Boosta kroppen med energi
Hej på er!🌈
hur brukar ni göra för att fylla kroppen med positiv och glad energi? :)
Vet att några kör med kristaller men hade varit spännande o se hur resten gör och HUR det går till när ni gör detta 😊
kram på er alla i sommarvärmen😎
Jag brukar ha ett speciellt föremål (jag har en sten) som jag fyller på med goda tankar och stärkande energi när jag själv är glad. Då är det lätt att bli fylld med denna känslan när man håller i föremålet när man behöver det.
När jag är tillräckligt pigg, så fyller jag på energi genom röra på kroppen. Helst med glädje och gärna med ett rejält ryck eller frenesi. Till exempel springa på stället i närmast 100% under en minut.
När jag är väldigt trött och verkligen behöver energi, då brukar jag försöka med vila och mycket socker alternativt kaffe.
Sistnämnda är verkligen skitdåligt och rekommenderas till ingen, men det första är bra!
För mig funkar dans, sång och skog, helst allt på samma gång.
Håller med Manutar ovan.
Rörelse av något slag är bra, det sätter igång flödet. Ut och gå en sväng eller bara röra kroppen helt spontant, sträcka på sig. Jag brukar även göra taiji qigong som är suveränt för att må bra och bli harmonisk och glad.
Eller fokusera på att andas ordentligt och öppna upp mig för ny energi. Ofta kan det vara så enkelt som att jag "glömmer" att andas rätt och då blir energinivån i kroppen låg. Och då känner jag mig trött och låg. Att sträcka på sig, öppna upp lungorna och hela sitt väsen ordentligt funkar fint.
Sjunger gör jag gärna också. Det är suveränt för att pigga upp sig själv med. :-)
Eller så går jag ut och ställer mig barfota direkt på jord eller gräs och släpper ner det tunga och drar upp ny kraft. Jordning, jordning, jordning, det kan inte sägas tillräckligt många gånger. :-)
Just det ja. Solen är också en källa jag använder mig av, om det är soligt vill säga. Annars lockar jag gärna på solen genom att sjunga till den. :-)
Jag gjorde just det idag, satt på en bergfast sten och andades in jord magin, andades ut stress. Efter en stund blir man som ny :-)
Härligt stass. Ja, det funkar verkligen. :-)
Jag gör som Ravenna bland annat nämnt, jordar mig och så ser jag till att göra det jag mår bra av. Ibland kan jag stå ute och be om påfyllning av energier, ser då som en ljuspelare som omsluter mig och andas djupa lugna andetag tills jag känner att det är färdigt. Fördelen med att ha trädgård och jobba på en skola med skog på området är att de där små stunderna är lätta att ta. :)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.