Skogsväsen? :)
Hej! Ni som har stött på skogsväsen, vättar och annat, kan inte ni berätta om era upplevelser? :) Jag funderar på om jag inte fick syn på en liten vätte här hemma men funderar på om jag inte såg i syne.
Min bror var hundvakt hemma hos oss och han och hans tvååriga dotter rastade vovven då jag ser någon klädd i brunt skynda förbi bakom dem. Det gick fort så det var svårt att se.
Jag har sett andar tidigare så det är jag van vid, men jag har aldrig tidigare sett någon sådant här så jag tvivlar på om det verkligen kan ha varit en vätte. Nu i efterhand skyller jag på att det blåste ute och att det var löv som blåste förbi. Men jag fick en känsla över att någon var där och vaktade dem, på ett tryggt sätt och att när jag kom hem så behövdes inte det beskyddet.
Jag bor förresten ute på landet.
Vad säger ni? 🙂
Ha en trevlig dag!
Jag personligen tror på att det var en vätte eller hustomte som du såg :) själv ser jag ibland bl.a. Troll i skogen och kan ibland se något gnistrande snabbt fladdra förbi mina ögon. Alla som jag har mött är vänligt sinnade, men har aldrig stannat och försökt prata…. Själv tror jag att vi i mitt hus har en vätte/ hustomte, då jag ibland skymtat denne. :)
#1 Åh, okej! :) Jag hoppas faktiskt att det var en vätte för det skulle kännas lite tryggt att veta att någon tittar till gården där vi bor. :)
Ha en trevlig dag!
Jag däremot tror inte att det var en vätte. Dom brukar inte vara klädda i brunt. -Ser mera ut som en tomte. (Men det finns även andra…)
Men jag kan ha fel. Oftast är det ens egen första känsla som är rätt.
#3 Okej :) Jo, jag funderade på det med. Har hört att vättar brukar vara klädda i grått? 🙂
Ha en trevlig dag!