Hjälp att sälja hus
Hej
Det är sällan jag ber om hjälp med saker och ting. Men jag har haft mitt hus till salu i ett år nu utan bud, och detta tär ju på ekonomin då jag har två boenden. Samt att det tär på förhållandet.
Det jag vill ha hjälp med är att skicka lite god energi som ska skapa intresse och att någon lägger bud på huset.
Tar gärna emot tips på egna ritualer också i ämnet, och annat ni kan tänka er.
Jag känner att jag är klar med huset, det är inte en del i mitt liv något mer, förutom något som tynger på mig.
Nån som har någon idé på vad man kan göra?
(har mäklare, huset finns på hemnet, kollar blocket och andra köp & sälj efter folk som letar hus)
Jag ska skicka så mycket energi jag kan :) Lycka till!
Om du kan tänka dig att vända dig till ett helgon så kan kanske Sankt Josef vara något för dig: http://www.luckymojo.com/saintjoseph.html
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

#1 Tack så mycket
#2 ska kolla in sidan :)

Till de andra som är i samma situation hittade jag en svensk länk om Sankt Josef som #2 Bappho tipsar om:
Förutom klassikern med St. Joseph begravd upp och ner i trädgården med löfte om att vända honom först när huset är sålt eller ta jesusbarnet ifrån honom och säga att han inte får tillbaka barnet förrän huset är sålt så kan man pröva med enkla former av "Love spells". Sätt den mellan huset (säg fastighetsnamnet eller adressen) och "potentiella köpare".
En del nyttjar Alun och sockerbitar kring huset för att dra in och hålla kvar folk som är där och tittar. Blås ut huset först genom en ammoniaktvätt om det är tunga energier.
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.

#5 tack, "love spells" hade jag inte tänkt på:) Ska prova det! Och jag håller på att tömma huset och städa extra nogrant inför en framtida flyttstäd. Och i samband med att jag får huset tomt har jag tänkt att rena det. Ska ha Alun i åtanke då :)
Bra att få lite nya reflektioner om det, för mina tankegångar har kännts låsta ett tag. Fast jag känner att mitt sinne börjar öppna sig och nya ideer börjar ta form.
Tack för att ni finns och ger goda råd!

Liten uppdatering sen senast:
Fortfarande är huset osålt, vilket har lett till att vi nu bor där.
Vi har haft en intresserad spekulant som skulle höra av sig nu i början av december.
Har provat lite ritualer som jag tänkte stärka nu när jag väntar på spekulanten.
Har inte provat Sankt Josef, men en love spell. Vart ingen rening av huset då min höst varit alldeles för kaotiskt och vi nu bor där.
Så om ni har fler förslag får ni gärna komma med dem :) men annars är ju min plan att fortsätta i samma anda som lockat dit en spekulant. Samt att nu så ser det ut som det är nya jobb på väg in i orten så det ökar ju även chanserna :)
Må lyckan stå er bi :)
Har du provat kanske använda kristallen Citrin det drar tills sig rikedom, välgång och framgång…..Kanske det kan vara något att kunna arbeta med?
Tror nog att det ändå är bra med en rening som grund, för att sen göra eventuell annan magi. Det gör ju inget att ni bor där, det går att rena ändå. Rena de som bor i huset samt huset i sig.
Du kan också ta kontakt med platsens rådare för hjälp. Tala direkt till de som råder över platsen och ha intentionen att frigöra er själva från det som varit (det förflutna), så ni kan gå vidare och så det inte finns något i huset eller på platsen som håller er kvar. "Part ways", om du förstår.
Tacka platsen och huset för den tid som varit och att ni nu är redo att skiljas åt och att huset är redo för att ta emot sina nya ägare.
Sen kan du göra eventuell magi som drar köpare till dig. Honey Jar kanske?

#8 citrin har jag inte tänkt på, håller inte på med kristaller så mycket. Men ska ha det i åtanke.
#9 Håller med om att en rening är en bra ide. Har bara haft alldeles för mycket negativt energitömmande nu på hösten. Men nu börjar energin flöda i mig och jag får sätta fart :)
Jag har talat med platsens rådare, men det var ett tag sen nu. Dags att ha ett samtal med de igen.
Tror jag mentalt måste bryta banden med huset och bygga upp en bild på mitt framtida boende. Jag är en realist och har svårt för att tillåta mig själv att drömma. Men det är kanske det som behövs för att gå vidare.
Samtidigt som jag jobbar för att få huset sålt :)
Har väldigt otur med tajmingen av försäljningen, nämligen att största företaget valde att flytta till annan ort, vilket gjorde att många hus vart till salu samtidigt. Men nu är det ett nytt företag på ingång som ska anställa lite folk, så kanske att orten jag bor på blir lite intressantare för potentiella köpare nu. Så det är bara att fortsätta att försöka :)

Nu har huset äntligen blivit sålt.
Jag vill tacka för alla tips och råd jag fått.
Med alla råd och mitt eget kunnande så gjorde jag upp en långvarig ritual (3 gånger i veckan) som jag fortsatt hela vägen genom försäljningen från första titt av nya ägaren (skedde i april) tills nu då jag inte äger huset något mer.
Det har flytit på, även om det hacka till sig några gånger men de sakerna löstes fort efter en ritual dag.
Så tack för hjälpen :)
Nu ska jag blicka framåt och drömma om det som komma ska
Grattis till att ha fått huset sålt, och tack för att du uppdaterar. Det finns många såna här trådar, där man aldrig vet hur det gick.
Och du, njut av din längtan och dina drömmar, de kan ju bli hur storslagna och underbara som helst…
Kul! Tack för uppdateringen :)
#11 Grattis, vad roligt!