FUnkar magi?
När funkade ere besvärjelser/ritualer första gången? Och vad va syftet med den?
Och hur länga hade ni övat innan det började funka?
Funkar det varje gång nu?
Och hur märkte ni att det funkade, alltså fick ni "bevis" och så?
Är extremt intresserad av detta och slukar all information och vill gärna komma igång snart när jag är redo. :)
Jag prövade formler redan när jag var riktigt liten. Jag älskade bibliotek och speciellt hyllorna märkta etnologi. Där letade jag ramsor och trollformler som jag skrev ner och prövade och de fungerade. Ibland bättre än jag trott så att jag ångrade mig. Och det var då jag började tro..
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Första gången jag har provat "på riktigt" det var nyligen, när min hand hade svullnat upp av ett myggstick. såg riktigt hemskt ut. jag var utomlands, och min mamma vägrade försöka leta upp ett sjukhus eller så (ja, det var så illa). Det enda jag kunde göra var att be till elementen och gudinnan att de skulle hjälpa mig (i form av en ritual). detta var vid midnatt, vid förra fullmånen. jag gick sedan för att sova, och dan efter var svullnaden nästan borta. Detta övertygade de små små skeptiska rackartygen i mina tankar.
Hej Lilio! 
Jag tror inte att magi kan vända saker upp och ned, däremot kan den hjälpa naturen på traven.
Första gången jag lyckades måste jag erkänna att jag gjorde en ganska elak sak och väldigt mycket för egen vinning utan att tänka på konsekvenserna. very very bad.
Först fick jag två personer att få problem i sitt förhållande,
Sedan... kände jag mig dum och förde dem samman igen
Och till sist så fick jag dem (under ett hastigt beslut och mycket ilska) att göra slut.
Men, jag tror inte att det hade funkat om dem varit riktigt stabila och tajta. Killen i förhållandet hade redan problem så jag fokuserade och jobabde med det.
(för att jag vill vara ärlig så berättade jag det här, men du ska veta att det inte är en av dem saker jag har gjort som jag är särskilt stolt över)
"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray
Magi funkar. (enligt mig)
Jag var full av hat (är det fortfarande) för att min bästa vän gjorde så att min tjej gjorde slut med mig. Då blev dem ihop efter en vecka.
Jag önskade så mycket att hans liv skulle bli hemsk…det hände!
Han fick problem hemma, hans kompisar såg han som en efterbliven människa, hon gjorde slut med han och han fick en rejäl skada.
Jag ångrar det inte.
Jag säger detta för att det är bra att inse sina krafter.
Jag gjorde en man impotent *s* men var snäll o lyft det efter en vecka :)
har kört med ljusmagi, det funkar för mig,, har fått en tjejkompis att hitta en kille,
bad om nya spännande bekantskaper, har träffat massor med nya mäniskor i sommar,,
har själv gjort en lovespell,,,,,
man kan ge naturen en knuff framåt i rätt riktning, att man sedan öppnar upp sig och gör sig redo att ta emot tror jag också spelar in
Då undrar jag som är ganska grön men otroligt Intresserad! Om man vill öva sig, finns det några bra "nybörjar" övningar Som ni kan tipsa om? Jag förstår att man måste ha ett syfte med det man Vill göra men jag vet inte riktigt hur man ska börja :) Tack och kram!
Min allra första besvärjelse var för inte alls länge sedan. Jag bad till Venus och Afrodite om att min bästa kompis skulle komma närmare sin mamma under semestern. (De var inte så som mor och dotter skall vara i förhållande med varandra) nästa gång jag såg dem så var dem som om de var hämtade ur en saga.