'kärleksproblem'
hej, jag är 13 år, och har precis börjat 7:an… jag har varit ihop med min kille sedan slutet av 3:an.. vi älskar varandra, men vi visar inte det, vi går inte i samma klass längre, och det ända vi säger när vi möts i koridoren är ett svagt 'hej' , ibland säger vi inget, tittar eller inte tittar på varandra, och ibland säger vi några snabba meningar till varandra, men bara om något som kanske hänt, att vi blivit av med våran sovmorgon, och ändå måste sluta en timme extra ändå, t.ex.
vi går även på samma scouter, då pratar vi lite mer med varandra, men ändå inget 'speciellt'… vi tänkte hålla våran kärlek hemlig först, men nu vet typ hela världen om det… känns det som. och alla säger 'är ni värkligen ihop? det verkar inte så, ni träffars aldrig och pratar knappt med varandra' vi älskar varandra, och det räcker väl egentligen, även om jag vill att det ska visas tydligare, men 'vågar' inte berätta det för honom, han kanske också vill samma sak, men häller inte vågar.
så finns det något 'magiskt' man kan göra för att det kanske kan bli bättre?
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Mitt tips är att först och främst prata med honom :) jag är själv i din ålder, och förstår vad du menar…. Jag vill att en kille ska gilla mig, men jag menar, hur kul är set om han gillar mig med hjälp av magi? Ska han gilla mig ska han gilla mig av sig själv utan av min hjälp :) enligt mig då… Jag hjälper dig gärna, om du fort farande vill :)
ja, jag förstår vad du menar med, att han gillar mig, och älskar mig med, det vet jag redan. men att han kan visa det lite mer… har ibland på kvällar tänkt 'ska jag göra slut och hitta en som visar sin kärlek mer? eller vänta och se?' men jag älskar honom för mycket för att kunna göra slut… :/
Lilla stumpan… Du ska få två förslag av mig :) Det första är en knut besvärjelse…. Du har alltså en tråd, färg på tråden ska i ditt fall vara en grön eller röd tråd. Säg texten först för att sedan göra knuten. Med den första knuten, vävs min önskan ( knut) Med den andra knuten ska den bli sann (Knut) Med en tredje knuten, finns kraften i mig (Knut) Med den fjärde knuten, gör jag mer av den (Knut) Med en femte knuten blir det levande ( knut) Med en sjätte knuten, blandas magin (Knut) Med den sjunde knuten, framgången är given (Knut) Med den åttonde knuten, min väntan är över ( knut) Med den nionde knuten, allt ska bli mitt ( knut) Allt blir mitt när jag räknar till 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nu kräver jag min önskan. Det var den första :) Den andra är att välja en liten blomma eller växt i en kruka ( jag rekommenderar för dig är rosor, helst röda) Tänd ett ljus i färgen grönt bredvid dina rosor. Berätta ditt problem för växten. Efter detta moment ska du begrava en symbol, ett hjärta eller en stan av sodalit skulle jag nog använda.låt ljuset brinna ut. Tänd ett nytt ljus varje vecka på fredagarna.återigen tillkännager du ditt problem innan du låter ljuset brinna ut helt. Detta gör du tills du är nöjd med förändringen :) Hoppas någon hjälper… Lägger in en bild på stenen jag pratade om :)
tack så mycket :)
på första förslaget, ska jag knyta alla nio knutar med samma snöre? och ska det vara vanlig enkel knut?
Antingen. läker du att binda ihop olika bitar av snören, eller så tar du ett och samma snöre. Och det är en vanlig enkel knut :)
#5 tack så mycket :) ska testa nåt av dessa :)
Här kan den som är intresserad läsa mer om knutmagi, kraftlager och hur det används =)
http://lindaursin.net/library/valkommen/knutmagi/
TS jag tror att det bästa i din situationen är att våga prata med din kille, om ni är tillsammands då ska det synas också. Oftast vill man ju umgås mycket med den man tycker om även om man inte är supergullig offentligt så kan man vara det privat. Träffas ni och umgås bara ni två tillsammans då och då? Kanske ser någon bio, har något gemensamt intresse, fikar eller liknande? Bjud ut honom! Lycka till =)
#7 nä, vi träffas inte så ofta.. vi brukar prata på skype, men det var ett tag sedan, och spelar minecraft gjorde vi med, innan våran andra kompis stängde ner servern då det var någon som sprängde upp hela servern… och då träffas vi inte så ofta längre. online eller offline. när vi är ensamma och pratar på skype eller liknande, så är han mycket 'gulligare' än när man har gruppsamtal eller är kompisar med, då (han har blivit 'bättre') är han lite mer.. ja, vad ska man säga, visar inte alls att vi är ihop… det var ju meningen att vi skulle ha våran relation lite mer hemlig, och kanske bara bästa vänner får veta det, men nu vet plötsligt alla om det.
men bio… ja, vi gillar ju båda sagan om ringen, och har sätt första hobbit filmen, vi kanske kan se andra filmen som är nu i december tillsammans(tror det var december). tack för förslaget om bion :)
Försök med den 'vanliga' vägen först är faktist vad jag tror på. Bjud ut honom och så vidare.. Plugga ihop eller något… :) hoppas det löser sig :)