Häxor iFokus

Häxor

Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 5561 ggr
Amoriame
0

Drömmar om olika djur

Hej!

Jag behöver hjälp att tyda tre drömmar jag haft, på något sätt så känns det som de hänger ihop. Jag drömde dem med några nätters mellanrum.

Dröm 1

Jag går på en ganska bred sommartorr, lite dammande stig över en grönskande vacker äng. Det är en strålande sommardag. Jag har vit lång sommarklänning och vita ballerinaskor på mig. När jag går där i godan ro kommer helt plötsligt en liten mus eller dvärg hamster i min väg. Jag vet inte om den hade svans eller inte men den är liten ca 3-4 cm i kroppen och jättefet, brunaktig med vitt runt nosen, långa morrhår och två ganska stora svarta ögon. Jag blir lite rädd eller förvånad och sparkar bort den och fortsätter min vandring. Efter en stund är musen/hamstern framför mig igen fast denna gång har den klättrat upp på ett ganska högt grässtrå så att jag inte kan missa att den är där, jag tänker, jahaja där är du igen och du är ju inget farlig eller obehaglig så jag skall busa lite med den och drar foten över huvudet på musen/hamstern men då hoppar den upp i min kjol och springer på insidan av tyget uppåt, jag skriker till men lyckas fånga musen i tyget i kjolen som i en liten påse, då hör jag en katt som spinner bakom huvudet på mig, jag vågar inte vända mig om för att se vad det är för katt eller var den är men den spinner HÖGT, låter mycket nöjd, men jag blir så rädd att jag vaknar av att jag ropar på hjälp. 

Dröm 2

Jag springer över en savann. Det är varmt ute och skymning. Jag springer fort, som om jag har bråttom någonstans. Jag är inte rädd. Jag springer bara jättefort. Jag märker inte att efter mig springer en elefant och en giraff, som om de försöker hinna ifatt mig. Djuren ser glada ut. Elefanten trumpetar som om den ropar på mig och viftar med öronen och giraffen ja den ser helt enkelt snäll ut. Men jag märker dem inte utan springer bara på med djuren efter mig. 

Dröm 3

Jag håller i en galen orm som hugger och hugger efter mig. Jag håller den i höger hand (tror jag) jag eller någon anna kan ha blivit biten två gånger, jag är inte säker eller om den har försökt bita mig två gånger. Men det är två gånger. Jag vet inte om jag tappar ormen och den försvinner eller om den är så vild att jag själv inte kan se för jag ber om hjälp för att se om den har gröna eller orangea prickar på sig så jag vet vilket serum som skall användas. 

Vore jätte tacksam om någon har lust att ta sig tid att hjälpa mig, jag har lite aningar och en känsla men jag får inte ihop det. 

Kramar

dennas
0

Spontana tankar:

Alltid varmt?

Djuren är dina instinkter och du är inte i samklang med dem. De små, tama och möjligen invanda struntar du i och sparkar undan. Ändå är du rädd att ätas upp av en farlig och nöjd katt?

De vilda och de stora instinkterna/djuren rusar du ifrån även om de skriker på dej. Vart har du så bråttom?

Inte ens när djuren är farliga , dvs. instinkten varnar kraftigt, så ser du dem tillräckligt noga. Men du ber om hjälp. Vem kan hjälpa dej i verkligheten?

Höger brukar tolkas som den rationella sidan av en själv.

Blundar du för dina känslor och behov för att istället vara "förnuftig"?

Amoriame
0

#1 Tror jag har någon form av långärmad tröja/vindjacka på mig när jag håller i ormen, så lite svalare alltså.

Mycket intressant vinkling. 

"Blundar du för dina känslor och behov för att istället vara "förnuftig"?" Så är det och har varit ett tag. 

Har en del att fundera på.

Tack!

dennas
0

# 2

Hoppas att du kommer på det klara med dina drömmar. Du vet väl att det finns Drömmar i Fokus också?