hur ser häxor ut
Hur ser en häxa ut i era ögon?
Själv tänker jag att en äkta häxa skrattar med sina skrumpna tänder, slänger upp sina hängbröst över axeln, spottar sej i nävarna och tar itu med det som ska göras.
Har en häxa silikonimplantat och en blekt tandrad?
Är en häxa sexig och förförisk eller är hon ful och förskräcklig?
Berätta om hur ni tänker!
Jag förstår inte hur du menar. Är det en häxa i en saga du tänker på nu? Ska du illustrera en saga? Eller förstår du att det finns människor idag som stolt titulerar sig själva häxor, och nu tänker du att de ska beskriva sig själva? I så fall vill jag komma med några motfrågor: Hur ser ett kassabiträde ut? Hur ser en kristen ut? Har de gröna tänder och morrhår? Går de på alla fyra eller ser de ut ungefär som en vanlig människa skulle se ut, så man inte kan se att de är kassabiträden/kristna?
Jag tror de kommer i alla former så jag tänker inte att de ser ut på ett visst sätt. En häxa kan lika gärna se ut som en hiphopare som en advokat. Eller en småtokig tant som spottar sig i nävarna och skrattar i ett träd i parken. Eller ja, en "bimbo" med jättebröst och kortkort som sitter på Stureplan med en drink. ;D
Om du menar utseendemässigt så tänker jag mig en häxa som vilken människa som helst. Stöter man på en häxa ute på gatan lär man nog inte veta att hon är det förräns man lär känna henne eller honom. :)
Jag tror inte hon menar så. Jag tror hon menar att om du tänker dig en häxa, hur ser den ut då? Den kan vara tecknad eller verklig. Så tror jag hon tänker ;)
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
I så fall är det väl bättre att fråga folk som inte känner några häxor, för de har väl en annan bild än vi, som lever i det. Jag menar, ska jag titta i spegeln eller på mina vänner och säga hur vi ser ut? Då blir svaret att häxor ser ut som folk gör mest, och det känns inte som det är det svaret frågeställaren är ute efter. I alla fall inte om man läser frågan, som jag tycker är mycket underligt ställd. Personen verkar inte tro att det finns häxor. Skratta med sina skrumpna tänder? Hade jag skrumpna tänder skulle jag gå till tandläkaren. Slänga upp vad då på axeln? Ja jisses… Jag kanske ska gå in på ett hästforum eller pokerspelaforum och fråga hur hästälskare och pokerspelare ser ut. Är det sant att hästälskarna har lååånga ansikten och hårig bak? Dumheter.
Det är därför jag ville veta om frågeställaren menar sagohäxor. I så fall finns det någon mening med frågan.
Både ock, förföriskt vacker och hiskeligt gammal och ful ;-) Det beror på vilken sida hon har lust att visa.
Varför blir ni så sura för, över frågan? Häxan tillhör ju även en annan dimension, för hon finns även i sagor och myter och fungerar som en symbol eller arketyp eller vad man ska välja att kalla det. Eller tycker ni att ni har monopol på "häxan" för att ni valt att kalla er själva det?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Vissa dagar upptäcker jag att jag har satt på mig klänningen ut och in, ofta efter en halv arbetsdag dessutom. Jag vet inte om det är normalt, jag hoppas att det är det. Annars skulle jag nog vara virrigare än genomsnittet.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
svaret på denna fråga kan bli olika beroende på vem man frågar.
Jag anser att en häxa kan man inte se bara på utseendet. det kanske kan finnas detaljer som visar att en person är en häxa, kanske bär halsband eller något sådant… men inte annars.
En häxa ser ut som precis vilken människa som helst. Kan se olika ut… sedan vad man anser är vacker eller ful det är väl en fråga om tycke och smak eller hur???
En häxas utseende är lika många som Jordens själar.
Ögonen är viktigast! Har man inte blicken, är man ingen häxa ;-) Bara min egen lilla definition, men rätt så användbar!
När jag var barn tänkte jag att häxor såg väldigt grymma ut. De kunde vara gamla och fula som pepparkakshäxan eller unga och vackra som Snövits styvmor, men det fanns alltid något grymt och elakt i ansiktsdragen.
hmmm, mina elever tycker jag är läskig, speciellt min blick när jag sätter den sidan till, så det måste ju vara ett klart avgörande för mig då eller 
Mvh. Silverhuldra
Frågan är sprungen ur min reaktion på två bilder som har delgetts oss här, nämligen "Grafik" från Ackinna och "Shaman anno 1909" från Praefatio.
Dessa fick mej att inse att jag hade en färdig bild av en häxa, och så tänkte jag att ni andra kanske hade en egen slags "arketyp" inom er…
#10 Där ser man ;-)
#11 Hade du frågat hur vi föreställer oss schamaner, hade du fått ett helt annat svar! De har fascinerat mig ända sedan jag var liten, jag har aldrig kopplat ihop schamaner med grymhet eller elakhet.
Den där schamanbilden var otroligt vacker, jag fick stor respekt för honom bara genom att titta på bilden. Medan den där tecknade häxan fick mig bara att sucka uppgivet och undra hur länge till jag pallar kalla mig för wiccan…
Sagohäxan är kanske en arketyp men då är schamanen en annan. Och den moderna häxan då? Intressanta grejer du fiskat fram :-)
Jag kallar mig inte vare sig häxa eller wiccan, men jag har följt gudinnan sedan jag var kring sju år.
Jag tycker det var en både hiskeligt rolig, och intressant tanke med denna tråd. Tyvärr är jag själv så trist att jag aldrig burit med mig några egna tankar om hur häxor ska se ut. ;D
Men oj så roligt att läsa vad andra skriver!
#12, jag tror inte du behöver vara så rädd för att det ska finnas stereotyper av wiccaner; det känns inte som om religionen är såpass känd att folk ens har hunnit få en nidbild av hur man ser ut… Inte alls på samma sätt som häxor, i alla fall. ;)
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

En halvudda brud med hennafärgat eller svart hår, stora silversmycken, ev piercings och tatueringar…. Klädd i lager på lager av toppar, linnen, svepande kjolar, sjalar i svart eller möjligen lila, indigo eller någon annan andlig färg. Säger sig vägra följa "trender" men är - såklart - helt rätt klädd inom sin egen krets.

(Problemet är bara att de flesta genuina häxor jag har mött faktiskt inte alls ser ut så…)
Jag föreställer mig en naturligt vacker kvinna som om/när hon åldras gör det på ett vackert sätt. Hon ser både klok och stundom förförisk ut. Hon utstrålar trygghet och ömmhet, är envis, bestämd och gillar att vända på saker och ting, vända och böja på "sanningen" och manipulera folk för deras eller sitt eget bästa.
Ja, typ som jag 
Gör hellre fel än inget alls.
Jag ser ut som en tyckte pojkarna på institutionen där jag jobbade i sommar.. de var rädda för mig eftersom de tyckte jag kunde dyka upp och försvinna ur tomma intet samt ge dem "onda ögat"
Jag tänker att en Häxa ser mer ut att vara mer som en normal persion som inte behöver avslöja att den eller det är en häxa. Häxor är också människor och förskänar att bli behandlad med värdighet och inte som i föritiden när man behandlade dom som något djävulsk. Folk brände dom men har ingen aning om dom stod på det goda sidan. Man ansåg att kvinnor var ofta offret för allt brännandet. Det gör mig arg. Oavsett om häxan är människa eller nått annat så ska man behandla dom med värdighet och som persioner. Inte som många religioner brukar dömma. dom för.
Am I man or woman. No. I'm genderless.
En häxa i mina ögon är en människa som är kunnig inom medicinala växter osv i mina ögon. En person som förlitar sig på naturen och det hon har att ge
En häxa är hemsk och härlig, öm och förgörande, innehar en Stark Vilja som syns i blicken och kroppsspråket. Gammal och ung på samma gång.. Man kan känna igen en häxa på gatan, inte på stilen men på hur hon är.
http://haxor.ifokus.se/discussions/4d715479b9cb4622270654cf-foton
En gammal tråd om hur häxor ser ut….
Carpe momento