Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2677 ggr
Timotej
0

Mörka glasburkar

Är det någon som vet var man kan få tag på mörka glasburkar för förvaring av torkade örter/oljor/tinkturer? Både med kork och med skruvlock…

Wynja
0

Crearome.se har blå burkar. Ljus//Wynja

varulven
0

nackdelen med dom är att man måste beställ aför minst 500spänn. Jag själv tänkte ge mig iväg på loppisar coh hoppas på att folk säljer förgade glasburkar i drivor!

synesthesia
0

Loppisar är ett bra tips.
Jag hittade en massa gamla läkemedelsburkar på Erikshjälpen för 1:-/st. Smart som jag är så köpte jag bara tre, och nästa gång jag kom dit var dom andra borta.

lightseeker
0

kanske ett litet tips, för billigare köp: glasburkar (urdiskade från kylskåpet alt. specialinköpta pga. mer tättslutande lock: ikea?) samt glasfärg från Panduro eller annan näthandel för hobbyprylar och måla helt enkelt burkarna i en mörk nyans

LinaN
0

#4 you read my mind….

Dessutom så kan man måla på vad burken innehåller, så gör man två flugor på smällen!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

lightseeker
0

japp, men för dom som inte är så haja på det konstnärliga: klipp ut en bild och tejpa på alt. ta vanliga klisteretiketter (sådana man har till hemlagad sylt mm, finns i matvaruaffärer) och skriv dit det bara.

valica
0

Jag hade tänkt föreslå loppis som är guldgruvor för diverse olika bra att ha saker för häxor och annat magiskt folk. Att köpa fina "vanliga" glasburkar och måla själv var väl en synnerligen bra ide som jag inte hade tänkt på själv. Tack för det tipset!

varulven
0

Måla på glasburkat! så utomordentligt fiffigt! tack för det tipset!

magma
0

Gamla burkar som man haft hudkräm i, ibland är de i glas, mörka och med skruvlock om man har tur.

LinaN
0

fyndade två mörkbruna burkar med gummipackningslock för 5kr/st idag :P

varulven
0

jag fyndade oxå två glasburkar idag :) en som redan var mörk och en som jag tänkte måla.

Borde det inte gå att förvara örter i t.ex teburkar förresten?

(fyndade dessutom två soffor och en ryamatta idag) ;)

LinaN
0

the-burkar  av modellen som är i plåt`? skulle jag nog undvika eftersom det ändå kommer in luft och kan torka ut örterna ännu mera….. och då brukar de etersika oljorna vara det sdom ryker först….

hade ne burk med rosmarin, idag är den torr som fnöske och luktar absolut ingenting. smakar ignet heller för den delen…..

så använd dig av glasburkarna, de är ändå bäst :D