Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1135 ggr
Rosewin
2

Att öva upp sig

Hej där!

Till alla er mer erfarna och även nybörjare. Jag är ganska grön på detta med magi, besvärjelser och allt detta. Jag vet och har förstått att man alltid ska ha ett klart syfte innan man utövar magi och att ingen ska ta skada av det. 

Men jag undrar om man vill börja öva upp sig. Är det någon som har tips på lätta övningar som mest är skoj? :)

Tack och kram!

skogsbergs-anna
2

Jag hade samma problem i början, kan vara svårt att hitta anledningar till att utöva besvärjelser hela tiden. Men när det väl var skarpt läge och jag kände mig för, gick till väga som jag kände skulle vara rätt så funkade det alltid! Om jag gjorde sånt som inte kändes helt rätt så funkade det inte! Jag kanske inte gör som andra men jag har haft det här med besvärjelser som ett sätt att hitta rätt, om det kändes rätt och funkade på en gång var det "min väg " om det inte funkade på en gång var det inte min väg. Vissa saker kan man inte öva på, det måste bara funka. Hoppas du blivit något klokare och får svar från fler med andra tankar, idéer och tips. Lycka till.

Gör hellre fel än inget alls.

Rosewin
1

Tack för ditt svar! Väldigt kloka ord och jag håller med dig till fullo. Ja det är nog så att är det något man verkligen vill så funkar det Helt enkelt och man kanske vara vet vägen då :)

[stass]
2

Jag tycker att nöd liksom startar en process i mig, jag gräver lite djupare, har en annan vilja, intentionen blir klarare. Det blir inte lika tamt på nått sätt. Den knappen är inte så lätt att hitta annars, för mig.

dennas
3

Ett enkelt sätt att kanske inte öva upp sej, men att testa sin samklang med omgivningen är att försöka förutsäga utfallet i en händelsekedja eller svaret på en fråga.

Sen kan man ju fortsätta med att se om man kan påverka ovanstående att bli som man vill. Här gäller det dock att vara ödmjuk. Om det blir som man vill kan man aldrig med säkerhet veta om man har påverkat eller påverkats.

Rosewin
1

Det var ett bra tips faktiskt! det är lite roligt för nästan alltid så vet jag vad folk ska säga innan dom säger det, alltså inte att jag kan läsa tankar men jag kan förutsäga situationen väldigt väl så jag får försöka ta vara på det och försöka påverka på något sätt.

Jag kan berätta att igår så spelade jag yatzy med ett av mina barn på förskolan där jag jobbar, då spelar man med färger istället för siffror och högsta poäng ger det om man får alla tärningar i samma färg och man har tre kast på sig. Första kastet fick jag två blåa så jag sparade dom och tog upp dom andra tre och tänkte för mig själv "blå, blå, blå" och tro ATTAN att alla tre blev blåa på samma gång… vad var det liksom? av tre tärningar och sex olika färger! Jag kände mig ganska häftig då :P

Shadowone
0

Är det typ viljekraft man snackar om när man utövar formel.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Manutar
2

#6 Jo, en Stark Vilja är viktigt för att magi ska funka. Om man inte vet vad man vill eller inte riktigt vill det man söker så blir det inget. Man kan öva upp sin Vilja, sin intention, så att den blir allt kraftfullare och lättare att styra och fokusera, så att det inte alltid behöver handla om liv eller död. Utan Vilja och fokus så flyter allt iväg lite varstans och inget konkret kommer ut av magin. Jag tror dethär är något många nybörjare ger upp när magin inte funkar, den största viljan ligger i att vilja utöva magi för att det är kul eller häftigt och inte i det som magin ska manifestera.