du gjort det någon gång? Var är det bästa stället att göra det på? Bör jag göra det på något speciellt sätt? Även fast det inte fungerade mellan oss vill jag ändå vara respektfull mot den… Om du förstår vad jag menar?
Jag har en annan liknande pendel-fråga; jag har fått kontakt med en person som jag inte vill ha kontakt med och den personen har liksom besudlat pendeln, är det bara att rena den eller är den förstörd nu?
Gör hellre fel än inget alls.
#3 tränger sig personen igenom på andra sätt/andra redskap med?
#2 Jag skulle leta efter ett ställe som "känns bra" att gräva ner den på. Du kan ju gör en liten ritual kring det om du känner att det känns rätt.
#3 Prova att rena den först och känn efter om den fortfarande känns besudlad, är mitt råd.
#4 Nej det är bara pendeln vad jag vet. Kan det " smitta" ?
Jag använder en annan pendel numera. De enda redskap jag använder är mina händer och kroppen ;)
#5 Tack, det ska jag göra med en gång!
#2 Just pendel har jag aldrig grävt ner, men andra saker som jag velat bli av med/ som gjort sitt jobb. Tex, vid ett träd, i en korsväg, under en sten kan vara bra platser. Du kan lägga med gåvor/offer (som tex mat) som tack till pendeln/väsena som tar upp den, bränna rökelse eller dyl.
#5 Okej, ska försöka lokalisera mig till en passande plats! Jag har aldrig "gjort mig av med" magiska redskap förut då jag inte brukar hålla på med magi eller gudar/gudinnor utan mer med energier och växter. Hur menar du med ritual? Jag tror inte att jag har gjort en ritual förut med cirkel och allt, som sagt, jag arbetar mer med växter och som sagt, pendlar…
#7 Min pendel var i Rökkvarts med silverkedja, är du duktig på bergskristaller? Bör jag lägga något speciellt som "fungerar" med rökkvarts eller spelar det ingen roll?
En annan tanke jag har fått nu när jag har tagit fram min gamla pendel igen är att använda den som något annat. Tror ni att det skulle fungera eller *är det endast en pendel* och jag ska låta det vara så? Stenen har alltid fascinerat mig men som pendel fungerade den inte… Många frågor haha, men som sagt har jag inte hållit på med magi arbete förut, utan det är något som på senare tid har börjat intressera mig mer och mer.
#8 Jag tänkte lite som #7 att kanske bränna lite rökelse, säga hejdå till pendeln osv.
Sedan om din andra fråga (att använda stenen till något annat) så är mitt svar återigen att känna efter. Kanske var tanken som dök upp när du tog fram den en signal om att den skulle gå att behålla i annat syfte. Men det kan ju också vara så att du inte vill "slänga" den öfr att det känns onödigt, det vet ju bara du. Men om stenen alltid fascinerat dig så… ja då är det kanske så att den ska vara hos dig…
#9 Kloka ord från dig, jag ska sitta och fundera kring det, kanske t.o.m pendla lite, haha. Sedan så får vi se vad jag gör med den :) Era råd har hjälpt mig mycket!
Allting går att ha som en pendel. Det är egentligen inte alltid formen som är det avgörande utan syftet och vad man gör med det!
Självklart kan du ha halsbandet som pendel om du känner ett band, då ska det vara så ju :)
Angående den gamla. Jag hade en pendel i amethist som gick sönder. Halsbandet kopplad till dess kedja pajade och ja, gick mot asfallt. Den störde mig också men jag visste inte vad jag skulle göra riktigt. Sedan fick jag en ny vän som jag kände skulle ha denna pendeln. Personen ifråga var väldigt förtjust och kände ett sammanband med den. Tror han sa typ att "Ja den är lite trasig, ungefär som jag så det går ju ihop!".
Det jag vill säga är. Känn efter själv vad du vill göra. Vad känns rätt? Ge bort, gräva ned, göra annat, göra om eller vad nu som kan finnas på ditt hjärta :)
Om du känner att du kan göra annat med är det självklart, det är bara att programmera om kristallen till ändamålet du vill. Trotts allt, det som gjort den till en pendel är på sin höjd formen och att en kedja fästs vid den, det är fortfarande en kristall.
Har en gammal hematit ring som jag sparat och nyttjar ibland.
#11 Tror jag har landat i att använda den som något annat, men den känns fortfarande i obalans… Hur bör jag på bäst sätt rena den? Hur omprogrammerar jag den? :)
#6 jag vet inte om det smittar men jag tror inte det. Jag tänkte mest om personen var påflugen. Lägga pendeln i en kall bäck kanske?
#13 Det var en bra idé!
#13 Det finns en hel del olika metoder.
Renings metoder:
- Hålla kristallen under rinnande vatten. Antingen kranen eller renat vatten. (Kan anses som snabb renning och inte ordentligt av olika individer).
- Lägga kristallen i salt
- Låta kristallen ligga i månskenet vid fullmåne
- Låta kristallen ligga i månsken rent allmänt.
- Låta kristallen ligga i en skål med vatten
- Låta kristallen ligga i en skål med vatten i månskenet.
- Låta kristallen ligga i salt vatten ett dygn, eller i månsken
- Låta den ligga i solljus en stund.
- Låta kristallen ligga i jord tex en blomkruka
- Lägga kristallen på bordet och "dra bort" energier. Det går också att ladda med att den ena handen tar och den andra ger.
Finns säkerligen fler där till men dessa är de jag kommer ihåg.
Programmering är inte min starka sida då jag sällan programmerar kristaller, de kommer oftast till mig och gör vad de ska eller hur man ska säga.
De metoder jag vet är att ha en renad kristall. Värma upp den lite i handen och hålla den i händerna tills du känner att den svarar.
Då visuelliserar du vad du vill att den ska hjälpa dig med. Kan vara bra att påminna dem ibland om det med.För att avprogrammera görs samma sak fast kristallen bör kanske tänkas som tom och att programmeringen släpper.
Det finns även en version där man sover med kristallen under kudden för programmering.
De gånger jag bestämt syfte har jag bara irrblegat på kristallen, bestämt mig för vad jag vill att den ska göra så är det löst XD
Saker trillar ofta in hos mig, saker jag behöver just då. Eller så köper jag kristaller för just det syftet, på så sätt ser jag det som att jag valt kristallen för just det och att det var det syftet som gjorde att jag valde den stenen till att börja med.
Hoppas det hjälper lite ^^
#15 Tack så mycket!