God afton.
Min humor är ganska snedvriden just nu, och med tanke på vilken slags *host* varelser som enligt adressen ska vistas här tror jag ni uppskattar om den hålls utanför just nu.
Det namn ni kommer få känna mig som här är Oblivian, jag är 20 år och bor i Örebro.. alla klagomål på otyg jag ställer till med här hänvisas lämpligast till Lia_Fail - hon har ansvaret, hon gav mig adressen hit. Tsk tsk, människor lär sig sakta ;)
Hur som haver.. mer intressanta saker om mig.. jag är en varulv i benämningen, mer passande varg eller lupine, och har varit medveten om detta i ungefär fem års tid. Om det finns några frågor ni vill att jag ska svara på gällande detta - fråga på, men håll det artigt (jag kanske inte är världsbäst på artighet själv, men jag försöker.. oftast).
Öh…. bu?
Över och ut, steken tog slut.
//O.

God afton o hello! till dig med.
Välkommen hit, :-)

Väl Kommen och Väl Mött!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Jo tjenixen Oblivion, namnet ligger lätt på tungan.
SEV 
Välkommen hit. Hoppas du kommer att trivas.
Hahaha!! Fan vad intresant! Jag viste inte att det varulvar. Ställa frågor???? Det blir för många. Kan inte du göra en tråd om varulvar eller något? Snälla? Det skulle vara skit intresant juh!
Välkommer föresten:P Du kommer att trivas och folk här är snälla och vill ingen illa. Jag har blivit kär i stället;)
Du tjejen som har avataret Varulven. Är du me varulv???

… *host* … seriöst? anar kraftig ironi?

#8 då Oblivian redan krypit till kojs så får väll jag säga att ja… seriöst.
Jag har sett hennes varg. Nej, det handlar inte om fysiskt skifte. När jag sett den andra formen har det varit som en andebild som suttit på samma plats som henne… om någon hänger med… svårt att förklara :/

#0 och Oblivian… du får nog allt ta ditt ansvar själv. Men som sagt jag lär mig sakta och hoppas bara att du kan uppföra sig bättre här än på ett visst Pubmoot *spänner ögonen i Oblivian*.
Se nu bara till att äta ordentligt innan du skriver något så är jag nöjd :P

okej :) uppfattade faktiskt #0 som något ironiskt, inte bara det med vargen utan allt. Men det är kanske min trötta feberhjärna som spökade med mig ;)

#11 Ah… jo ironin finns allt där den med så helt galet ute var du nog inte ;)

#7 nope
En varulv är inte en person som byter skepnad till någon råful halv varg och människo-varelse.
Å andra sidan, en människa vars själ är varg och som beter sig som antingen 50% människa 50% varg, är en varulv. Personligen har jag nog ungefär 60% eller mer beteende av varg. Jag skulle inte ha någonting emot att kunna fysiskt byta form till varg, tro mig, men det hör inte riktigt till denhär verkligheten så det kommer mest troligt aldrig inträffa..
Ja, ironin och sarkasmen fanns där - trött varulv = oseriös, sarkastisk, och ganska pervers. Jag är urkass på förklaringar men välkomnar faktiskt seriösa frågor.
Vet inte vad jag ska säga..
Jodrena, sitt med mig två dagar innan fullmåne runt 1 på natten så får du se på sarkasmer och oseriösa förslag/åsikter.. *flina*..
Veyla, gör en drös med frågor så kan jag göra en tråd med svar - någonting som ägnar större tanke på mat och sömn än någonting annat är inte så trolligt att skriva en avhandling om sig själv *blink blink*
Förresten, hur oseriös jag än må verka så avskyr jag lögner och kommer inte ljuga eller vara.. överdrivet otrevlig (ja, Lia, jag vet vilket pubmoot du menar) om jag inte blir bemött på just det sättet ^^
Tack för allt välkomnande!

Hej och Välkommen Oblivian :-)
Välkommen och väl mött Oblivian :)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Var välkomen Oblivian.

Välkommen. Min sambo tillika blivande man är oxå varg i sinnet. Hans skyddsdjur är en varg som kommer på besök ibland. Det händer även att han ser genom vargens ögon som verkar vara en häftig upplevelse. Hoppas du ska trivas här kram tindra

Välkommen!! 

Välkommen!
Hej på dej
Vandra i Ljus å Skönhet

Hej Hej!
Oj, så nu ska jag skriva frågor. hmm… svårt när jag i princip inte vet något om varulvar (bara det jag läst på den här tråden)
Kan inte du förklara lite om varför det heter varulv? Jag menar, är det peronlighets skiftningar eller eller bara ett förstärkt djuriskt beteende?
Detta är en fjantig fråga men jag måste ställa den. Äter du grönsaker??? Jag antar att du gör det iom att du själv säjer att du är 40% människa:P
Vad är kännetecknen för en varulv?
Hur upptäckte du att du var varulv?
Det var allt jag kom på nu men jag kommer med fler frågor. Jag kan garantera det;)
Jag vet inte bakgrunden till det svenska namnet varulv, men engelskans "werewolf" kommer av were som betyder människa och wolf för.. ja, varg. Så människovarg.
Vet inte om ja skulle säga ett förstärkt djuriskt beteende.. snarare.. *tänka*
Jag vet att jag har varit varg i tidigare liv, så i mitt fall är det mer att jag är en varg som hamnat i en mänsklig kropp och har fått vissa mänskliga beteenden inblandade i mina normala.
Vargar är inte köttätare, utan likt människor allätare ;) Jag bor i denhär kroppen, alltså är det mitt ansvar att hålla den i så bra skick som bara möjligt. Den behöver grönsaker, men jag älskar kött.. *flinar*.. gärna Biff.
Jag och en kompis kom just överens om några bra kännetecken: Älskar mat, älskar att sova, älskar att slåss/gnabbas (även om bara med ord), morrar, älskar någon typ av motion/träning, gillar månen, ofta brutalt ärliga.. hmm.. det är väldigt sällan en varulv "gillar".. antingen så är det nog en ganska likgiltig åsikt, eller en extatisk åsikt.. *flinar*.. personligen litar jag på väldigt få människor, men den jag litar på kommer jag alltid ställa upp för.
Hur.. det är en kort men lustig historia. Jag och familjen var på gran canaria, dagen innan vi skulle åka hem hoppade jag med dom i vågorna och råkade bli slukad av en våg när den bröts, drogs ner, svimmade av för en bråkdels sekund och när jag vaknade hade jag en hel drös med minnen av platser jag aldrig varit på och såg en spegelbild av mig själv när jag blundade ^^..

Välkommen, säger väl jag med…

Saxat från älskade wikipedia:
Den vanligaste åsikten bland forskarna är att warwulf är en kombination av gamla germanska ord för "man" (*wiraz) och "varg" (*wulfaz). Den första delen kommer ytterst av *wiro-, det indoeuropeiska ordet för mansperson, som på fornengelska och äldre tyska hette wer, på fornisländska verr, och på fornsvenska var. Samma rot finns även i värld (från *wer-ald-, "man-ålder-") och Värend samt i ordet värbror som betyder "svåger" i vissa dialekter. Denna teori styrks bl.a. av att vissa svenska dialekter har använt ordet manulv istället för varulv, och att det i spanskan och italienskan heter ”man-varg” (hombre lobos) och ”varg-man” (lubo mannaro) kan också ses som stöd för teorin.
En konkurrerande teori härleder ursprunget till de germanska orden *wargaz och *wulfaz, som tillsammans betyder ”dråparvarg”, och har används som beteckning för en varg som dödar många djur i en hjord men bara äter lite av dem. På medeltiden betydde vargher ”våldsverkare” på svenska. Detta ord kommer från det urgermanska ordet *wargaz för dråpare/strypare – besläktat med tyska würgen som betyder strypa.
Svenskans version varg användes förr som ett noaord för ulv (jämför ”gråben”) och har sedan blivit det vedertagna namnet på djuret. Det hela kompliceras av att vargr och wearg i fornnordiskan och fornengelskan i sig själv kunde betyda både "mördare", "fredlös" eller "råskinn" i allmänhet (jfr. med uttrycket varg i veum) och även beteckna varg i allmänhet.
Tack Oblivian och Varulven för svaren.
Men Oblivian när jag läser dina kännetecken så ser jag mig själv. Det finns många som kan intyga på att det stämmer överens med mig. Men å andra sidan så stämmer jag bra in på beskrivningarna för en vampyr med. Men jag har dessutom humörskiftningar. Rätt som det är blir jag arg. Bråkar ofta (med ord, väldigt sällan men nävar), Älskar kött, Tycker om skogen och att springa, Ja och så sova såklart;)
Tack varulven, jag är för lat för wiki. Manulv då helt enkelt *flinar*
I början trodde jag att jag var vad som kallades en hamnskiftare, att jag kunde skifta mellan varg och människa, och övertygade mig om att det var så p.g.a. de jag umgicks med som var sådana. Det är först nu på senare tid som jag verkligen insett att jag alltid är, så att säga.
Jag personligen har ganska kass kontroll över mina känslor, om jag inte lägger energi på det, speciellt vad gäller hunger. Lunchen i skolan idag är ett bra, snällt, exempel faktiskt.
Jag brukar vilka ha sällskap, förutom min klass för dom har jag ingenting gemensamt med, och såg en kille jag brukade träna kampsport med. Min mage sa "skit i honom, du är hungrig, han kommer fördröja din lunch" och på det blev sällskapet bortvalt.
Det enda attribut jag har hört talas om som stämmer för alla typer av vampyrer (sanguiner, psykiska vampyrer, succubi/incubi osv) är att dom antingen kräver energi, i en eller annan form (sexuell energi, blod, mänsklig energi) för att fungera normalt, i 99% av fallen med bortfall av fysisk hälsa om dom inte får energi i den formen dom behöver.
Om det stämmer på dig så finns risken att du är en vampyr.. *flinar*..
Att tycka om skogen, dock, är inte ett nödvändigt tecken på att man är varg - personligen föredrar jag klipplandskap som på västkusten (orust, göteborg etc) som hemma, snarare än skog. Men man tager vad man haver ^^ det finns mer välsmakande djur i skogen *dregel* som älg.
Haha Jag kanske är en varälg då:P
Nej med skogen menade jag naturen. Jag älskar klipplandskap me. Och snölandskap.
Jag vet att risken för att jag är vampyr finns där. Men jag är inte övertygad. Det känns inte som om jag är det. Men om det är så med varulvar som du berättade om dig själv så är jag inte någon iaf. Jag sätter personer jag älskar framför allt. Men det är ett stort misstag från min sida. Det är nämligen ingen som gör det tillbaka. Men för människor jag inte känner uplevs jag som rak, kall, hård och egoistisk. Och antagligen är jag nog det. Men familjen och vänner ser mig inte så (oftast).
En vampyr förövrigt blir inte fysiskt sjuk av att inte "dricka". Dem blir snarare psykist sjuka. Blir deprimerade och kan få migrän. Det är iaf vad jag har hört från andra vampyrer;)
Jag har hört från vampyrer om fysiskt nedsatt välmående.. *wink*.. men jag är inte en, vad vet jag.
Dom man älskar kommer alltid först, självklart - jag har bara sett till att jag inte tar någon nära som inte gengäldar det. Instinktiv sägerhetsåtgärd.. flocken betyder allt, enkelt uttryckt.
Ur den synpunkten kan du mycket väl vara, men för att få reda på det rekommenderar jag att rannsaka den egna själen i meditation och se vad man kommer fram till ^^..
Ska även lägga till att beskriva mig själv faktiskt inte är någon stark sida, jag sover hellre ^^
Det absolut viktigaste rådet jag kan ge dig;
Låt aldrig någon annan berätta för dig vad du är, ifrågasätt och ta reda på sanningen själv.
Tack Oblivian och jag följer ditt råd till 100%. Det är därför jag inte kallar mig för något annat än magiker just nu. Jag vill vara säker först. Problemet är det att jag är så himla osäker när det gäller vad jag är, Möjligheten att jag kan vara en varulv har liksom inte sjukit in än. Jag mediterar runt 5 ggr i veckan så den biten kan jag;)
Får se om någon vecka eller så om jag kommer fram till något;)
Och vad jäller Vampyrerna så kan du mycket väl ha rätt. Jag vet ju inte heller:P
Wow vad jag kände igen mig på beskrivningen av en "varulv"! Det var nästan lite läskigt, sedan det faktum vargar alltid har varit ett stort intresse för mig gör ju bara saken ännu mer intressant! Jag har även alltid blivit kallad en ensamvarg och fått höra att jag är extremt envis. Envisheten har jag även läst på ett annat liknande forum att även det kan vara ett tecken men som sagt din beskrivning lät verkligen precis som mig Oblivian. Har du/någon något tips på hur jag kan utforska saken närmare? Jag skulle vara väldigt tacksam för svar även om denna tråd är ca 5år gammal!
Välkommen hit! Väl mött