Symbol tydan
Jag behöver lite hjälp för här är jag som en fisk i vattnet.
När jag mediterade igår, fick jag se framför mig en del symboler. De brukar förklaras men en gjorde inte riktigt det.
Det jag såg var två händer, olika. Som höll i varandra. Kvinnliga. Den ena handen hade armband med stora mörka pärlor och silver.
Typ enligt den modellen i bilden.
Kan någon även, när jag är på ämnet. Tipsa mig om antingen en bra sida eller böcker om detta med symbolism? Jag har försökt hitta men det är ett träsk.

Den här boken innehåller en massa information:
Den har jag hemma men är extremt misstänksam mot den då den har en hel del felaktig information.
Det är ditt huvud som gett dig dessa symboler, inte en bok. Det vill säga, den är arbiträr och den enda meningen den har är den som du ger den. Mitt råd är att du ska vända dig till din intuition.
Du vet bäst hur dina inre bilder ska tolkas, men här är ett par av mina tankar.
Händerna som håller varandra tolkar jag som något på temat gemenskap. Saknar du eller söker du någon form av gemenskap?
Svarta pärlor är i o f s vackra, men kan även tolkas som mörka erfarenheter att bära? Bär du på tunga erfarenheter? Kanske kan du vara betydelsefull för någon med tunga erfarenheter?
Tack allihopa.
Det är intressant också att se hur andra tolkar sådant. För då kan man lära sig något nytt och också känna att "Ja men det stämmer ju, men jag kunde inte sätta det till ord själv".
Nu har jag nog kommit på vad det var det ville säga :)