Någon som kan spå i bönor?
Hej!
Jag är ny här, så jag skriver kanske inlägget på fel ställe. Nu till min fråga: Finns det någon som kan det här med att spå i bönor? i sådana fall skulle jag gärna vilja ha tips och hjälp.
Denna typen av att spådom kommer från turkiet men används en hel del i forna Jugoslavien, där är det oftast zigenare som kan sådant. Jag själv har börjat med det, men hittar inte direkt så mycket information och allt är skrivet på serbokroatiska i massa forum. Hittar bara en hel del sifferkombinationer, men inte hur man får ihop en historia. Det skulle jag behöva hjälp med :)
Hej. Vad är det för bönor du menar? :)
Jag har aldrig stött på det i Sverige, inte sett det i böcker heller. Du måste nog hitta någon som vet och kan lära dig.
Om du skickar över en stycke text eller länk kan jag översätta åt dig från serbokroatiska. 🙂
#1 vanliga vita bönor man hittar i affären :) #2 nä inte jag heller! Men tänkte att det kanske fanns någon medlem här som kommer från balkan som kanske kan något om detta som kan lära mig mer :) #3 tack det var snällt! Men har inga problem med att förstå språket då jag själv pratar det. Men det är så himla mycket fakta och just det att i princip allt jag hittar är på olika forum. Behöver hjälp med att lära mig spå i det :)
Mycket intressant. Något jag själv skulle vilja lära mig :-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax