häxor i lund/malmö
hej, nu i veckan så flyttar jag till lund och söker då efter likasinnade häxor som jag kan träffa och fira högtider med.
jag har varit alldeles för upptagen med andra saker och har inte firat högtiderna som jag borde, det har jag mått riktigt dåligt av. :(
men nu flyttar jag till en ny stad och vill verkligen börja praktisera magi igen och träffa andra och ha cirklar och göra ritualer.
så finns det fler häxor som jag som inte har någon annan??
skulle även gärna vilja veta om det finns några bra butiker eller så i malmö/lund
må väl
Julia
Hej Julea.
Malmö hälsar dig välkommen hit.
Jag är en ensamvarg påväg ut i omvärlden. Jag måste medge att jag inte gör någonting större av hälgdagarna heller. Det är inte lätt att hitta häxor i skåne. Jag har försökt och de få jag hittat är ensamvargar eller wicca vilket inte riktigt passar mig då jag inte tror på gudarna. Jag kan dock uppskatta deras sälskap och kunskap vi är ju så lika trots allt. Men för tillfället håller jag på att ta en kurs för Eta Christensson och ska gå en vidareutväcklande kurs till hösten där jag troligen kommer träffa likasinnade från skåne. Så det är nog ingen brist på häxor i skåne. Det är bara svårt att hitta dem.
Jag hoppas att det finns fler Malmöitiska eller Lundensiska häxor som hittar denna tråden. Det skulle vara kul att träffa er även för mig.
Lore
www.urmoderjord.se

Hej,
Jag har bott nere i skåne innan o då brukade jag en gång i månaden träffa andra personer som va intresserade av esoterik det va dock massor med olika traditioner osv men de va väldigt givande o trevliga va de med… De träffas i lund. Första fredagen varje ny månad tror jag det är på ett fik eller kaffe. googla på LUPAS eller www.lupas.se den ska nog funka….hoppas det hjälper!

Det kan vara intressant! Jag är från skåne, men bor nästan i blekinge. Hade ju varit skoj, speciellt med tanke på att jag inte är så bevandrad bland någonting inom häxkraft, stapplar mig fram ganska rejält. Men det kan ju vara svårt att bestämma något, med tanke på att det ändå är ett litet avstånd :)
Jag kunde tyvärr inte riktigt hitta något om LUPAS men jag ska gräva vidare. Jag har även lite kontakter från min tid på Lunds universitet som nog känner till det.Tack för tippset.
Det hade varit jätte kul att dra igång en skåne grupp faktiskt, oavsett vem man är eller vad man vet och kan behöver vi alla lära oss av varandra. Det är inte direkt som att man kan ta en utbildning på högskolan direkt. Jag tror att de flästa hexor känner att de stapplar sig fram. Men vad vet jag, jag har ju knappt träffat någon in real life! Hi hi.
www.urmoderjord.se

Hej,
Såg att det tydligen "är tills vidare nedstängt." sidan i alla fall. Jag har inte varit där på ett antal år så jag har tyvärr ingen koll hur det ligger till.
Lore om det blir någon grupp i skåne kan jag mycket väl tänka mig att komma någon gång även om jag inte bor där nere så har jag familj där nere så e där då och då…

tack för alla svar.
jag har inte varit så aktiv här på ett tag men ska börja bli det lite mer nu…
jag flyttar till eslöv om några veckor efter det vill jag gärna träffas och kanske fire Samhain :D
Jag ser att denna tråden är ganska gammal (haha) men om det finns några som fortfarande står fast vid vad man skrivit här, skulle det vara väldigt trevligt att få träffa någon/några och dela kunskaper! Själv finns jag i Lund och är "Nybörjare" så jag vill ju såklart ha all kunskap jag kan få!
Jag instämmer med #1 eftersom jag inte tror på de sk. wiccanska gudarna/gudinnorna utan ser mig som häxa. däremot är kunskap alltid nyttigt!
Ha de gött!
//NeonNea

Det är ju esoteriska pubmote 2:a lördagen var månad i Malmö om ni är intresserade av det.
Jaså? Var?
#9, det brukar vara på Bishop's Arms vid Centralen. De har en Facebooksida här:
https://www.facebook.com/pages/Hednisk-och-esoterisk-pubtr%C3%A4ff-i-Malm%C3%B6/138938919509540
(Jag är för övrigt också häxa (och wiccan) och hänger gärna om jag inte är för blyg. Jag känner "bara" en till häxa här nere. ;))
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
#10 Jaha :) kanske ska släpa sig dit någon gång…?
(jag är också blyg, och jäg känner ingen häxa alls! :o )
#11, det tycker jag du ska. Jag har bara hunnit ta mig dit en gång, men de var inte alls farliga. ;)
#12 Så de bits inte?

#13 jag har varit där flera gånger och har aldrig blivit biten. bits inte själv heller, för den delen ;)
#13 Inte hårt, i alla fall. ;)

hade vat kul o fira lite högtider med andra vi har ju ett imbolc om hörnet nästan nu
sedan i dag är det artemis dagen - -
hmm… kanske ska släpa mig dit då :) låter trevligt :)
Hur går det med detta? Har varit tyst ett tag nu? Blir det någon träff i mars?
Hej jag bor också vid malmö lund där nånstans. Jag undrar också hur det funkar här med träffar eller om det finns någon man kan prata med via chatt eller någonting om detta med magi. Jag känner mig nämligen heeeeeelt förvirrad..
någon som vet om pubträffen i malmö fortfarande lever? jag har inte varit där i år eftersom jag varit upptagen, men det är väldigt tyst på facebook-sidan har jag sett.
#20 Jag tänkte ju gå dit, men det har inte blivit av för att det som sagt inte hänt ngt. Det har ju vatt knäpptyst :O
MEn om de har sutat helt, kanske någon tar intiativet att starta en ny pubträff? :)
Jag skulle vara intresserad om någon mer har lust att ta en öl i Malmö.
#22 det ar jag ocskså. den tidiare traffen var ju den 2.a lördagen varje manad, sa vi kanske helt enkelt ska knata dit nan gang och se om de fortfarande ar dar. jag funderade pa att aka dit ikvall och kolla, men ar upptagen. det ar ju roligare om man ar nagra stycken som gar dit dock, for da kan man ju anda ta en ol aven om "'de gamla" inte ar dar langre.'
Hednisk och esoterisk pubträff i Malmö, fredag 15 juni klockan 19. Volym, kristianstadsgatan 7.[
http://www.facebook.com/events/417813284908662/](http://www.facebook.com/events/417813284908662/)
Witches don't get mad, they get even.

Har varit lite off här ett bra tag. Blev det något av träffen till sist??
Har precis flyttat ner till lund, är någon fortfarande kvar i trakterna? :)
den senaste träffen, åtminstone som postades på facebook, var i juli tror jag. däremot verkar det som om det finns några som planerar att träffas den 2.e november i malmö.
Vet att denna tråden är urgammal… men finns den ngra som träffas här nere i söder?? Är intresserad….
Yazzy
Hej yazz, hade inte ens sett din post! Vi har precis gjort en Facebook-sida för just det ändamålet, som om du finns där är det bara att hoppa med (gäller såklart övriga också!) : https://www.facebook.com/groups/486609968057020/
Har ansökt om medlemskap i gruppen som nämns ovan eftersom jag gärna hade kommit i kontakt med folk i Malmö/Skåneområdet.
Vi borde ordna träffar i skåne :)