Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 784 ggr
Lillianna
0

Sover inte vid fullmåne

Varför kan jag inte sova när dte är fullmåne? Både natten igår och natten till idag(fullmåne igår) så har jag otroligt svårt att somna och vaknar en massa ggr under natten. Kroppen kan inte ligga stilla och det känns som om jag bara ligger och väntar. Men på vad?

Jag är inte alls insatt i sånna här saker. Det enda som 'hänt' mig är att jag kände att det fanns döda människor i huset som pockade på min uppmärksamhet. De flyttade tack vare hjälp av ett medium jag kontaktade.

/Lillianna

~ Lillianna ~

KirkeMandragora
0

Fullmånen påverkar ju både oss och naturen.

Talade med en bekant om detta en gång, hon kunde inte heller sova då det var fullmåne. Men så visade det sig att hon varken hade gardiner, persienner eller rullgardin att täcka fönstret med och att sängen dessutom var vänd så att allt månljus hamnade rakt i ansiktet. Suck. Konstigt att hon inte kunde sova då liksom.

skogsgubben
0

Det är inte så underligt egentligen att vi påverkas av månen. Allt i naturen påverkas av månens cykler. Ta bara exemplet med tidvattnet. Eftersom större delen av vår kropp består av vatten så är det då inte så konstigt att vi påverkas. Men förutom det biologiskt mätbara så har vi ju alla de andra subtila energierna och krafterna som inte går att mäta och som hör till den mystika och ockulta världen.

siddelina
0

Jag kunde inte heller sova när det var fullmåne, men så för ett år sen köpte jag en mörkläggningsgardin och sen dess sover jag som en klubbad varje natt. Så visst blir man påverkad av fullmånen, den påverkar mig mycket och är väldigt kraftfull.

Ceriadwen
0

Jag har också haft sömnproblem i några nätter nu vid fullmåne. Det är ganska irriterande när man ska upp tidigt dagen efter och min rytm är helt konstig nu.

Jag funderade på vad det kunde finnas för biologiska förtjänster till att vara vaken vid fullmåne? Jag har läst att man förr använde ljuset för att jobba på fälten och således utnyttjade man de sena timmarna. Men det var ju snarare en en produkt av tim, rum och kultur.

Lillianna
0

Hur är det med växter då? Visst är det någon tid som är bättre/sämre att plantera på beroende på hur månen står??

/Lillianna

~ Lillianna ~

trampolin
0

Det är nog bäst att plantera vid tilltagande måne kan jag tänka mig. Eftersom man vill att växterna ska växa, och då växer ju månen :)

Citu
0

Jag sover jätte bra vid fullmåne men destovärre inte då det är nymåne. Tror att månen påverkar oss i väldigt mycket.

inca
0

Jag brukar sova oroligt och min sexlust brukar öka vid fullmåne.

Coturnix
0

Förlossningar sätter ofta igång under fullmåne.

blackangel
0

jag kan heller ej sova vid fullmåne,men har hört att det är ett vanligt fenomen något med månens dragningskraft bla bla bla