Häxor iFokus

Häxor

Etikett: traditionell-häxkonst
Läst 1880 ggr
Thewickedwitch
0

Grimoire/book of shadows

Hej där häxor, jag har precis börjat skriva min Grimoire och skulle jätte gärna vilja ha tips på vad jag kan lägga till och hur ni började era böcker.

Jag har börjat att skriva lite om naturen och örter, pentagram och talismaner osv .. men skulle vilja fylla mina sidor i boken ännu mer, har trots allt runt 600 sidor men vet inte riktigt vad jag kan lägga till och utveckla.

Eftersom den är så stor så har jag tänkt att anteckna lite nya saker under livets gång men det är så tråkigt att kolla på alla tomma sidor och inte komma på något att lägga till.

Svar är uppskattade!

Ceriadwen
2

Om du är solitär kommer din bok alltid att spegla din personliga resa. Mitt tips om hur du ska fylla din bok är alltså att djupdyka i din praktik och vad du är intresserad av så att du får något konkret att skriva om, och inte bara upprepar vad andra har sagt eller skrivit.

Thewickedwitch
0

#1 Tack för tipset

skogsbergs-anna
1

Ha tålamod ;) Om du skriver för lättvindigt i den i början blir det bara opersonligt och irriterande senare i livet.

Gör hellre fel än inget alls.

Josse5233
0

#0 Vad spännande! :)

Ha en trevlig dag! 

dennas
0

Bra råd!

Om det känns svårt att vänta, kan man kanske skriva löst med blyerts för att kunna sudda och lägga till, tills man känner sej färdig och kan skriva in permanent…