Öva sig
Jag är nybörjare och skulle vilja veta om någon kan skriva ( antingen i kommentarer eller privata meddelanden) om hur man kan börja att öva, lite smått. Och bara så man kan börja, vet inte om jag är en häxa. Men jag kan känna hur det bara flödar ut kraft i kroppen ibland. Och idag fick jag värdens huvudvärk, vet inte vad de va, men jag typ försökte stötta bort den. Och de funkade faktiskt. Kan ju bara varit nåt tillfälligt. Men som sagt, vill börja lite smått med olika ritualer. Så kan jag börja med magi när jag är redo nog. TACK I FÖRHAND!❤
Det första jag gjorde var att prata med träd, provat det? :)
#1 nej, jag har inte provat att prata med träd:)
Tror det finns en tråd här, men annars om du inte vet hur man ( jag iallafall) gör kommer en beskrivning. Välj ut ett träd. Visa dina händer, människans händer har skadat träden så mycket genom tiderna och nu så att den vet att du inte kommer att skada den. Säg hej, precis som om du skulle träffa en ny människa. Nu så antingen lägger du händerna mot dess stam och antingen pratar normalt med den eller så skickar du bilder, känslor och ord ( ljudlöst) genom dina händer, in i trädet. Jag själv brukar ställa mig med ryggen tryckt mot stammen och ofta köra på den ljudlösa variationen. I 'min' skog har jag ett träd som jag känner så väl jag kan vara någon meter ifrån och kommunicera med den ändå. Har du inte en skog nära, använd en park, varje träd räknas.