Häxor iFokus

Häxor

Etikettpyssel-och-kreativt-skapande
Läst 1519 ggr
Lexiia
0

Runors betydelse, stämmer detta?

Hejsan, är väldigt ny på detta å har nyss fått upp ögonen för runor. Jag har planer på att göra egna i trä men jag vet inte vad för typ av träslag man ska ha, funkar det med lövträd eller måste det va fruktbärande träd som tex rönnbär? När man har gjort runor ska de renas innan man kan använda dom? vet att man ska rista in runan å måla med blod, det har ja inga bekymmer med, men berätta gärna mer hur man gör dom. Ska dom lackas? Kan man göra dom i valfri storlek eller är det speciella mått? Kan man göra en påse att förvara dom i av fleecetyg? Många frågor var av vissa e kanske konstiga.

Har googlat en del å hitta denna sida som förklarar va varje runa betyder och undrar om detta stämmer? http://www.multiart.nu/grimner/svenska/texter/runtolkningar.html Om det inte stämmer vet du en bättre internet sida man kan läsa mer om just runor, va de betyder.

~ Sajtadmin för Furry Paws ~

skogsbergs-anna
0

Jag vill inte påstå att jag kan allt om runor, men jag har gjort mina av äppleträ, ristat och målat med mitt blod och inte lackat. Men man kan naturligtvis göra den av andra träslag och material tex måla på flata stenar eller i lera. Sidan du länkade tycker jag är bra. Kolla och läs där och här på HiF. Lycka till!

Gör hellre fel än inget alls.

Lexiia
0

Å va bra, då vet ja va ja ska göra i helgen, se om ja hittar en bra gren som ja ska såga ner å såga upp i lagom tjocka bitar som ska få torka innan ja ristar in dom olika runorna. Tack så mycket!

~ Sajtadmin för Furry Paws ~