Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1365 ggr
Kuutar
0

fullmåneresa

Hej!

blir det  någon fullmåneresa idag? hoppas på det ;-)

Bappho
0

Jag kan inte själv idag men hoppas att ni andra ändå gör en tripp :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Kuutar
0

Jag kommer att göra min ritual hur som haver, men det är alltid trevligt med något gemensamt! Blir vi fler? Förslag för tidpunkt och mål? Jag kan fom kl 22 och framåt

Denna kommentar har tagits bort.
skogsbergs-anna
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vill resa ikväll och efter 22 passar mig också.

Gör hellre fel än inget alls.

Bappho
0

Kom ni iväg?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

skogsbergs-anna
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag somnade ifrån 2 ggr, kom igenstans men fick en natts god sömn i ala fall.

Kuutar
0

Det var lite rörigt utan något uttalat mål, men jag mötte ett par, som gav mig en amulett med sol och måne på… låter så väldigt new age att jag vet inte vad jag ska tycka om det hela ;-)

så jag ser fram emot nästa måne och hoppas att vi blir fler och har ett gemensamt mål för resan!

skogsbergs-anna
1

nån som är på ikväll?

dennas
0

Vill väldigt gärna, men är som vanligt trött. Men jag försöker gärna!

Varför är jag alltid trött vid fullmåne? Trodde man skulle vara pigg… Kanske påverkas man innan, för jag sover och vaknar lite hipp som haver inför fullmånen, verkar det som. Nån mer som har problem? :-)

Jag måste försöka studera mej själv under månens cykler. Låter som ett väldigt trist men intressant forskningsprojekt…

Atropa
0

Jag tänkte börja 22 ikväll :)

dennas
2

Holy macaroni säger jag bara.

Kunde knappt vara sämre förutsättningar. Mina barn sjunger, hos grannen är det lite halvfest, det är alldeles för ljust…

Det här är den häftigaste resa jag varit med om. När jag såg månen stiga upp så bara körde jag. Det var svårt att komma fram till brunnen, men väl där hände allt så självklart. Tvättade mina fötter, mitt ansikte och mina händer för jag skulle ställas inför gudinnan. Hon var ljus och underbar, hon var vit och fruktansvärd. Sen visades jag den svarta häxan. hon som lever i jorden, i varenda rotvälta som finns. Hon som är osynlig i skuggan, hon som är pentagramet. Hon har en egen otrolig vagn att fara fram i. Och sen några hemligheter, som jag aldrig tror jag kan berätta.

Och sen mitt i alltihopa Eva Dahlgrens låt från filmen G. "Livet är här, livet är nu. Bilder som är målade med värme." Måste leta fram den. Jag vet nåt som många andra aldrig får veta. Varför? Fick jag kunskapen för eget bruk eller för att kunna vägleda?

Allt känns så klockrent inombords, men när jag försöker bringa ordning i det, så verkar allt fel och som om det inte stämmer med kända fakta. Vinner hjärnan eller hjärtat eller har de en gemensam väg? Förlåt om jag bubblar på, känner mej helt tagen på nåt vis.

JuTsu
0

Det verkar väldigt spännande det här, och jag skulle gärna vara med nästa fullmåne!

…fast det vore väldigt bra ifall någon snäll lite själ skulle vilja förklara för mig hur det går till? 😊

BB

skogsbergs-anna
0

Nån underjordresa blev det inte men ett besök på Brahe-hus, där har jag hamnat på resor förut. Haft svårt med just underjorden sistone.

Felliiis
0

Får jag lov att fråga vad fullmåneresor är för något?

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

dennas
0

Brahehus är vackert. Vad gör du där? :-)

(Kanske vattnet i brunnen inte är nog, utan att du behöver en hel sjö…)

skogsbergs-anna
0

#15 Jag valde inte att åka dit utan "hamnade" där. Jag gick mest omkring och tittade men har faktiskt ett ärende där.