Själ Kropp Ande
Säljer mina saker :-)
Pärm med massa info. + extra pärm.
små kort som tillhör.
Rökelse pinnar x4
band
massage oljor x5
Ätherische Öle x5
Stenar
komplett tarrot lek.
3 cd skivor.
+ lite mer saker.
även en låda där sakerna ligger i.
För mer info eller bilder maila!
ALLT ÄR HELT OANVÄNT!
Mvh Lisbet
Varför ska du sälja dina saker ???
Gör hellre fel än inget alls.
Kan vara trevligt att säga hej och presentera sig först innan man börjar kränga saker ;) Det här är ett forum där vi diskuterar häxkonst, inte blocket..
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Jag heter Marie och undrar om du fortfarande har de kvar?
Mvh Marie miehealing@gmail.com
Hejsan,
Finns det nått kvar?
~ Sajtadmin för Furry Paws ~
jag har två pärmar själ kropp och ande, de är delvis inte i bästa skick, tarotkort, kristaller, band, oljor etc fattas, så bara information erhålles =)
Om du är intresserad?
#5 TS har inte varit inloggad sedan 2011.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Hade behövt "allt", vet inte vart man kan köpa allt fint som ni har :( Va därför ja blev glad när ja hitta denna tråd men som sagt, kanske skulle ha läst datumet *känner mig dum*
Några ställen är: new age butik, webb butiker (googla efter det du söker) tradera, ebay, garn affär (band mm), second hand osv det är egentligen väldigt enkelt att hitta.
Nejdå inte ska du känna dig dum =)
Vad ska ja googla på?
Lever med begränsad ekonomi och vill ju köpa riktigta grejer eller hur ja ska skriva. Vill tex att tarokorten ska va de riktiga, fick höra av en "kompis" som sa att det finns billiga kopior som inte är riktigtg ritade eller ja ska skriva. Runor är ja väldigt intresserad av men har inte så ja kan göra egna heller. Sen stenarna? VART? Vilka ska man ha? Pendeln, vilken sten ska man ha i toppen? Oj va många frågor å då har ja ändå inte kommit på rökelser, oljor osv :/
*sorry för kapad tråd*
Du googla på det du söker, exempel; "rökelse köpa online" eller "kristaller webbshop", på tradera söker du bara, exempel; "tarot"
#10 runor kan du skapa, tag pinnar, tälj upp dom lite i en ändan och skriv/rista. Klart
Raider white leken är den mest kända nybörjarlek (och iofs fortsättningslek med).
Du behöver inte ha kristaller, oljor och stener än, du kanske ska läsa mer om dom först så har du ett hum om vad du vill ha eller behöver.
En pendel kan vara en nål/gem på tråd eller en berlock.
Man måste inte ha en massa rekvesita.
Köper du rökelsekol (google är din vän) kan du bränna lösa örter på från skafferiet och naturen. Tänk på att fylla "behållaren" med sand och sätta på en eldfast yta för rökelsekolet blir världigt varmt.
Sammanfattningsvis så blir man ingen häxa för att man har en massa grejer. Kraften sitter inte i prylar, utan i kunskapen du har. Läs, läs, läs. Du behöver inte allt det du nämner.
Runor skulle jag också göra mina egna om jag vore du, de är trevliga att använda. Börja med att bemästra en spådomsmetod, istället för att hoppa rakt in och skaffa både tarotkort, runor och pendel. Risken när du köper så många olika saker, som dessutom kräver mycket kunskap för att använda, är att du tröttnar och till slut inte orkar lära dig någonting om någonting.
Kristaller, det du kallar stenar, tycker jag att du ska undvika att använda. De är nämligen inte speciellt trevliga ur miljö- och människoetisk synpunkt. Bättre att lära dig använda örter och symbolik i ditt magiska arbete istället.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Fortsätter…
Om jag vore du så skulle jag inte köpa någonting alls i dagsläget, utan fokusera på att köpa dig en eller två riktigt bra nybörjarböcker. Ser att du är intresserad av Wicca, då rekommenderar jag (återigen, har gjort det i flera trådar) Scott Cunninghams bok "Wicca: A guide for the solitary practioner". Den kostar 145 kr på Adlibris. För att komma upp i gratis frakt (200 kr?) så kan du passa på att köpa dig en flora, eller kanske rent av satsa på fortsättningen: "Wicca: A further guide for the solitary practioner"
Prylar är oviktiga. Man kan gå ut och leta i naturen och använda sånt man har hemma.
EDIT: Det är visst gratis frakt redan vid 99 kr på Adlibris.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#10 Jag själv hittar det mesta jag behöver ute i skogen, på hobbyaffärer, loppis, hälsokostbutiken och så gör jag själv.
Tarotlekar finns det många hundra olika (hur många exakt vet jag inte) och det finns inte en som är den "riktiga". Kolla runt på olika lekar, tex Rider-Waite är en ganska populär lek som jag ofta sett att man rekommenderar till nybörjare http://en.wikipedia.org/wiki/Rider-Waite_tarot_deck
Runor är jag inte så insatt i, men du behöver nog inte ha så bråttom att du måste göra dem just nu? Ta en sak åt taget så blir det mindre förvirrande.
Stenar hittar man ute :) Du frågar vilka stenar man "ska ha", ja, vad ska du ha stenarna till? Samma med pendeln, vad ska du ha den till? Varför ska det vara nån speciell sten i toppen, vad ska stenen göra?
Ett råd: ta det lite lugnare. Det är lätt att rusa iväg när allt är så intressant och roligt, men man får mycket mer ut av det hela om man fördjupar sig i en sak åt gången, lär sig förstå vad det handlar om, hur och vad man kan ha något till, vad har du för användning av något. Vad intresserar dig allra mest just nu? Börja där :)
Hoppsan, såg inte att jag vart lite sen, nästan samma skrev jag som stass och praefatio…
Ja just det jag glömde, ett jättebra och billigt nybörjar orakel, spå i the/kaffe sump! Man får se ett tag tills bilderna kommer, sedan tolkar man dom efter eget huvud tex; hund-vän, kors-olycka/religion, kanal från topp till botten-väg.
Annars har du ju fått oumbärliga råd av manutar och praefatio.
Bergskristall, eller det blir nog iskristall när den inte e så genomskinlig hittade jag ute nu i sommar. Vissa släpper till och med igenom ljuset fint på sina ställen, man kan nog också hitta turmelin och rosenkvatz i sverige.
#16 Åh, där var ytterligare ett härligt tips! Jag spår själv hellre i sump än tarot. Har två fullkomligt underbara tarotlekar liggandes här hemma som jag älskar ömt men nästan bara använder som "bilderbok", vackra bilder att titta på. Att spå i tarot passar mig egentligen inte alls, så jag skulle lägga pengarna på annat om jag vore Lexiia.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Tack för alla tips.
Börjar med runor, ska dessa inte vara runda typ tunna avsågade grenar, typ mynt (svårt att förklara)? Va menar du med att kan vara pinnar som man täljer lite i toppen? alla runor ja googlat på e runda träbitar.
Hade gärna köppt boken wicca om ja inte va så jävla korkad å inte kunde läsa å förstå engelska :( Tittat på den flera gånger men blir lika ledsen varje gång ja ser det e engelska.
Stenar/kistaller, fina saker men som du skrev, är inte bra för miljön.
Bränna örter är nått jag är intresserad av, men vilka örter? finns det nån bra bok (svenska) som förklarar vilka man kan använda osv?
Går det inte att bara börja prenumerera på serien?
#18 Gå in på www.tunridacraft.com, hon visar bilder på den typ av stavar som stass menar.
Den boken finns översatt till svenska! Hoppas det är okej att länka, stass?
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#20 länka på =)
#20 Inte nog med det, det är jag som gör dem - och det är inte bara att "plocka lite pinnar, tälja dem och rista", det ligger mer arbete, både vanligt och rituellt, bakom dem än så. :)
#10 Jag rekommenderar inte att börja med runor på egen hand, de är mer än symboler enligt min erfarenhet och man bör veta vad man sysslar med innan man ger sig på dem.
Lär dig mer innan du skaffar saker, vare sig du köper dem eller gör dem själv - biblioteket är en utmärkt plats att börja på och boktips hittar du i diverse trådar här. Liksom flera olika perspektiv på vad en häxa och häxkonst är.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
#22 Det förutsätter jag att man vet när man börjar, eftersom man förhoppningsvis sätter sig in i spådom i runor innan man bestämmer sig för att skaffa egna :) Därav mitt råd: "Sammanfattningsvis så blir man ingen häxa för att man har en massa grejer. Kraften sitter inte i prylar, utan i kunskapen du har. Läs, läs, läs."
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#23 Jag är väl cynisk i det avseendet och känner att jag aldrig nog kan inskärpa "vet först - gör sen" för det är så mycket enklare att skaffa grejor och tro att resten kommer bara man har dem. :)
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
#24 Du är nog mer realistisk än cynisk i det avseendet.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
ooo, på SVENSKA *happy me* Finns uppföljaren på svenska oxå? För det va väll två böcker? Denna ska ja genast lägga till i önskelistan. Någon bra bok om örter? Flora? Älskar naturen.
Men då skippar ja pendel osv, tar en sak i taget men just runor tilltalar mig väldigt mycket, brukar åka till en stor sten med runristningar å meditera, blir lugn i kroppen å själen å ja mår mycket psykiskt dåligt, det ger mig samma inre fred/lugn som rönnbärsträden.
Ni får jättegärna länka då ja e värdelös på detta med att googla å veta VAD som e påhittat och vad som ja ska lära mig om ni förstår hur ja menar.
http://norrshaman.net/Bocker.htm är bra, läser just nu; Bergets visdom, han har även gett ut en bok om runmagi.
uhm.. oki, fatta inte så mycket av den sidan :/
klicka på "böcker på norrshaman" eller så klickar du på " böcker på andra förlag" så kommer du till titlarna beroende på vilken rubrik du klickade på.
Jaha, ingen som kan tipsa om en bra flora eller bok om örter och va man kan göra med det?
#30 Vill du syssla med örtmedicin eller örtmagi?
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Ja, jag gillar det naturen har att ge, har alltid tyckt om det. Har försökt att googla men är ganska kass på det.
Wicca boken låter väldigt intressant å ska se om ja kan få råd att köpa den denna månad, den svenska. Om den har nått med örtmedicin/magi att göra?
#31 Alltså, jag menade vill du syssla med örtmedicin eller örtmagi? Det är alltså inte samma sak. Har inga bra tips på rak arm just nu, när det kommer till örtmedicin förlitar jag mig inte på en enskild bok utan har många källor varav många är vetenskapliga. Vad gäller örtmagi har jag inte heller något bra tips eftersom jag själv letar efter en eller flera böcker som jag blir nöjd med. Har läst en hel del vid det här laget men tycker att allt är så new ageigt och amerikaniserat vilket inte passar mig.
Ja, i den bok jag tipsade om finns ett helt kapitel tillägnat örtmagi. Är man intresserad av den wiccanska inriktningen så är det verkligen en övergripande bok som presenterar "det mesta". Den är dock inte speciellt djuplodande så när du har läst den ett par gånger bör du fördjupa dig. Scott Cunningham har skrivit väldigt många böcker i väldigt många ämnen (ur wiccansk vinkel) och de är alla mycket välskrivna. Dock tror jag inte att några andra böcker än så länge har översatts till svenska. Finns en hel bok av honom om örtmagi här.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Vill förtydliga vad jag menade med new ageigt och amerikaniserat. Det finns många olika traditioner inom häxkonst. Den absolut största idag är väl det som kan kallas new age och paganism, och som till största delen kommer från USA. Denna "inriktning" eller "icke-inriktning" som jag hellre vill påstå att det är, är extremt bred och ytlig.
Jag tycker att det är bra att undersöka de olika traditionerna och bestämma sig för en väg, Ganna har skrivit en fantastiskt bra artikel i detta ämne: Att hitta sin väg och våga hålla fast vid den. Att sugas in i new age-träsket är lätt, men en dålig idé. Man kommer sällan någonstans utan lever kvar i något luddig slags värld med auror, enhörningar, ufon, healing, indianer, tarot, kristaller och allsköns glittrigt krimskrams. För att komma någonvart bör man åtminstone börja med att följa/undersöka en specifik tradition. Eftersom du redan är intresserad av Wicca, så föreslår jag att du börjar där.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jag vet inte riktigt om ja vill pyssla med örtmedicin eller örtmagi, känns som bägge tilltalar mig väldigt mycket! Har alltid haft en bra samspel med naturen å kan gå å filosofera i timtals i skogen.
Men ska i alla fall köpa boken Wicca då den är på svenska! Det tippset tackar ja enormt mycket för!
Men då ja vill lära mig mer om örter, hur dom ser ut, luktar, (smakar), va det är bra för, vad man kan göra med dom osv. Kanske inte finns någon sån bok på svenska?
Får man fråga, är örtmedicin/örtmagi mer wiccainrikting eller häxinriktning? Trivs väldigt bra på just detta forum :)
#35 En billig, svensköversatt bok att börja med vad gäller örtmedicin är den inte så häxiga "Örtmedicin: En illustrerad guide" av Non Shaw. Du kan hitta den begagnad på Bokbörsen, ligger på någon 50-lapp. Den är inte speciellt djuplodande den heller men i syftet du nämner (hur dom ser ut, luktar, (smakar), va det är bra för, vad man kan göra med dom) kan man i alla fall få en liten putt i rätt riktning. Den boken beskriver ett gäng örter varav man kan hitta många i den svenska naturen med bra fotografier och medicinsk användning. Den är inte speciellt inspirerande utseendemässigt men du kan i alla fall lita på att du inte får i dig någonting giftigt.
Örtmagi och örtmedicin används inom de flesta (alla?) traditioner. Örtmedicin är generellt likadan oavsett tradition, medan örtmagin varierar. Olika traditioner anser att örterna har olika funktion och betydelse helt enkelt.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
å tusen tack! Nu ska ja hitta den boken oxå… Va precis det ja va ute efter! Älskar denna sida! tack ❤️
#35 Om du är en fullständig novis vad gäller örter, så börja med att odla kryddörter.
#19. Lollolovee, tyvärr är den samlar serien nedlagd sen flera år i Sverige. Prenumererade på den så länge den fanns, det var i stort sett till tarotleken var komplett sen slutade de, leken var Swiss 1JJ Tarot.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Är inte helt n00b ang örter, vet ju vad ja kan äta ute osv men ville fördjupa mig väldigt mycket mer, vill veta va det gör för kroppen, vad man kan använda det till osv.
Har mängder med kryddörter här hemma som används flitigt!
#40 Odlar du dem själv?
Vissa har ja frösatt, andra har ja köpt färdiga växter då en sa att det går inte att få dessa att överleva så ja va tvungen att prova, sambon är glad över detta då han har färska kryddor till maten men då ja kännde att det räcker inte, jag vill lära mig mer om det ja kan hitta i naturen och inte bara i butiken eller hur ja ska skriva. Är lite rädd att ja ska ta något som är giftigt för ja inte kan se skillnad på de olika sakerna, det ja köpt som frö eller färdig planta vet ja ju inte är giftigt.
Så just örtmagi elller mörtmedicin lockar väldigt mycket, har läst en del om olika saker som tarokort, pendel, kristaller, runor osv men när ja fick reda på att man kunde rikta in sig på just örter känndes det rätt i hela kroppen. Inget av det andra har kännts lika lockande.
£42 Börja då att ta reda på mer om de växter du odlar, ur just örtmedicinskt perspektiv. När det gäller örtmagi så är det synnerligen beroende på vilekn tradition man tittar på, det mesta på nätet och i moderna böcker är ett mischmasch som jag inte ger mycket för.
Ta en vild växt i taget, det finns ju floror på nätet som ger bra grundinfo.
Va därför ja fråga om det fanns någon bra bok å tror den ja fick tipset om har bra info om just kökskryddor, va där ja tänkte börja, tänker inte hoppa rätt in i detta med huvudet före å plocka än det ena än det andra i tro om att det ska funka! Just nu håller ja på å lära mig mer om rönnbär, har plockat en hel del som ja har fryst, håller på å torka och försöker rent ut sagt lära mig va det har att erbjuda inom hälsa (mycket c vitamin, bra till både oss människor och gnagare, även fåglar) och va det har inom det magiska eller hur ja skriva som tex det ska skydda oss från ont men personligen upplever ja färska rönnbär som ett lugn men det kanske har med att det skyddar den som bär det, ja mår psykiskt dåligt men när ja har rönnbär med mig ger det mig ett lung å harmoni i kroppen.