Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1307 ggr
Felliiis
0

En hjälpande hand?

Hej! Just nu är mitt liv ett riktigt helvete… Jag lider av depression redan som det är och de senaste veckorna har jag mått fruktansvärt dåligt. Det känns som att ingenting kan göra det bättre. Har inte gått till skolan eller knappt gått ut utan legat i sängen nästan konstant. Det finns ingen som skulle vilja skicka ut en hjälpande hand? Det har gått så långt att jag nästan känner för att skriva in mig på psyket.. Jag behöver all hjälp jag kan få. Hjälp..

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

jara3
6

tråkigt du mår dåligt jag har själv varit deprimerad tidigare och vet hur det är

mitt råd är att göra ett allvarligt försök med mindfullness det hjälpte mig eckhart tolles böcker är bra i det ämnet, sen är bra mat och motion viktigt (jag vet man helst inte orkar med sånt under depression men det hjälper verkligen)

tex vitamin b brist medverkar till depression och ångest och kan förvärra den. byt ut vitt ris o pasta mot fullkorn och ät grönsaker och frukt varje dag, försök minska godis och skräpmat till en gång i veckan. socker har en fruktansvärd effekt på humöret.

försök promenera 30 min varje dag om du kan det finns studier som visat det är lika effektivt som vissa anti-depp mediciner

försök hitta nån att prata ut med en vän el familjemedlem alt en kurator eller så.

anti-depp medicin funkade ej på mig gav bara bieffekter som tur nog inga varaktiga men det är inget jag rekommenderar någon.

feel free att maila mig om du vill prata med nån min adress är amorissa3@yahoo.se

i vilket fall lycka till jag hoppas du blir bättre! tänk på att när livet är som mörkast väntar ljusare tider även om det inte känns så just då