Hjälp med runtydning
Hej!
Härom dagen var jag ute i skogen och samtalade med gudarna. Jag fick ett svar i form av att en runa visades för mig i en mycket tydlig naturlig formation. Mitt ärende handlade om ifall jag kommer få min vilja igenom i något som besvärar mig mycket och som jag jobbar med att åtgärda. Runan som visade för mig var Fehu, men den var spegelvänd. Dvs. inte upp-och-ner-vänd, utan spegelvänd så de två uppåtpekande "armarna" var på vänster sida istället för på höger sida. Jag vet inte riktigt vad detta kan betyda så jag undrar nu om någon kan hjälpa mig med att tyda detta tecken?
Tack på förhand!

Jag är ingen expert på runtydning, men tycker om runorna! Hittade detta på http://www.multiart.nu/grimner/svenska/ som kanske kan vara till vägledning i din egen tolkning utifrån din fråga…
"Fä betyder boskap, och boskap representerar rikedom och välstånd. Fä-runan symboliserar en fullbordan, cirkeln är sluten.
Fä representerar den egendom och gods som är föremål för handel och affärer (i motsats till Odalrunans fasta markegendom), och detta omfattar även pengar och ekonomi. På det hela taget kan man säga att Fä står för lycka och välstånd.
Den som "nått fram", den som uppnått sina mål kan också ta sig en välförtjänt vila.
Hur man tolkar denna runa omvänd är beroende på tid, plats och omständighet. Den kan definitivt vid vissa tillfällen tolkas som brist på välstånd, ekonomiska trångmål, men även som girighet, överdrivet intresse för det ekonomiska och/eller materiell välfärd. Runornas mångsidighet kräver en stor känslighet vid tolkning av runorakel, och denna runa utgör inget undantag."
Jag tänker mig att "omvänd" även kan betyda så som du fick runan, alltså spegelvänd. Kanske runan vill säga att det kommer att krävas att du funderar på om det är värt allt jobb för dig för att få "det som du vill"?

Tack för svar! jag är heller ingen expert, utan kan bara det mest grundläggande när det kommer till runorna, och det var väl ungefär sådär långt jag kommit. Jag blev fundersam, bara, och undrade vad det kunde betyda att den var spegelvänd och inte upp-och-ner-vänd som jag annars alltid sett det. Har aldrig sett att runor uppträder spegelvända.
Har funderat på om det kanske betyder att jag ska sakta ner och låta saker ha sin gång nu när jag gjort min del av arbetet.
Någon annan som sett runor spegelvända och som kanske vet vad det kan betyda?

Jag hittade detta om läsriktningar av runor: http://runsten.onomatopoetry.com/run_lasrikt.shtml
Men detta handlar bara om åt vilket håll man läser runorna från. Så spegelvända runor, eller vänderunor som de kallas, läses från höger till vänster. Så därför kanske runan som visades för mig går att tolka som den uppåtvända Fehu? Hmm…kommentarer?

Så tolkar jag det efter att ha läst på sidan du hittade