Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1034 ggr
Florian
0

Läkande husdjursmagi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla

Jag undrar om det är någon som vet hur man hjälper ett sjukt/sårat husdjur genom en ritual, formel eller liknande. Jag oroar mig för mitt marsvin, som just börjat visa symptom på en sjukdom som två av mina andra marsvin redan dött i. Och snälla, säg inte att jag ska gå till veterinären, ty det är precis vad jag gjort med de andra två. Det enda pucko-veterinären har vett till är att ordinera penicilin, men det hjälper inte på marsvin! Marsvin tål inte pencilin, de blir bara apatiska, slutar äta, slutar leva…

Så snälla, om någon vet något annat sätt att hjälpa lilla Teodor på, så hör av er. Jag vill inte behöva förlora honom också…

p.s. Hade inget kort på Teo, men detta föreställer några avlidna släktingar

LinaN
0

Florian,

nu minns ajg itne så mycket från min tid som marsvinsägare, men vilken sjukdom är det? Vad för mat får din lille vän? Hur gammal är marsvinet? i vilken ålder dog de andra i släkten o pga av vad?

Satsa på mycket vitaminrik mat nu, minns inte om marsvin tål c-vitamin/apelsiner isf prova o truga i honom litet apelsin o kanske litet banan också.

PMa mig.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

YvonneW
0

Sök annan veterinär, gärna djursjukhus där dom har specialutbildade veterinärer för olika typer av djur.

Timotej
0

Hur går det för marsvinet?

Även jag är nyfiken på vilken sjukdom det rör sig om samt symptom.

Synd när veterinärer inte har någon kunskap om smådjur, att det inte ens vet något så grundläggande :/

Wynja
0

Sök en djurhomeopat via nätet, är mitt råd! Ljus//Wynja

Florian
0

Tack alla!

Mycket glad för alla hjälpsamma svar, nu ser det äntligen ut som om allt kommer att bli bra.

Troligtvis rörde det sig om någon form av kvalster, ingen vet säkert, men hursomhelst så verkar medicinen fungera! Vi har bytt ut hans foder, och  han verkar må mycket bättre av det också.

återigen-tack!

Hennum
0

vad skönt att han blev bättre. hade marsvin innan, de är så gulliga!

jo, det är nåt speciellt när det gäller marsvin och c-vitaminer. kommer inte ihåg vad det var.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Florian
0

det där med c-vitaminer, det är nog så: marsvin är förutom oss människor de enda djur som behöver c-vitamin i maten, alla andra kan producera det själva, utom just dom och vi ;)