Häxor iFokus

Häxor

Etikett: magi-formler-och-ritualer
Läst 3359 ggr
Felliiis
1

Satanist är ute efter mig. HJÄLP.

Jag är i stor trubbel. Det går en kille i min klass som inte har riktigt alla hästar hemma… Han har attackerat mig genom facebook, kommit med anklagelser, säger att jag sagt saker som jag verkligen inte har sagt osv… Han skrev till en av sina kompisar(han är satanist) och bad honom göra mitt liv till ett helvete osv och jag vill nu skydda mig från detta. Jag mår faktiskt väldigt dåligt över detta då jag inte har någon aning om alls vad satanister är kapabla till… Så jag behöver nu hjälp. Hur kan jag skydda mig? Någon ritual, sten o.dyl som jag kan använda mig av för att vara trygg? Någon som kan hjälpa mig genom att göra något för mig?

Jättetacksam för svar!

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

Calcifer
4

Det finns förvånansvärt lite riktiga satanister i världen, så förmodligen är det mycket prat och lite verkstad. Inget du behöver vara orolig för alltså, utan ungefär lika effektivt som om han la en kökskniv i en påse mjöl och sedan bad den gå och fixa dig.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[stass]
4

Först och främst är din rädsla en stor faktor, som att du redan har accepterat att det kommer gå åt helvete på nått sätt. Är han ganska oerfaren kan det bli en manifestation bara av att du är så mottaglig. Nu är inte jag den som tror att bara för att man inte tror på det så skerdet inte, men mottagligheten ökar oddsen. Dom som är begåvade i sånt och vet hur man gör duckar man sällan med positiv inställning, tyvärr - fast de är ju få och slösar sällan sin tid på att jävlas utan anledning.

När det kommer till skydd är väl en häxflaska i hemmet ganska exemplariskt då och ett halsband med en beskyddande symbol på i silver, du kan göra en ritual kring smycket och ladda den med önskvärd energi och syfte. Rening är också bra att lägga in, både av dig och hemmet (utrymmet du vistas vanlightvis på)- om inte så bara för att tvätta av skitsnack och negativa projektioner gentemot dig.

Bara några förslag :)

skogsbergs-anna
1

Håller med föregående skribenter. Han är inte farlig för att han är satanist utan för att han hotar och trakasserar dig.

Gör hellre fel än inget alls.

Felliiis
0

Tack för svaren!
Grejen är den att jag tror verkligen att han är en "riktig" satanist, jag är typ 99% säker. Jag vet att om jag inte tror, om jag blockerar det så kan inget hända men jag har verkligen en otrolig respekt för detta.

Åter igen, tack för svaren! :)

xoxo Tahki

NiklasTyreso
3

Att han kallar sig satanist är nog mindre viktigt, men han verkar vara ett riktigt rötägg.

Man kan inte vinna över störda människor genom gå i kamp med dem på deras sjuka sätt, för då vinner de med hjälp av åratals erfarenhet.

Du vinner genom att inte låta honom påverka ditt liv, genom att leva ditt liv och göra det som är gott.

Tror du hoten är verkliga och allvarliga ska du gå till polisen. Han kan inte göra något magiskt mot dig.

[stass]
2

För min del är det ointressant om han är satanist eller inte, man behöver ju inte vara satanist för att förbanna någon. Sen är det ju såklart inte ok att djävlas.

Varför läser du inte på om beskydd, rening och annat intressant och väljer ett sätt som tilltalar dig?

Om du är orolig är det bättre att göra någonting och sen slå det ur tankarna än att låta det gro och få fäste.

Calcifer
1

Jag lovar att han inte är satanist. :)

Kuutar
1

#7 Känner du honom?

Calcifer
2

#8 Tvättäkta satanister är så vansinnigt sällsynta så jag kan sätta min kappsäck med guldpengar på att han inte är vad som egentligen skulle klassas som satanist. Sen att han är en otrevlig typ tvivlar jag inte på.

Kuutar
5

#9 Även tvättäkta häxor är ytterst ovanliga men ändå kryllar det av sådana här, så man eller kvinna kan ju hålla ett öppet sinne;-) Jag har i min ungdom själv fått uppleva otrevliga saker (av "övernaturlig" natur) kring blivande satanister, därför har jag viss respekt inför okända satanister. Håller annars med Stass att det spelar ingen roll vad han är, satanist eller moderat frikyrkopastor, huvudsaken är att möjligheten finns att han eventuellt kan åstadkomma någonting magiskt.

dennas
1

# 1, 7 och 9

Jag antar att du bara menar väl, men det tillför inte TS något av värde att du hävdar att personen i fråga inte är satanist. Så sällsynta är ju inte satanister att det skulle vara en omöjlighet att träffa på nån.

Till TS:

Jag håller med om att din egen rädsla i detta fallet är din största fiende, för all din egen rädsla kommer upp till ytan  nu. Försök att hitta ett sätt att skydda dej. Läs gärna här på sajten, för vi har skrivit här tidigare om att skydda sej. Till exempel kan man skapa sej en sköld som ska skydda mot det onda. Det finns även amuletter och annat smått och gott. Det är viktigt att du hittar en metod som känns bra för dej själv och som du litar på.

Är det satanisten eller Satan du är rädd för? Om du tillhör den kristna sfären så finns det ju föremål och riter därifrån som ska kunna mota Satan.

Kuutar
1

#11 väl skrivet;-)

Calcifer
2

#11 Om TS är rädd för personen därför att denne är "satanist" så behöver TS inte vara det, för personen är med 99% säkerhet ingen satanist på riktigt. Svårare än så är det inte.

Galomi
5

Varifrån har du fått informationen om att han är satanist? Att man kallar sig för "satanist" behöver inte automatiskt betyda att man är farlig. Den formen av satanism som var vanligast då jag gick i skolan och som jag själv var nyfiken på, hade inget med djävulsdyrkande att göra utan var mer en inställning till livet. De jag kände till som kallade sig för "Djävulsdyrkare" snackade om kattblod hit och bränna kyrkor dit men i praktiken färgade de mest bara håret svart och lyssnade på ilsken musik ;) Med det inte sagt att personen du är rädd för är likadan men dra inte alltför stora växlar på det där med satanismen. Sen undrar jag om satanisten har gett nåt ljud ifrån sig? Det kan ju vara så att killen som trakasserar dig har bett honom göra ditt liv surt men att han har sagt nej. Eller att han inte frågade överhuvudtaget utan mest försöker skrämmas. Personligen skulle jag fästa större vikt vid den som redan trakasserar dig än vid nån han hävdar är ute efter dig. Läs på om magiskt beskydd, polisanmäl killen som trakasserar dig om du tycker att det behövs och fokusera sedan på ditt eget liv. Omge dig med människor som tycker om dig och som ger dig energi :)

dennas
1

# 10 och 12

Skratt! Dito.

dennas
2

# 13

För att vara till gagn för TS så bör din tes åtföljas av nån form av källangivelse, som TS själv kan läsa och begrunda. Ditt tvärsäkra uttalande är ingen universell sanning som är tillämpbar i detta fall. Över huvud taget är tvärsäkra "sanningar" ofta dåligt underbyggda och tyder på brist på kunskap.

Till exempel finns bara ett svar på 3 och 3 i matematik om man bara kan addition. Då blir det utan tvekan  6. Kan man däremot även subtraktion, division och multiplikation, så ökar antalet svar till fyra.

Kuutar
1

#14 Jag kände personligen en satanist som bla brände upp en vacker medeltida kyrka. Han var en jättegullig kille. Inte farlig för någon.

Felliiis
0

Åter igen, tack för alla svar!
Killen som jag känner personligen utsäger sig för att vara satanist men till mig sa han att han inte var det. Hans kompis(killen som jag skrivit är satanist här innan) är det verkligen. Han tog kontakt med mig och sa att han skulle skicka sina lärjungar på mig. Det räcker att kolla in hans facebook och se vad han pratar om. Jag är verkligen säker på att denna kille ÄR satanist. Men oavsett om han nu är det eller inte så skulle jag ändå vilja skydda mig för jag har stor respekt för detta.

Jag är inte rädd för självaste satan utan för att killarna som är satanister verkligen ska göra något. Kan inte speciellt mycket om satanism men jag tvivlar inte på att de kan skada på något "övernaturligt" sätt.

Att bära en amulett känns nog ganska rätt för mig! Får läsa på lite om detta! :)

xoxo Tahki

dennas
3

# 18

Du glömmer väl inte bort att gå till polisen, om du känner dej hotad av din klasskompis? För mej framstår din klasskompis som mycket farligare än satanisten. Men en mobb av människor kan vara nog så farlig, så om du tror att det blir ett gäng som kommer att ge sej på dej, så känns det som att du behöver tänka dej för väldigt noga.

Det är så mycket hemskheter knutna till aktiviteter på nätet att du verkligen bör vara på din vakt. Kan du kanske bara ringa till polisen och beskriva vad som hänt, så att de kan göra en bedömning och ge dej råd?

Var rädd om dej!

Felliiis
2

Grejen är den att jag vet inte om det är något speciellt att anmäla egentligen.. Det känns inte som att poliser kommer att ta tag i det och man kanske råkar ännu mer illa ut om man anmäler. Jag är inte rädd för att de kommer komma efter mig fysiskt(iaf inte min klasskompis kompis då han inte ens befinner sig i Sverige) utan det jag är rädd för är övernaturliga krafter. Min klasskompis är jag inte rädd för alls egentligen.

Jag hade tänkt tala med lärarna på måndag, kurator, rektor osv. och se vad de har att säga om detta.

Tack för svaret! :)

xoxo Tahki

dennas
1

Bra! Hoppas att de hjälper dej.

Refv
3

Jag skulle anmäla. Utan tvekan.
Känner du dig i alla fall orolig så skulle jag pröva meditera med fokus på att finna en viss känsla du vill hitta inom dig själv - mod, styrka, lugn eller dylikt. Det finns vissa stenar som representerar detta, om du känner att du vill ha ett fast objekt att stötta dig. Worry stone kallas det. Jag är inte superduktig på vilken sten/kristall som lämpar sig bäst - men jag vet att citrin är en glad, stöttande sten som inte binder negativ energi. (:

Plus:
Det är en stor skillnad på satanism och djävulsdyrkan. Satanism har mer provoaktivt namn än vad det egentligen ägnar sig åt… Det handlar mest av allt om naturdyrkan. Satan är främst en symbol för det goda och onda inom oss som människor. Vi ska acceptera vår dekadenta sida och inte fördöma oss själva, och man försöka vara lika öppensinnad åt alla. De har ingen gud - de tror på sig själva.

Djävulsdyrkan arbetar utifrån Abrahams böcker (Kristendom, judendom, islam osv) och riktar sig till de olika formerna som är sprungna ur helvetet och synden. De tror på en demongud. 

Sedan finns det de som ägnar sig åt mer mörk asatro / hednisk / nordisk folktro uppblandat med black metal, som kommer just från black metal-vågen på 90talet (brända kyrkor, mord på "posers")… Som ibland kan komma upp under namn som djävulsdyrkan och satanism osv, men det är något helt annat. Någon slags modern hybrid som tar hundra olika former.

Ungefär…. Jag har inte stenkoll, säkert inte ens lite koll, men det är i alla fall olika saker, och vad den här killen än är så är han nog med all säkerhet inte djävulsdyrkare, för att det är extremt ovanligt…. och är han en satanist så borde han inte bete sig så som han gör för att det de troligtvis fokuserar på är att söka inåt… Bara en tanke. Ta inte den stämpeln på för stort allvar.

Bappho
2

Vad har du gjort som får, okända människor för dig, att vilja attackera dig? Eller gör de det mot betalning?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

dennas
0

Kära vän, menar du verkligen att TS måste ha gjort nåt för att råka ut för en sån här sak?

Eller tänker du att, om TS vet sej ha gjort nåt, så kan man lättare hitta en metod att stävja detta?

Bappho
0

#24 Kan vara bra att veta utifall man vill ge hjälp.

Och jag menade det inte på ett dömande vis, att hon gjort något fel, utan för att få bilden mer klar.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Felliiis
0

Det är detta som är så sjukt då hela grejen började med två helt betydelselösa diskussioner. Första handlade om att han började klaga över att jag var trött och inte va i skolan(jag bor nära skolan men pga depression har jag varken ork eller motivation så ibland skippar jag skolan). Han började ta upp att han minsann åker kollektivt 3h om dagen. Det gjorde mig väldigt irriterad och jag började svara ganska kort då jag kände att jag inte ville prata med honom.

Andra diskussionen handlade om att han säger sig få sitt studiebidrag den 25 när det är konstaterat att om man är 94a så får man det sista vardagen varje månad. Så började vi gnata om det och helt plötsligt skrev en kille till mig(min klasskompis var enda gemensamma vännen) och skickade ett urklipp från det som min klasskompis skrivit till honom och bad honom göra… Jag tror dessvärre att min klasskompis plan gick i backlås då denna kille tillslut ville bli min vän(?). Konstigt.. Jag är inte rädd längre, men jag har en otrolig respekt för det och vill inte bli involverad i något ont.

xoxo Tahki

[stass]
1

Hur det än blir med saken är försvarsmagi, rening och beskydd en av de förska sakerna man bör sätta sig in i och i praktiken lära sig.

Inte bara för att man kan trampar occultister på tårna ibland, utan för att de flesta vanliga människor kastar skit helt omedvetet. Det är helt enkelt lika grundläggande som att känna till högtiderna etc

Men det är bra att du inte längre är rädd, lycka till.

Silverkorpen
0

Om någon skriver och hotar dig så tycker jag du ska göra en polisanmälan. Det är inte ok att hota någon annan människa. Satanist eller ej.

Om någon är satanist på riktigt så bör den personen också inte gå runt och kasta hemskheter kring sig, det står i de elva orden bland annat om man är LaVey-satanist, vilket är mest vanligt.

Gör en häxflaska men se då till att inte ha den hemma utan gräv ner den långt från där du bor och se till så att ingen annan hittar den.

Lycka till!

Felliiis
0

Tack för alla svar!

Jag har varit inne lite på det här med witchbottle men jag är lite fundersam då jag läst att man ska ha i mensblod/urin/sperma osv. och jag tycker inte riktigt om den idén.. Man kanske kan skippa det?

Ska läsa på ang försvarsmagi och beskydd osv. Jag är nybörjare och har inte så mycket kunskaper ännu :)

xoxo Tahki

[stass]
0

#29 urin är det vanligaste tror jag (tillsammans med hår,naglar), tanken är att flaskan ska vara dej, och de vassa föremålen, garn etc ska fånga det som var menat att komma på dig men hamnade i flaskan ist.

Om inte annat så får du ju nått intressant att sätta dig in i =)