Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 837 ggr
Daviid
0

Hjälp en nybörjare

Hej, jag är ny på allt gällande Häxkonster. Har varit intresserad av övernaturlighet sen jag va 10, men en så länge har jag bara varit van läsare. Haft mardrömmar i ett år nästan varje natt och känner att jag vill hitta mitt inre jag. 

Jag dras till fullmåne, det är värt att va vaken en stund bara för att se den. Det enda jag är van vid är meditation, trots att jag har diagnotiserad ADHD så kan jag meditera i 2 timmar. Jag är 16 årig kille och vill hitta en bekväm livstil/hobby som skulle kunna bidra att slippa ta sömntabletter varje natt. Har ingen religiös status, men har bott i ett spökhus från 3-7 års ålder, så gällande den biten är hela min familj troende. 

Vad kan jag börja med för att få ro? 

Hur ska jag börja hitta mig själv?

Eld är vackert, men bara för dess utseende så skall det ej missbrukas, vi alla vet hur det kan gå. Men ja, i lagom mängd skadas inget ;) 

jara3
1

eckhart tolles böcker är  bra guide för inre lugn och att hitta sig själv tkr många, jag har själv läst dem och finner dem hjälpande jag rekommenderar dej läsa dem om inget annat

sen det där med meditation felet många gör är att de har sin meditationsstund och kan varva ned då men kan inte göra samma sak under vardagen….  man måste konstant träna sitt sinne inte enbart under meditation genom att vara i nuet och ''vänd tänka'' som jag brukar säga dvs byta ut varje negativ tanke som kommer mot en positiv (men realistisk, jag menar ej verklighetsförnekande) tanke. om man inte gör det ogör man det goda man gjort under meditation genom all negativitet man alstrat under resten av dan.

lycka till//jara