Tacksamhetstråd!
Ibland är det svår att komma ihåg att vara tacksam för det man har. Oftast sker detta i samband med att man suktar efter det man inte har, eller så glöms det bara bort i vardags stressen.
Idag är jag tacksam för att jag har klarat mig bra trots att A kassan har utrett mig i 3 månader.
Härlig tråd! :)
Jag är tacksam över att jag kan umgås med (och ha) flera djur trots allergi. :) (2 st chinchillor, en sköldpadda och en hund).
Jag är också tacksam över att mitt sommarlovsföretag har gått så bra. :)
Ha en trevlig dag!
Jag är tacksam över den personliga utveckling jag har genomgått i sommar:
Jag har vågat se mina rädslor i vitögat och ansvarat för 25 människor i skogen en vecka.
Jag har äntligen, äntligen börjat tro att jag är värd lika mycket som alla andra igen.
Jag har börjat våga umgås med människor igen.
Jag börjar lägga det förflutna bakom mig och blicka framåt, för jag börjar ha hopp om framtiden, någonting jag inte har haft på allvar på flera, flera år.
Jag har börjat orka ta tag i mina intressen igen.
Jag har återupptagit kontakten med min mormor för första gången på många år, och fick upptäcka att hon är precis så kärleksfull och omtänksam som jag minns henne som barn.
Om två veckor ska jag börja skolan, det är jag tacksam för. Jag är tacksam för att min sambo efter flera år fortfarande är den mest kärleksfulla och underbara människa jag någonsin mött. Jag är tacksam för att jag har en häst och en hund.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
När jag stannar upp och slutar tänka och bara tänker efter lite, så är jag tacksam över att livet finns och att jag får ta del av så mycket. Och så är jag väldigt tacksam över människor som öppnar mina ögon. ;-)
Härligt med er som tar upp det härliga i livet! Jag är tacksam över att jag nått en nivå av kärlek som jag aldrig Trodde att jag skulle, jag var bara intresserad av tjejer Innan och trodde att jag alltid skulle vara det men så kommer den här underbara individen och visar mig att kärlek har inga kategorier eller lagat och regler. Så härligt kämpat av mig att inse det! Jag är tacksam för min otroligt underbara familj, mina fina hund, kanin och mina två katter! Och att jag har fina er att bolla saker med som inte bara ratar en så fort man skriver något utan faktiskt behandlar alla med respekt och kärlek :)
Jag känner stor tacksamhet nästan dagligen över att jag inte behöver vara en av dom stackarna som sitter fast i ekorrhjulet utan att vara medvetna om det. Jag är tacksam för att jag inte är som alla andra, trots att det kan vara jobbigt att vara och fungera annorlunda än de flesta. Jag tackar ofta makterna för min underbara, olidliga familj, för mina barn som driver mig till vansinne, gubben som får mig att se rött och för alla våra goa kärleksfulla husdjur. Men framför allt tackar jag Moder Jord som står ut med oss parasiter dag efter dag, årtionde efter århundrade, och undrar när Hon till slut får nog och ryter till rejält.
Vilken härlig tråd! Känner att det passar in att tipsa om boken Magin skriven av Rhonda Byrne som handlar om tacksamhetens magi :).
Idag är jag tacksam för att mina barn tillför lycka i mitt liv, mycket att göra och en chans att öva upp mig tålamod.
När det är som svårast att vara tacksam, är det nog som mest behövligt. Det är så lätt att tro på tanken som säger att livet är något annat än det faktiskt är.
Idag är jag tacksam, just nu, att jag kunde vakna upp ur min egen illusion och inse att det enda jag kämpar emot är min egen upplevelse av livet. Jag kämpar emot mig själv. Är det inte dumt?
Då plötsligt flöt molnen förbi på himlen igen utan någon negativ historia fäst vid sig. De kunde få vara bara moln och jag kunde vara mig själv igen. För detta är jag tacksam.

Jag är tacksam för att denna tråd skapades så att jag kan vara tacksam i den! Tack Stass!
Jag är tacksam över att jag har ett så positivt sinnelag, det gör att jag orkar med.
Jag är tacksam över att jag har en kropp som typ orkar med det jag orkar med och att den läker till det bättre.
Jag är tacksam över att jag har bra arbetskollegor som gör att jobbet blir lättare att göra när det är tungt.
Jag är tacksam över mina barn som lär mig så mycket, som tillexempel att bli arg eller att kämpa för dem.
Jag är tacksam över att jag har hittat häxkonsten, den hjälper att mig att läka.
Idag är jag tacksam för min underbara katt som alltid får en på bra humör. Så fin. ❤️
Ja att tacka är helt ovärderligt men glöms lätt av. Är tacksam för livet, allt gott jag har i det.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.