Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1449 ggr
Zenna.Jeadi
0

Detta är viktigt!

HAr ni nåt sätt att slappna av i allmänheten? Ibland (betyder alltid) blir jag så irriterad på min fiende (vi går i samma klass) att uuurgh. Men har ni nåt mot irritering?

skogsgubben
0

Meditation och mental träning.

MegN
0

Jag körde boken "Mera självkänsla" av Mia Törnblom (på CD-lyssnade på den medan jag städade osv) - det hjälper mot både det ena och det andra. Ingen överdrift.

zeretki
0

MegN, Mia Törnblom är helt underbar. Läste nyss Självkänsla Nu! och fick en otrolig kick av den. :D

LinaN
0

träna en kampsport typ aikido, du lär dig att kontrollera både din kropp och dina känslor. Meditera.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

skogsgubben
0

Om vi går med inställningen av att allting som vi har omkring oss och möter är en spegling av oss själva så kan det hjälpa en att ta en titt på sig själv och hur man är.

Kampsport är förövrigt bra. Att lära sig ha kontroll och styra sin kropp och sina känslor.

LinaN
0

Jag har aldrig mått bättre både kroppsligt o själsligt som när jag tränade Aikido.

Helt plötsligt insåg jag att jag emd väldigt små medle kunde skada någon annan vilket gjorde mig säkrare som person och gav mig ett oändligt tålamod. Det gav mig en djupare självinsikt och jag blev en bättre människa som kunde se förbi mina "fienders" fasad och verkligen se de enkla rädda varelser som lurade därunder.

jag har i hela min skolgång vart mobbad av en eller annan anledning. Kampsporten och mina djur blev räddnignen.

Men om man retar sig på en person så är det ofta för att den påminner om en själv och det är det ma nstör sig på. man vill inte tillkännage sina egna dåliga sidor och ser ma nsamma sidor hos den man "tycker illa om" så projicerar ma nsina egna fel på den personen.

det handlar mycket om perceptionspsykologi.

siddelina
0

Jag lägger mig ner på soffan och lyssnar på musik eller går ut i naturen och sitter på en stubbe och glor, eller går ut och går en runda med musik i lurarna. Då brukar jag vara skönt avslappnad när jag kommer hem igen och ändå stärkt till kropp och själ.

Stj3rnfallet
0

Jag har hittat en besvärjelse mot ilska, men jag har aldrig provat den själv.

Man ska iaf upprepa det här och ta djupa antetag mellan varven:

**Ilskan rinner som porlande bäck,
ut ur min kropp och strax är den väck
Låt mig istället få ro i mitt sinn'
Det arga och bittra, försvinn! Försvinn!

**Lucka till och hoppas att den fungerar!=)

LinaN
0

stjärnfallet, den var väldigt lätt att komma ihåg……

alla sorters mantran borde ju fungera om man är medveten om att man vil lfå bort ilskan…..

Zenna.Jeadi
0

ojj tack alla!

Skirr
0

Kanske ska du försöka bli vän med din "fiende", då skulle nog din irritaion gå över. Vill man leva som häxa eller wiccan, innebär det att söka inre balans och ro. Att använda besvärjelser mot andra är INTE i enlighet med häxans väg eller wicca. Tänk på att allt du sänder ut kommer tillbaka. Sänder du ut gott, får du trefaldigt gott tillbaks. Sänder du ut ont, får du trefaldigt ont tillbaks. Magi handlar om ansvar och konsekvens.

Zenna.Jeadi
0

Har försökt flera gånger men det är verkligen omöjligt. Försöker hela tiden "/

LinaN
0

Ingenting är omöjligt.

Det är din egen inställning som gör det…. Vad är det som du tycker illa om hos den här personen? VARFÖR tycker du illa o mde egenskaperna elelr vad det nu är du tycker illa om?

Är det så att du kanske är svartsjuk? titta djupt inom dig, svartsjuka är ignet ma nbara erkänner rakt upp och ner. Elelr är du avundsjuk?

Är hon kanske på ett sätt som du skulel vilja vara om du bara kunde? Eller gör hon sånt som du aldrig någonsin skulel våga eller gör hon saker som du tycker illa om? varför tycker du illa o mde sakerna, vad är det för känslor och varifrån kan du härleda dem?

Att bli vän med sina fiender är en hög självuppoffring och rannsakan. man lär sig så otroligt mycket o msig själv, och det kan ibland skrämma vettet ur en.

Börja emda tt vara trevlig mot din fiende, och sluta kalla persnen fiende, kalla den medmänniska istället. statuera att denne kan inte göra dig illa längre, denne kan inte få dig att må på ett visst sätt…

Zenna.Jeadi
0

Ok, det som jag inte gillar hos den personen är att hon är självisk, en översittare, mobbar typ alla, tror att hon är bäst, har hållt på och retats och varit jätte taskig mot mig sen 3-an då vi började i samma klass.

Nej jag är inte svart/avend sjuk. Det är nog hon tror jag eftersom jag har bättre kompisar än henne och hon försöker ta de. Eller kanske är jag avensjuk (ja och min bästis har pratat om det) för när hon ska typ ta ens kompis så går alla på hennes gullande det händer med mig och så utnjyttjar hon det i så fall och snackar skit om en… Vi har flera gg pratat med lärarn .

Ja du har ju typ fått en bild av varför jag inte gillar de sakerna hon gör…

Ok det skadar väl inte at försöka en en gång Hemlis

kajanus
0

ibland måste m,an accceptera att man kan inte älska alla, ibland går man bara inte ihop med vissa, det är bara så mitt tipps är att försök att inte bli irreterad utan acceptera bara att den är som den är, o att du inte vill slösa din energi på att bli upprörd över henne. att hon inte är värd detta,då sparara du mycket energi o kan ägna dig åt andra possitiva saker istället.(fast det kan va svårt jag vet ) lycka till

Zenna.Jeadi
0

Tack för det!

LinaN
0

Dåsås Zenna, den där typen av människa känner jag igen….

efter 9 års mobbing i grundskolan så vet ajg hur den typen er ut och fungerar….. det tråkiga är att det är något som följer emd en seanre i livet, nu pluggar jag på komvux och är "utstött" alla dom andra känner varandra och jag har några få som ajg pratar och umgås med på skoltid. Och eftersom jag har en "outsinlig" källa av kunskap och tankar/ideer så tycker många i min klass att jag antalgigne är jobbig. Men är vi en klass på 30 pers o alla andra håller käften ja då ställer jag frågor för att jag vill lära mig något….

strunta i den här personen, var en gås som hon häller vatten på. låt det bara försvinna.

Zenna.Jeadi
0

Ok stackars dig !´För mig är det ju inte sååå allvarligt men det är jobbigt. Men det är så att vara udda eller hur?

siddelina
0

LinaN, jag känner igen mig. Var också mobbad i skolan och lite utanför när jag går i skolan. På något sätt bär man stämpeln som att vara udda med sig. Men … 

Jag brukar tänka att folk som beter sig illa har en orsak till det. Exempelvis att de mår dåligt själva.

Sen tänker jag att Jag inte ska ta åt mig av det de säger.

De vet inget om mig och passar det inte och de inte gillar mig för den jag är, så kan de dra … Jag krusar inte och bryr mig inte om dem helt enkelt. Jag vänder dem bokstavligen ryggen och struntar i dem. Det brukar faktiskt få effekt och de ställer sig undrande ibland.

Lägg energi på de vänner som känner dig istället, som älskar dig för den du är. Då kan de andra stå där och undra vad som hänt …

Coturnix
0

Detta är viktigt. Och en annan sida.

fairytindra
0

Läser just nu en bok som heter himlen på jorden och som bla berör ämnet om att ilska drar till sig negativ energi som i sin tur kan inta ens aura och göra en psykiskt och fysiskt sjuk. Så i stället för att gå och vara arg på en människa ska man ta i tu med ilskan och försöka att förlåta människan man är arg på…för ens egen skull   kram tindra

Hennum
0

håller med er längre upp i tråden. självkänsla nu är fantastisk. läste den för ett bra tag sen, borde läsa om den snart.

har oxå blivit mobbad mycket och det påverkar en otroligt mycket. det gäller att inte ta åt sig. det är svårt men det går, fast jag har inte lärt mig än. men ja tror det går. :P

du har ju fått massvis med bra tips här. hoppas det ordnar sig för dig. tänk om jag oxå hade ett forum att skriva på när jag var lika gammal som du, och fått en massa tips av sånna där kloka människor som skrivit här ovanför.

det är bra att du vill göra något åt det, vill försöka, det är ett stort steg bara det. det tar lång tid att lära sig att inte ta åt sig av vad folk säger, och att helt känna att man har ett värde i sig själv och allt sånt.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

LinaN
0

#22 klok?hallejösses! nu överdriver du :P klok är det sista jag är… galen stämmer nog bättre in ;P

Hennum
0

såg nu att hon inte var med här längre… så lite onödigt att skriva som om hon skulle läsa de.

men vem har sagt att det inte är klokt att vara galen?

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan