Ritual "jobb"
Någon som har ett förslag på en ritual för jobb? Får aldrig några jobb och jag skulle vilja ha hjälp på traven. Gärna något inom teater/skådespel men jag tar vad jag får, haha.
xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se
Beroende på hur van vid rituellt arbete så kommer här lite förslag:
1) Det enklaste "ritualen" du kan göra är olika former av visualiserings och affirmations-övningar. Du ser helt enkelt framför dig att du är framgångsrik inom din jobbsökande! Du kan även sätta upp bilder på din dröm-arbetsplats (Hollywood kanske? Eller dramaten?) på kylskåpet eller vid sängen så att du ser det varje gång du går förbi etc
2) Rent rituellt så tror jag att ljusmagi skulle fungera väl i ditt fall. Rista in ett ljus med de symboler som du känner står för framgång, kanske använd någon vettig olja etc och tänd sedan ljuset under rituella former. När ljuset har brunnit ner så har också magin manifesterat sig i den verkliga världen.
Jag tänker inte skriva ut exakt hur du skall utföra ritualen eller säga. Detta är något som det är viktigt att du vet själv först. Magi är mer än att bara rabbla ord! Så låter det jag skriver som rena grekiskan så bör du börja med att läsa på själv först om ljusmagi…
Det är också viktigt oavsett vad du gör, att du förankrar din magi/önskan i verkliga världen. Ingen magi i världen är stark nog att ge dig det jobb du drömmer om om du bara ligger hemma och aldrig söker några jobb själv t. ex! Magi hjälper bara saker på traven!
LYCKA TILL!
Me. Myself & My Sims
Kan tillägga att även honungsmagi fungerar väldigt bra när man just vill locka till sig något. men håller i övrigt med Anna om att det är viktigt att du själv hittar rätt ritual och ett bra sätt att förankra magin.