Besvärjelse mot depression & ångest
Hej.
Jag vill hjälpa en vän som för tillfället är väldigt deprimerad och lider
av ångest (från det förflutna) Tips på bra besvärjelser?
Mvh Enkeli
Nej men healing kanske?
tass!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Menar du hartass?
TS
Man kan ju välja att gå olika vägar.
Beskydd, så att det finns så lite yttre omständigheter som gör livet jobbigt.
Klippa banden till det i det förflutna som ev. ligger till grund.
Fast du måste nog bli klar över om det är ångest eller depression. Det är två väsensskilda tillstånd, som säkert behöver behandlas på olika vis. Dessutom är det nog viktigt att vara säker på om det är ett tillstånd som har med en yttre påverkan att göra, eller om det rör sej om ett inre tillstånd.
Om du inte känner att du har full koll på vad som ska besvärjas eller läkas, så är det kanske bättre att jobba på att stärka individens allmäntillstånd?
Ångest kan man försöka dämpa, eftersom den har med starka känslor och reaktioner att göra. Vid en depression behöver man ju mer skakas om och åter börja agera…
Skulle vilja ge personen lite lugn och positiv energi.
Stärka personen. Meditation brukar funka, men sedan ska personen "tro" på det också och vilja göra det.
Kan man tända något ljus till den man vill hjälpa?
Jag har ingen kunskap som häxa, men mina ord tycks alltid gå rätt in i hjärteroten. De kanske känner min genuina energi & jag känner deras gensvar. Jag låter nog rätt flummig, men det kan räcka med en blick av beröring. Din energi kan åstadkomma mycket. :)
En tips som är att börja med mindfullnes och acceptans. Med mindfullness lär man sig att vara närvarande i nuet, och läsa av kropps signaler i ett tidigare fas innan det går över till allt för starka kroppsrekationer (ångest). Med acceptans lär man sig att se utan att döma, betyder inte att man ska gilla läget utan att se för vad det är. Och se vilket steg är det bästa att ta härifrån och inte fastna i det förflutna. För oavsett hur ont vissa saker gör så går det förflutna inte att förändra, det kommer alltid se likadant ut hur många gånger än man vänder sig om och tittar tillbaka. De säger att framrutan är större än backspegeln. En bra behandling för depression är också sk beteende aktivering, dvs komma ut och sysselsätta sig hur jobbigt det än är. Ju mer man går in i sig själv el stänger in sig desto sämre mår man. Hoppas din vän mår bättre snart, har själv varit i den sitsen och det är inte kul =(
When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈
🌺Änglar IFokus