Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 803 ggr
Thara
0

Nattens barn ??

Nattens barn…

Har en vän till mig som alltid fått höra att hon är ett nattens barn.

En tjej skulle spå henne men korten ville inte visa någonting och det var då denne person sa att hon var ett nattens barn, men innebörden i detta fick min vän aldrig veta…

Är det någon som vet? Jag har sökt runt lite men jag hittar bara *Traci Lords bok nattens barn* *haha* inte riktigt vad jag var ute efter direkt…. fniss…

kram och ljus på er….

lightseeker
0

har läst nattens barn av traci lord och den är verkligen att rekommendera.

Om jag från magen skulle svara på vad nattens barn är, så är det väl ett sådant barn som lever nattetid, dvs. misshandlade, drogberoende, kriminella, förrymda barn/tonåringar.

Så jag tror nog att hon själv har hittat på den termen.

varulven
0

Jag lever oxå på natten, men det är för att jag har helt förstörd dygnsrytm ;) varken knarkar, är kriminell eller förrymd. Bara väldigt väldigt morgontrött. :)

[Lady-Oona]
0

Nattens barn kan också vara de som har förmågan att se i det fördolda, lära sig kommuniciera med väsen i skuggorna, sanndrömmare….men även någon som tycker om att dra sig undan ibland och tänka själv, hålla sina egna åsikter högt…Nattens barn kan vara den som ser och vet lite mer än andra.

Vampyrer brukar också kallas Nattens Barn……å det behöver man inte ta bokstavligt…..utan att man helt enkelt fungerar bättre på natten.