Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1962 ggr
Dracoverum
0

The Secet

Jag ville bara tipsa er alla om en dokumentär som heter The secret.

Alla häxor och wiccaner känner redan till hemligheten skulle jag tro och använder sig av den så ofta de kan, men det är ändå ett fruktansvärt bra program att titta på Skrattande

Jag reckomenderar er starkt att försöka få tag i den och se den, här är en länk till en trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=rycfMpZ7V_k

Dracoverum
0

Oj länken fungerade visst inte att klicka på, men ni får kopiera och klistra i adressfältet ist Glad

skogsgubben
0

Hokus pokus filijokus. Sådär, nu fungerar länken att klicka på. Glad

Dracoverum
0

tack så mycket Glad

Hoppas någon tar sig tid att se The Secret. Den var mycket inspirerande.

wanda
0

hej har den kommit ut än ? går den på bio eller finns den på dvd ?

wanda Glad

skogsgubben
0

Den finns att köpa på dvd. det är värsta kommersen kring The Secret. Gillar inte det hela eftersom jag tydligt ser hur man använder sig av gammal visdom i kommersielt syfte. Man tar gammal skåpmat och kännar pengar på det.

wanda
0

hej tack . men det är väl rätt typiskt amrikanare att göra så för att tjäna pengar . tycker att det känns lite davici koden (stavning) hysteri.

wandaGlad

Dracoverum
0

Jo sant att det blir lite komersiellt. Men filmen är bra och det är nyttig vetskap för människor. Så jag tycker trots det att det är bra att den kommer ut och att människor som kanske aldrig annars hade kommit i kontakt med det här sättet att tänka nu får en chans. Glad

miramis2
0

http://www.thesecret.se/book.html Hej, här e mer info.. Vill ni verkligen vinna nåt på detta så lyssna efter andemeningen o bortse från det som många ogillar i det amerikanska. Synd att missa nåt så bra som att förhöja livvärdet bara föratt budbäraren inte stämmer med er filosofi. Andemeningen är det  här i mkt korta drag "Where attention goes energy flows" Lagen om attraktion som funkar oavsett om vi tror på den eller ej. Samma som gravitationslagen då, vilken är en fysisk lag och den förra är en mental lag. Allt som finns i vära liv har vi attraherat medvetet el omedvetet. Visst är det utmanande påstående,  men betänk det…. +  sist men inte minst Hur kan du använda det för att få ditt liv som du vill att det ska vara. "Häxkonst på högsta nivå" skulle jag vilja säga, o ändå så mänskligt.  Må så gott. /miramis2

haxanne
0

Håller med skogsgubben. Det är ju gammal kunskap snyggt förpackad som säljs som nytt.

miramis2
0

Hej igen, nu har jag fått boken alltså the secret o den är nu översatt på svenska o finns ute i handeln. Den är suverän, rena bibeln till allt. Jag finner inga ord…… av alla hundratal böcker jag läst är egentligen denna den enda man behöver…. det säger nog allt! Snacka om många aha upplevelser!!!!!!! Det känns som man upptäckt universums gåta när man fattat detta!!! o de e så lätt så de e svårt!

Pendlan
0

#10  Instämmer med dig. Här e en till som fick alla bitar på plats. Vilken kick!!!  *ler* Har ju levt större delen av mitt liv att tänka på just de sättet (ungefär) .. förutom att jag haft så j-la dåligt samvete för jag klarat mig så bra i livet utan att behövt jobba ihjäl mig. Som någon sa i filmen/ljudboken.. "vi har ju fått lära oss att framgång å rikedom kommer genom hårt arbete". För mig blev ju det en riktig aha-upplevelse att så behövde det ju inte va. Fast de handlar om så mycket mer. Va bara en av många… många bitar som hamna rätt i mitt sätt att tänka.

Visst! det är gammal kunskap (vilket oxå framhävs) men att lyckas förmedla det på nytt sätt så många fler förstår… tycker iaf jag e genialiskt…  Sen om man tjänar pengar på det.. förstår jag inte … vad e de för fel i de? *ler undrande*

Sen e de upp till var å en att ta till sig  The secret eller inte *ler*

Ha en bra dag i sommarvärmen.. !   Flört

skogsgubben
0

Personligen tycker jag man blir lurad om man köper The Secret konceptet. Pengar? Kunskapen går att få gratis.

Men visst det är upp till var och en att välja. Sedan hjälper det ju alltid någon och det är ju inte fel i längden. Men det blir lite knas om man höjer the secret till skyarna.

Pendlan
0

Blir lite nyfis? Varför tycker du man blir lurad? 

Knas.?.. på vilket sätt   *ler undrande*

Allamej
0

När jag såg the secret så började jag faktiskt gråta… hela livet har man vetat att det är så det är… att om man skickar positiv energi ut i universum så får man positivt tillbaka.

Men det är så lätt att glömma när räkningarna samlas på hög och livet serverar en citroner… När död, smärta och sjukdom drabbar varelser runt omkring oss… att man ska bibehålla en positiv livssyn, vara tacksamma för det vi har och be universum om det vi saknar.

Det är så snabbt hänt att man öppnar posten och ser vad det står att man skickar ut negativ energi… att det sen händer fler otrevliga saker, om och om igen kan ju göra vem som helst deppad. Och vips så har man glömt och man lever i misären som man själv skapat…

Men nu har jag dokumentären, och om jag glömmer igen så ser jag den och minns hur man ska hantera livet.

Må väl alla där ute…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

SagaSimone
0

Ja jag ska se den, känner en som har den. Egentligen tror jag att sanningen ÄR väldigt enkel och rakt framför våra ögon. Men människan måste ständigt påminnas om det och även om annat. Det är nog så vi fungerar. Det måste upprepas några gånger innan det sitter som det skaGlad

Må underbart alla!!!

inca
0

När jag var på kanalisering och healing förra veckan så hade tjejen som gör det med mig en gång i månaden fått till sig från sin guide att jag borde läsa den för att få in en förändring i mina tankar. Jag behöver jobba med min självtillit som inte är nåt vidare, lite bättre än förr iofs men inte som den ska, det är därför jag ofta hamnar i känslomässigt kaos. Det var anledningen att  jag borde läsa den tyckte de för att jag i tankarna skulle kunna förbättra min självtillit. Jag har reserverat den på bibblan så jag kommer åtminstone kika i den sen får jag se.

Eldvargen
0

#5 Håller med.